Konya artık küresel kentler liginde; ihracat, fuarlar ve turizm kente artı değer kattı
Konya küresel pazarlara eklemleniyor ve küreselleşme ile bütünleşme sürecini sürdürüyor. Kentte 2024 yılında 3 milyar 353 milyon dolar ile tarihinin en yüksek yıllık ihracat rakamını aşıldı. Şehre sadece Mevlana için gelenlerin sayısı 3 milyonu aştı. Neredeyse her ay düzenlenen fuarlar Konya’yı dünya çapında cazibe merkezi ve küresel bir marka haline getirdi.
KONYA'NIN ÖZGÜR DÜNYA ÇAPINDA HOŞGÖRÜ KARAKTERİ
Küresel yarışa eklemlenmede, “hoşgörünün merkezi” olarak kodlanan özgün karakterlerini ön plana çıkarma ve markalaşma yolunu seçen kentler arasına Konya, artık küresel kentler liginde yeni bir oyun kurucu haline geldi. Girişimci yerel yönetim örneği olarak Konya, bir kent markası üretmede yeni bir oyuncu oldu. Sanayi üretimi ve kültür endüstrisi ile bir adım öne çıkan Konya adeta kendini yeniden üretiyor.
YEREL YÖNETİMİN KÜRESEL UFKU ŞEHRE GÜÇ KATIYOR
Kısa süre önce uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch Ratings, Konya Büyükşehir Belediyesi’nin uzun vadeli kredi notunu yükseltti. Kuruluş, Konya Büyükşehir Belediyesi’nin, uzun vadeli yabancı ve yerel para cinsinden kredi notlarını ‘B+’dan ‘BB-’ye çıkarırken, ulusal uzun vadeli notunu ise ‘AA(tur)’dan ‘AA+(tur)’ya yükseltti. Değerlendirmede görünüm ise durağan olarak belirlendi. Konya Büyükşehir Belediyesi’nin finansal dayanıklılığına dikkat çeken Fitch’in değerlendirmesinde, gelecekteki yatırım projeleri ve mali disiplinin sürdürülebilirliğinin önemine vurgu yapıldı.
KONYA KATMA DEĞER ÜRETİMİNDE GÜÇLÜ OYUNCU
Uzmanlara göre Konya’nın küresel pazarlara eklemlendiğini ve küreselleşme ile bütünleşmeye başladığını üç önemli göstergeyi dikkate alıyorlar. Bunlardan ilki Konya’nın ihracat rakamları. Konya 2024 yılında 3 milyar 353 milyon dolar ile tarihinin en yüksek yıllık ihracat rakamına ulaştı.
İkinci önemli gösterge Konya’da yılda gerçekleştirilen uluslararası fuar sayısı. TÜYAP ve Konya Sanayi Odası verilerine göre, Konya’da 12 ay boyunca 20’ye yakın fuara ev sahipliği yapıyor. Bu fuarlar tekstil, döküm, metalürji, tarım makineleri ve yapı malzemeleri gibi pek çok sanayi dalında gerçekleştiriliyor
Üçüncü önemli gösterge ise turizm sektörü göstergeleri. Selçuklu devletine de başkentlik yapan Konya, Hz. Mevlana ve Nasrettin Hoca gibi dünya çapında tanınan şahsiyetlerle önemli bir turizm potansiyeline sahip. Kentte en az 7'si 5 yıldızlı olmak üzere 135 otelde 14.000'den fazla yatak kapasitesi mevcut. Barışın, kardeşliğin ve hoşgörünün çağrısı üzerine her yıl sadece Mevlana'nın "Ne olursan ol yine gel" çağrısına uyarak dünyanın dört bir yanından turistin geldiği Mevlana Müzesi, 2023'te 2 milyon 918 bin 280 olan ziyaretçi sayısını 2024'te 129 bin 775 artırdı. Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı Mevlana Müzesi, geçen yıl 3 milyon 48 bin 55 ziyaretçi çekti. Yanı sıra 2024 yılında da 580 bin 778 ziyaretçi ağırlayan Tropikal Kelebek Bahçesi Google Haritalar kullanıcılarının en çok ilgi gösterdiği ve keşfetmek istediği özel listeye girerek bilinirliliğini bir kez daha kanıtlamış oldu.
KONYA ULUSLAR ARASI BİLİNİRLİĞİNİ ZİRVEYE TAŞIYOR
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Konya Büyükşehir Belediyesi olarak turizm alanında yaptıkları yeni yatırımlar ve hayata geçirdikleri akıllı şehir teknolojileriyle Konya’nın, 2025 Avrupa Akıllı Turizm Başkenti ödülü için listeye giren Avrupa’dan 7 şehir arasında yer aldığını açıklamıştı. Bu alandaki çalışmaları artırarak sürdüreceklerini kaydeden Başkan Altay, adaylığın Konya'nın uluslararası alandaki bilinirliğini daha da artıracağını ifade etmişti. Konya, ekonomik, sanayi yatırımları, kültürel çalışmaları, akıllı kent ve yapay zekâ uygulamaları ile artık küresel kentler yarışına kendine özgü imgesi ile giriyor ve bunu sürdürülebilir hale getiriyor, bu da kente olan ilgiyi artırdığı gibi demografik yapısı da pozitif yönde etkiliyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.