Öğretmenlerden sınav değerlendirmesi

Öğretmenlerden sınav değerlendirmesi
Başak Koleji öğretmenleri YKS sınavını değerlendirdi.

Konya Özel Başak Koleji öğretmenleri Yükseköğretim Kurumları Sınavı kapsamında soruları değerlendirdi.

FİZİK

Fizik soruları, günlük yaşamda karşılaştığımız olayları ve olguları anlamak ve açıklamak için kullanılan bilimsel bir disiplindir. Bu nedenle, öğrencilerin bu olaylara ve olgulara aşina olmaları ve düzenli çalışma programı yapması önemlidir. Sorular öğrencilerin okuma alışkanlıklarını geliştirerek kazanımları daha iyi özümsemelerine yardımcı olacak şekilde hazırlanmıştır. Örneğin, günlük hayatta sıkça karşılaşılan konular arasında yer alan ısı, elektrik, hareket, kuvvet, basınç gibi konular fizik sorularında da sıklıkla karşımıza çıkar. Bunun yanı sıra, öğrencilerin hayatındaki diğer konulara da göndermeler yapılabilir. Örneğin, güneş enerjisi sistemleri, arabaların hızı, günlük hayatta karşılaştığımız manyetizma ve elektromanyetizma, ses ve ışık dalgalarının yayılması gibi konular fizik sorularında kullanılabilir. Bu tarz sorular, öğrencilere hem günlük hayatta karşılaştıkları olaylarla ilgili farkındalık kazandırırken hem de bilimsel düşünme becerilerini geliştirerek kazanımlarını daha iyi özümsemelerine yardımcı olur. Öğrenciler fizik sorularını daha iyi yapabilmesi için okulda dersleri çok iyi dinlemeli ve evde düzenli tekrar yapmalıdır.

KİMYA

TYT sınavında Kimya soruları müfredat ile uyumlu orta düzeyde idi. Okuduğunu anlayıp yorumlayabilen,iyi işlem becerisine sahip öğrencilerin çözebileceği sorulardı. AYT Kimya soruları müfredat ile uyumlu orta düzeyde idi. Soruların %70 'i 11.sinif kazanımlarından, geri kalanı ise 12.sınıf kazanımlarından gelmiştir. Analitik düşünebilen ve düzenli çalışan öğrencilerin başarılı olabileceği sınavdı.

BİYOLOJİ

TYT açısından baktığınızda soru dağılımı önceki yıllar göre paralellik gösterdiğini gözlemlemek mümkün. Soru kalitesi bakımından da orta düzeydedir. Besin kofulundaki sindirim enzimlerinin öncüle yerleştirilmesi belirleyici olmuştur.
AYT kısmı ise 7 tanesi sistem , 2 genden proteine, 2 komunite -popülasyon ekolojisi,1hücresel solunum,1fotosentez sorulmuştur.Sınav sorularının tamamının kazanımlara uygun olarak sorulduğu gözlemlenmistir .Bu yıl bilgi ve yorum açısından daha derinlikli,bilgi isteyen sorulardan oluşmustur ancak sinir sitemine ait sorulan soru güzel bir soru iken içerisine "her" ifadesi eklenerek soru maalesef seçiciliğinin kaybetmiştir .Genel olarak soru kalitesi orta düzeydedir.

MATEMATİK

TYT Matematiksel düşünceyi sorgulayan ve matematiksel bilgileri kullanıp yorum yapmayı gerektiren geçen yıl olduğu gibi çok zorlayıcı değil kolay anlaşılır sorulardan oluşmuştur. AYT bilgi ağırlıklı bilgiyi kullanabilme ve yorum yapmayı gerektiren orta ve üstü sorulardan oluşmuştur.

GEOMETRİ

2023 AYT Geometri soruları eski yıllara paralel şekilde geldi.Konu bilgisi ve yorum kabiliyeti yine ön planda tutuldu.12.sınıf 1.döneme ait dönüşüm geometrisinden soru gelmedi.Genel olarak orta ve zor seviyede soruların olduğu bir sınavdı.

TÜRKÇE TYT

Türkçede ağırlıklı olarak okuma, okuduğunu doğru anlama ve doğru yorumlayabilme becerileri ölçülmüştür. Anlam soruları zorlayıcı ve seçici olmakla birlikte, sorulan 6 dil bilgisi sorusunun kolay olduğu görülmüştür. Tyt Türkçe testi genel olarak orta zor seviyedeydi.

EDEBİYAT AYT

Bu yıl Türk dili ve edebiyatında 24 sorunun 6'sı tyt tarzı anlama ve yorumlamaya dayalı paragraf ve anlam bilgisine, 18'i edebiyat ve bilgi becerisini ölçmeye dayalı sorulardı. Edebiyat sorularının 9,10 ve 11.sınıf müfredattan ağırlıklı geldiği görülmüştür. Yazar-eser ve temel edebiyat bilgilerini kullanabilen öğrencilerin kolaylıkla çözebileceği sorulardı. Bunun yanında eleyici sorular da vardı. Genel olarak bilgi ağırlıklı ve orta düzeyde bir sınavdı.

