Araba alacakları ilgilendiren önemli uyarı! İkinci elde bu oyunları görmezden gelmeyin
İkinci el araba piyasasındaki fiyat dalgalanmalarının durduğu gözlemlenmektedir. Satıcılar fiyatları indirmemekte ve dengeli bir şekilde fiyatlandırmaya devam etmektedirler. Araba alırken dikkat edilmesi gereken noktalar bulunmaktadır.
Bu noktalara dikkat edilmesi, alıcıların daha bilinçli bir tercih yapmalarına yardımcı olabilir. Araba alırken dikkat edilmesi gerekenler arasında aracın kilometresi, bakım geçmişi, kaza durumu, lastik ve fren durumu gibi faktörler bulunmaktadır. Ayrıca aracın ruhsat ve belgelerinin de eksiksiz olması önemlidir.
PEKİ NELERE DİKKAT ETMEK GEREKİYOR?
Ticaret Bakanlığı’nın yaptığı sıfır ve ikinci el otomobil satışlarına yönelik düzenlemeler sayesinde fiyatlarda iyileşme görüldü. Sıfır otomobillerde bayilerin not defterlerine yazdıkları fiyat listeleri geçersiz kılındı ve aksesuar zorlaması da sona erdi. Bu faktörlerle birlikte sıfır otomobil piyasası normale döndü ve satışlar düzenli bir şekilde sürdü. Bazı markalar ekstra aksesuarlı modeller satsa da yaz mevsimindeki gibi yüksek fiyatlar talep edemiyor.
ÖNLEMLER 6 AY DAHA SÜRECEK
Sıfır otomobildeki düzelmeyle birlikte ikinci el otomobillerin sıfır otomobil fiyatlarını geçmesi de engellendi. Ticaret Bakanlığı’nın 6 bin kilometre 6 ay kuralı da al-satçı ve stokçuların piyasadan çekilmesine yol açtı ve bu kural 6 ay daha devam edecek.
Otomobil piyasasının normalleştiği sırada para ve maliye politikasında yapılan faiz artırımı ve reformlar da otomobili yatırım aracı olmaktan çıkarttı. Mevduat faizleri yüzde 50 seviyesine çıkarken kredi faizleri yüzde 3-4 arasında değişiyor.
Kredi faizlerinin cazip olmamasıyla birlikte otomobil almak ya da otomobilini yenilemek isteyenler tasarruflarını mevduat ya da diğer yatırım araçlarına aktarmaya başladı.
Bununla birlikte sıfır otomobil satışları rekor seviyeye ulaştı ve 1 milyon rakamını geçti.
FİYATLARDAKİ DÜŞÜŞ YAVAŞLADI
İkinci el otomobillerde fiyat düşüşleri son 10 günde duraksadı. İlanlardaki fiyatlar son dönemde düşüş eğilimini kaybetmeye başladı.
OTOMOBİL ALIRKEN NELERE BAKILMALI?
Sıfır otomobil de dahil olmak üzere ilk olarak boya ve kaportadaki tüm problemler hatalar kontrol edilmeli. En küçük masraflar sanayi ortamında 5 bin liradan başlarken yetkili servislerde bu fiyatlar çok daha fazla olabiliyor. İkinci el otomobilde motor ve yürüyen aksam da önemli. Motor rektifiyeleri 130-150 bin lira arasında sanayi ortamında yapılırken yetkili servisler sıfır motor diye adlandırılan motorları araçlara monte ediyor ve çok büyük masraflar çıkıyor.
Lastiklerini de incelemeniz gerekiyor. Lastik diş derinlikleri azalmışsa hem güvenli sürüşten feragat edersiniz hem de tanesi yaklaşık 1500 liradan başlayan fiyatlardan değiştirmek zorunda kalabilirsiniz.
Aracın bakım zamanı gelmişse ve garantisinin devamı için yetkili servisi tercih edecekseniz en az 5-6 bin lira masrafla karşılaşabilirsiniz. Kilometresi yüksek araçlarda buji, şanzıman yağı, triger seti değişimi gibi ağır bakımlar büyük masraflara neden olabilir, bu tür ayrıntıları da göz önünde bulundurarak satın alma yapın.
Araçlardaki her türlü kusur, mekanik sorunlar belirlenip fiyattan indirim yapılmalı ya da satıcıdan tamir bakımının yapılması talep edilmeli. Otomobil piyasasında küçük masraf ifadesi kalmadığı için her türlü eksikliği fiyattan indirmeye çalışın.
Kaynak: Milligazete.com.tr / Haber Merkezi
Kaynak:BBN