Sosyal medya pastasına talep yüksek: Türkiye'de insanların pasta anlayışı değişti
Pastacılık sektöründe son yıllarda hızla değişen tüketici talepleriyle yeni bir dönüşüm yaşanıyor.
GELENEKSEL PASTACILIĞIN PABUCU DAMA ATILDI
Geleneksel çok katlı düğün pastalarının yerini, daha pratik ve ekonomik alternatifler alırken, butik ve tek porsiyonluk tatlılara olan ilginin giderek arttı.
TÜKETİCİLİR YENİLİK VE GÖRSELLİK İSTİYOR
Ayrıca, sosyal medyanın etkisiyle evde butik pasta yapıp satışa sunan genç girişimcilerin sayısında önemli bir artış yaşanıyor. Bu durumun sektörde üretim tekniklerinden sunuma kadar birçok alanda yeniliklerin yapılmasını zorunlu kıldığını ifade ediyor.
LİKE ALMAK İÇİN ESTETİK GÖRÜNÜMLÜ PASTA TERCİHİ
Tüketici alışkanlıklarının tüm ürün grubunda değişti. Pastacılara göre geçmişte çikolatalı veya meyveli klasik yaş pastalar özel günlerin vazgeçilmeziydi. Şimdi ise tek kişilik adet pastalar, cheesecake çeşitleri, sütlü tatlılar ve modern sunumlu butik pastalar öne çıkıyor.
FARKLI TADLAR FARKLI GÖRÜNTÜLER
İnsanlar artık hem farklı tatlar hem de sosyal medyada paylaşabilecekleri estetik görünümler arıyor. Bu durum üretim tekniklerini de değiştirdi; eskiden toplu büyük pastalar yapılırken şimdi çeşit ve sunum odaklı üretim yapılıyor
SOSYAL MEDYADA BUTİK PASTACILIK
Artık gençler evde kendi mutfağında butik pasta, kurabiye, adet pasta yapıp sosyal medyadan satışa sunuyor. Bu hem girişimcilik açısından güzel bir adım hem de tüketiciye daha fazla çeşitlilik sağlıyor. Fotoğraf: Akonomim
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.