2. Abdülhamid'in torunu 2. Abdülhamid'in torunu Nilhan Osmanoğlu: İletişimde görgü kuralları ve nezaket önemli"Osmanoğlu:

2. Abdülhamid'in torunu 2. Abdülhamid'in torunu Nilhan Osmanoğlu: İletişimde görgü kuralları ve nezaket önemli"Osmanoğlu:

2. Abdülhamid'in torunu 2. Abdülhamid'in torunu Nilhan Osmanoğl Adabımuaşeret derslerinin ortaokul ve liselerde anlatılmasının önemli olduğunu söyledi

2. Abdülhamid'in torunu 2. Abdülhamid'in torunu Nilhan Osmanoğl Adabımuaşeret derslerinin ortaokul ve liselerde anlatılmasının önemli olduğunu söyledi. İHA'nın haberine göre: Adabımuaşeret derslerinin ortaokul ve liselerde müfredata alınmasını değerlendiren Osmanlı Padişahı 2. Abdülhamid'in torunu Nilhan Osmanoğlu, toplumun buna ihtiyacı olduğunu belirterek, "Sofra adabı, hitabet adabı, duruş, büyüklerine saygı, bunlar maalesef bugüne taşıyamadığımız değerler. Dolayısıyla çocuklara bu kesinlikle fayda sağlayacaktır. Adabımuaşeret ve nezaket derslerinin nitelikli kişiler tarafından verilmesi çok önemli" dedi.
Milli Eğitim Bakanlığı, okullarda "Adabımuaşeret" müfredatını oluşturdu. Ortaokullarda "Görgü kuralları ve nezaket", liselerde ise "Adabımuaşeret" adı altında seçmeli dersler, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylandı. Ortaokullarda okutulacak görgü kuralları ve nezaket dersinin amacı, öğrencilere iletişimde görgü kurallarının ve nezaketin önemini anlatmak olacak. Liselerdeki adabımuaşeret dersi ise daha geniş bir bakış açısıyla ele alındı.
Yaklaşık 2 yıldır adabımuaşeret kuralları çerçevesinde sosyal medya hesabından içerik üreten Osmanlı Devleti padişahlarından II. Abdulhamid'in 5. kuşak torunu Nilhan Osmanoğlu ise, alınan karardan memnun olduğunu ifade etti. Çektiği videolarda adabımuaşeret kurallarını detaylı bir şekilde anlatan Osmanoğlu, içeriklerinde bahsettiği görgü ve nezaket kuralları ile ortaokul ve liselerin müfredatına alınan derslerin büyük ölçüde benzerlik gösterdiğini dile getirdi. Osmanoğlu, "Öncelikle çok mutluyum ve yerinde alınmış bir karar. Çünkü toplumumuzun buna ihtiyacı var. Aileler o kadar meşgul ki çocuklarımıza gelenek ve kültürlerimizden gelen adabı öğretmeye bazen vakit ayıramıyorlar. Bu bizim için çok değerli. Liselerde adabımuaşeret, orta okullarda ise nezaket kaideleri olarak öğretilecek. Kendi sosyal medyamda bu videoları çekerken onların anlayacağı bir dil kullanmayı tercih ettim. Sofra adabı, hitabet adabı, duruş, büyüklerine saygı, bunlar maalesef bugüne taşıyamadığımız değerler. Dolayısıyla çocuklara bu kesinlikle fayda sağlayacaktır. Adabımuaşeret ve nezaket derslerinin nitelikli kişiler tarafından verilmesi çok önemli. Kitaplarının özellikle nitelikli kişiler tarafından yazılması çok değerli. Ve çocukların anlayacağı bir dil kullanılmalı" diye konuştu.

"Çocuklarımız yanlış rol model olan kişilerle ahlaki durumdan uzak tutuluyor"
Çocukların adabımuaşeret derslerine ihtiyacı olduğunu belirten Osmanoğlu, "Şu anda bir ahlak yozlaşması görüyoruz. Bizim için çocuğumuzun bir inşaat mühendisi, doktor olması da önemli ancak bu ahlaki temelden yoksunsa ki biz bunu deprem vakti yaşadık. Yani ahlaki değerler, nezaket ve görgü, empati yapma duygusundan yoksun olarak yetişirse, hangi rütbede olursa olsun her zaman eksik kalacaktır. Son dönemlerde yaşadığımız Tiktok videolarında ahlaki yozlaşmayı gördük. Bize belki fiili olarak bomba atılmıyor fakat dizilerle veya yanlış rol model olan kişilerle çocuklarımız bu ahlaki durumdan uzak tutuluyor. Bu zamanın neslinde bazı eksiklikler görüyorum. Bir üniversiteden mezun olmak çok önemli ama ahlaki olarak, nezaket olarak adabımuaşeret çerçevesinde birçok eksiklikler görüyorum. Ve bu çocuklar bizi dünyada temsil edecekler. Dolayısıyla bir dünya vatandaşı olarak gittikleri her yerde bir hanımefendi, bir beyefendi nasıl hitap edilir, nasıl kendisini tanıtabilir, nasıl yemek yer bunların hepsinin bir kuralı var" dedi.

"Videolarıma başta insanlar biraz şaşırdılar"
Çektiği videolara ilk başlarda insanların şaşırdığını ifade eden Nilhan Osmanoğlu, "Benim videolarıma başta insanlar biraz şaşırdılar. Çorba içmeyi bilmiyor muyduk, çatal ve bıçağın masada bir dili olduğunu, tuzluğu koymanın, bardağı tutmanın; bunlar çok ince ayrıntılar. Birçok konu işledik, dengeli olma halini, giyiniş adabını işledik, hitabeti işledik, diksiyon işledik. Çok güzel geri dönüşler de aldık. Bu noktada da zannediyorum ki Milli Eğitim Bakanlığının da dikkatini çekti ve müfredata almış oldular. Bizler de çok mutlu olduk" dedi.

Kaynak:

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.