“En az doğru cevap matematikte”
Başak Koleji Müdürü Yılmaz Taşçı, LGS sonuçlarının açıklanmasıyla birlikte gazetemize özel değerlendirmelerde bulundu. Bu yıl birçok öğrencinin geçen yıla göre puanlarının tek başına yeterli olmayacağı, yüzdelik dilimlerin bile soru işaretleri doğurduğu bir ortamda umduğu okullara yerleşememe durumuyla karşılaştığını belirten Taşçı, “Hangi okula gideceğim/gitmeliyim? Özel okul tercihinde ne yapmalıyım? Sorularına cevap arayan veli ve öğrenciler var. Öncelikle uzak doğudan gelen istenmeyen misafir korona yalnız gelmedi. Çantasında belirsizlik ve endişeyi de beraberinde getirdi. Bu durum dünya genelinde ilk zamanlarda her sektörde ciddi problemler oluşturdu. Okullarda bu durumdan nasibini aldı. İsveç ve İzlanda hariç tüm Avrupa ülkelerinde okullarda eğitime ara verildi. Uzaktan eğitim ağırlık kazandı. Pandemi döneminde LGS sınavına 1,5 milyona yakın öğrencimiz katıldı. Olağanüstü bir dönemde yapılan LGS sınavına 8. Sınıfta okuyan tüm öğrencilerin kayıtları e-okul üzerinden otomatik yapıldı. 1 milyon 671 bin 337 öğrenciden 1 milyon 472 bin 88 öğrenci sınava girdi. Adrese dayalı yerleştirme sisteminin en önemli hedefi sınava girecek öğrenci sayılarını azaltmaktı. Bu durumda hedeflenen başarıya ulaşılamadığı görülmektedir. Bunun sebebi şu şekilde açıklanabilir. Bir önceki yıla göre 600 bin öğrenci fazladan sınava girdi. Fen Bilgisi hariç bir önceki yıla göre tüm derslerde düşme var. En fazla doğru Fen Bilgisi dersinde. Bir önceki yıla göre 0,24 puan artış var. En düşük ortalama doğru yabancı dilde. En az doğru cevap verilen ders matematik. Bu sayısal ifadeler bizlere çok şey anlatıyor” dedi.
“TEMEL OKUMA SAYISAL ALANLARDA DÜŞÜK”
“Öğrencilerimizde ülke genelinde temel okuma ve sayısal alanlarda oldukça düşük performans gözleniyor” diyen Taşçı, “İlkokuldan başlayan yabancı dil eğitiminin eksiklikleri söylenebilir. Bundan şu sonuç çıkar. Temel eğitim güçlendirmek zorundayız” şeklinde konuştu.
“KONTENJAN YETERSİZ”
Yüksek puanlarda yığılma olduğunu kaydeden Taşcı, “Sayısal veriler incelendiğinde
yüksek puanlarda ciddi yığılmalar gözleniyor. Öğrencilerin yüzde 7’si 400-500 puan arasında yer alıyor. 200-300 puan yüzde 56 birikim var. Sınava giren öğrenci sayısı çok ancak artsa da kontenjanlar yetersiz” şeklinde konuştu.
LGS İSTATİSTİKLERİ
LGS kapsamındaki merkezi sınav, 20 Haziran'da başarıyla uygulandı. 2019 yılında 1 milyon 29 bin 555 öğrencinin katıldığı sınavda, 2020'de 1 milyon 472 bin 88 öğrenci yer aldı. Böylece sınava katılan öğrenci sayısı bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 43 artış gösterdi. Milli Eğitim Bakanlığı, sınavın sağlıklı uygulanabilmesi için okul sayısını yaklaşık 5 kat, görevli sayısını ise 2 kattan fazla artırdı. 20 Haziran'da uygulanan LGS merkezi sınav kapsamında yer alan soruların hiçbiri iptal olmadı.
2020 merkezi sınavında sözel bölümde yer alan soru sayısı 20 olan Türkçe alt testinde doğru cevap sayısı ortalaması 10,00, soru sayısı 10 olan T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük alt testinde doğru cevap sayısı ortalaması 5,05, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt testinde 6,39 ve yabancı dil alt testinde ise 3,53 olarak gerçekleşti. Sayısal bölümde soru sayısı 20 olan matematik ve fen bilimleri alt testleri yer aldı. Öğrencilerin matematik testindeki doğru cevap sayısı ortalaması 4,89, fen bilimleri alt testindeki doğru cevap sayısı ise 10,21 olarak hesaplandı. 2019 yılındaki merkezi sınav sonuçlarıyla kıyaslandığında öğrencilerin fen bilimleri testinde daha başarılı olduğu, diğer testlerde ise daha düşük başarı gösterdiği belirlendi. Sınava 42 farklı ilden katılan 181 öğrenci tüm soruları doğru yanıtlayarak 500 tam puan aldı. Puanların 100 ile 500 arasında değiştiği dağılımda öğrencilerin yüzde 7,85'i 400-500 aralığında puan aldı. Öğrencilerin en yoğun bulunduğu puan aralığı (yüzde 56,29) 200-299 oldu. Sınav puanlarının ortalaması 286,35, standart sapması ise 69,22 olarak hesaplandı. Ayşegül Ertul
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.