COĞRAFYA

Coğrafya sorularının öğrenciler tarafından orta ve zor olarak yorumlanması, soruların öğrencilerin bilgi seviyelerini ölçmek için uygun olduğunu gösterir. Öğrencilerin müfredat temelli bilgilerini ölçmek için hazırlanan bu sorular, öğrencilerin genel coğrafya konularında ne kadar bilgi sahibi olduklarını değerlendirmekte etkili bir yöntemdir. Sorularda genellikle günlük hayatta kullanılan terimler ve harita okuryazarlığı ağırlıklı olarak yer aldığı için, öğrencilerin coğrafya konusunda pratik düzeyde bilgi sahibi olabilmeleri için önemli olan konulara odaklanılmış ve diğer konular yıllık plana göre anlatılmıştır. Soruların müfredatla uyumlu olması da dikkate değer bir noktadır. Coğrafya konusunun müfredata uygun olarak öğretilmesi ve öğrencilere müfredat temelli bilgilerin aktarılması hedeflenmektedir. Bu nedenle, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri sorular aracılığıyla uygulaması beklenir. Soruların müfredat temelli hazırlanması, öğrencilerin bilgi seviyelerinin doğru bir şekilde ölçülmesini sağlar ve eğitim programlarının geliştirilmesi açısından da önemlidir. Böylece, coğrafya sorularının öğrenciler tarafından orta ve zor olarak yorumlanması, değerlendirme sürecinin etkililiği açısından olumlu bir işaret olarak kabul edilebilir. Öğrencilerin YKS Coğrafya sorularında ki başarılarını artırmak için zaman zaman harita okuryazarlığı uygulamalı olarak sınıflarda yapılacaktır.

TYT TARİH

TYT tarih soruları müfredata uygun olarak hazırlanmıştır.Sorularda dönem bilgisi,tarihi kavramlar ve kronoloji bilgisi sorulmuştur.2023 TYT tarih soruları geçmiş yıllarda olduğu gibi 9. sınıf kazanımlarından 2 soru 10. sınıf kazanımlarından 1 soru,12. sınıf kazanımlarından 2 soru olarak sorulmuştur.İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin ikinci dönem konuları ile ilgili soru sorulmamıştır. Zorluk derecesi orta düzeyde bir sınavdır.

AYT TARİH

Tarih soruların büyük çoğunluğu soruları konuyla ilgili temel bilgi sorularından oluşmuştur.9.sınıf kazanımlarından 4 soru, 10.11.sınıf kazanımlarından birer soru, 12.sınıf kazanımlarından da 4 soru sorulmuştur. 1 soru harita okuryazarlığını, 2 soru, kurucularından hareketle kurdukları devletin adı, Müslümanların ilk hicret ettikleri ülkenin adı gibi temel bilgi kazanımları ölçülmüştür. Osmanlı tarihi ve inkılap tarihi soruları da temel kazanımlardan oluşmaktadır. Sınavda tarih alanın ile ilgili 4 yılın kazanımlarına yer verilmiştir. Sorularda doğrudan tarih bilgisini sorgulamanın yanında, farklı disiplinlerdeki bilgileri kullanarak yorum yapabilme gücü de ölçülmüştür.Kısaca alanına hakim düzenli çalışan öğrencilerin başarabileceği bir sınav olarak görülmektedir.

AYT Sosyal Bilimler -2 Bölümünde Tarih Soruları geçmiş yıllarda olduğu gibi genel tarih ve kronoloji bilgisi sorgulanmıştır. Tarih sos-II bölümünde 9.sınıf kazanımlarından 2 soru,10.sınıf kazanımlarından 2 soru, 11.sınıf kazanımlarından 3 soru,12 sınıf kazanımlarından 4 soru sorulmuştur. Sorular MEB müfredatına ve kazanımlarına uygundur.

FELSEFE

Felsefe TYT soruları 10 ve 11’inci sınıf MEB Felsefe müfredatı kapsamındaki konulara uygundur. Sorular, öğrencinin paragrafı dikkatli ve doğru okuma becerisini, ardından da bilgiye dayalı yorum gücünü ölçmeye yöneliktir. Soruların ifade biçimi açık ve anlaşılırdı Felsefenin temel kavramlarını bilmeyi ve bunlara dayanarak yorum yapıp, akıl yürütmeyi gerektiren sorulardan oluşturulmuştur. Zorluk düzeyi önceki yıllardaki TYT sınavlarıyla benzer seviyededir.

DİN KÜLTÜRÜ

Tyt Din kültürü ve ahlak bilgisi soruları müfredata uygun ve işlediğimiz konulardan gelmiştir. Genel olarak okuduğunu anlama ve yorumlama üzerine olup öğrencilerin yapabileceği sorulardır. Ayt soruları orta düzeyde olup 2 tanesi bilgi idi. Diğer sorular genel kültür sorusu olup orta düzey bir soruYDU.

Kaynak:

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.