Konya bu teknolojiye talip; Çin Türkiye'de sürücüsüz taksi hizmeti başlatacak
Wall Street Journal'ın konuya yakın kaynaklara dayandırdığı habere göre, Baidu önümüzdeki aylarda İsviçre'de yerel bir birim kurmayı planlıyor ve bu yıl sonuna kadar teknolojiyi test etmeye başlamayı hedefliyor.
WSJ haberinde, Baidu'nun ayrıca Apollo Go'yu Türkiye'de piyasaya sürmeyi planladığı belirtildi.
Şirketin robotaksi hizmeti Apollo Go, Çin'in birçok şehrinde faaliyet gösteriyor. 400'den fazla araçla en büyük filo ise Çin'in merkezi Wuhan kentinde bulunuyor.
Otonom sürüş teknolojileri üzerinde çalışıyorlar
Çin'in en büyük internet şirketlerinden biri olan Baidu, arama motoru pazarındaki liderliğini yapay zeka (YZ) ve otonom sürüş teknolojilerindeki iddialı atılımlarıyla pekiştiriyor. "Çin'in Google'ı" olarak da anılan Pekin merkezli dev şirket, geliştirdiği yenilikçi ürün ve hizmetlerle küresel teknoloji arenasında adından sıkça söz ettiriyor.
2000 yılında Robin Li ve Eric Xu tarafından kurulan Baidu, ilk olarak Çin'deki internet kullanıcılarına yönelik kapsamlı bir arama motoru hizmeti sunarak büyük bir başarı yakaladı. Zamanla ürün ve hizmet yelpazesini genişleten şirket, haritalar, online ansiklopedi, çeviri araçları ve mobil uygulamalar gibi çeşitli internet tabanlı çözümlerle Çin dijital ekosisteminin önemli bir oyuncusu haline geldi.
Ancak Baidu'nun son yıllardaki en dikkat çekici hamleleri, yapay zeka alanındaki yoğun çalışmaları oldu. Şirket, otonom sürüş teknolojilerinde kaydettiği önemli ilerlemelerle öne çıkıyor. Baidu'nun geliştirdiği otonom sürüş platformu "Apollo", robotaksi hizmetlerinin hayata geçirilmesinde kritik bir rol oynuyor. Şirket, Çin'in çeşitli şehirlerinde pilot uygulamalarla otonom araçlarını test ediyor ve ticari kullanıma sunma yolunda önemli adımlar atıyor.
Yapay zeka alanında ciddi çalışmalar yapıyorlar
Yapay zeka alanındaki bir diğer önemli gelişme ise Baidu'nun kendi geliştirdiği büyük dil modeli (LLM) "Ernie" oldu. Ernie, doğal dil işleme yetenekleriyle dikkat çekiyor ve metin oluşturma, soru cevaplama, çeviri gibi çeşitli görevlerde yüksek performans sergiliyor. Baidu, bu güçlü YZ modelini kendi ürün ve hizmetlerine entegre etmenin yanı sıra, farklı sektörlerdeki işletmelerin YZ çözümlerinden faydalanmasını da hedefliyor.
Baidu'nun YZ ve otonom sürüşe yaptığı bu stratejik yatırımlar, şirketin gelecekteki büyüme hedefleri açısından büyük önem taşıyor. Çin'in dijital dönüşüm sürecinde YZ teknolojilerinin kritik bir rol oynaması beklenirken, Baidu bu alandaki öncü konumuyla önemli bir avantaj elde etmiş durumda. Şirketin otonom sürüş ve gelişmiş YZ yetenekleri, sadece internet hizmetlerini değil, aynı zamanda ulaşım, eğitim, sağlık gibi pek çok sektörü de dönüştürme potansiyeli taşıyor.
Konya konforlu coğrafyasıyla sürücüsüz otomobil deneyimine talip
WSJ haberinde, Baidu'nun ayrıca Apollo Go'yu Türkiye'de piyasaya sürmeyi planladığı belirtilirken bu deneyimin hangi ilde yapılacağına ilişkin öngörüler de yapılıyor. Şirketin robotaksi hizmeti Apollo Go, Çin'in birçok şehrinde faaliyet gösteriyor. 400'den fazla araçla en büyük filo ise Çin'in merkezi Wuhan kentinde bulunuyor. Bu kentler Konya gibi robotaksilete konforlu bir alan sağlıyor.
Robotaksilet için Konya'nın son derece konforlu bir coğrafyaya sahip olduğu belirtilirken şehrin akıll bir kent olmasının avantajları da bulunuyor. Konyalı bir çok vatandaş robotaksi deneyiminin Konya için ideal olacağını, yetkililerin bu konuda gereken adımları atmasını, böylece kentin katma değerinin yükseleceğini belirttiler.
Kaynak:BBN
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.