Bakanlı bu akımı takibe aldı

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı; tüm dünyada gençleri etkileyen, son olarak İstanbul’da üç kız çocuğunun Güney Kore’ye gitmek için evden kaçmasına neden olan K-Pop (Güney Kore merkezli pop kültürü) akımını mercek altına aldı.
Bakanlı bu akımı takibe aldı

İstanbul'da 3 kızın Güney Kore'ye gitmek için evden kaçmasına neden olan Güney Kore pop kültürü (K-Pop) Aile Bakanlığı'nın merceği altında. K-Pop akımı, Türkiye'de gençleri ailelerinden uzaklaştırmak ve onları cinsiyetsiz bir hayata yönlendirmekle eleştiriliyor. Milliyet’ten Önder Yılmaz'ın haberine göre; sosyal medyada K-Pop'un yasaklanmasını talep eden kampanyaları yakından izleyen Aile Bakanlığı, 7/24 sosyal medya takibi, mahremiyet eğitimi ve mobil ekiplerle bilgilendirme gibi bir dizi program yürütüyor. Bakanlık, zararlı görülen içeriklerin sosyal medyada yayılmadan aldırılmasi/engellenmesi ve çocukların üstün yararının korunması amaciyla Türkiye'de temsilciliği bulunan sosyal medya platformlarıyla görüşecek.

İnternet ile küçülen dünyada diğer ülkelerin kültürleri ve müziklerinin gençleri daha çok etkilediğini belirten Bakanlık, “Kitle iletişim araçları, internet, teknoloji ve dijitalleşme güçlerinden ustaca yararlanan ülkelerde oluşan akımlar, bu küresel dalganın akıntısına kapılan milyonlarca hayran sayesinde bir yandan bazı ülkelerin ulusal imajının olumluya çevrilmesinde başta rol oynarken, diğer yandan ülke ekonomisinin gelişmesine önemli katkılar sağlamakta” tespitini yaptı.”

Bakanlığın değerlendirmesin internetteki popülerin akımların zaman içerisinde, bütün popüler ürünlerin birbirini desteklediği bir nesneler sistemi görüntüsü verdiğini belirtildi.

Bu akımların; televizyon dizileri, film, müzik, moda, estetik, yemek, dil, turizm gibi çıktığı ülkelere ait ve aynı zamanda modern unsurlara sahip içeriklerin melez karışımlarının metalaştırılarak sunulmasıyla kendine özgü tüketim kalıpları üretttiği vurgulandı.

 

 

Bakanlığın değerlendirmesinde “Böylece birbirinden çok farklı ülke, millet, kültür, dil ve din farklılığına sahip olan küresel popüler akımların hayranları, gündelik hayatlarında ortaklaşa tükettikleri popüler ürünler sayesinde ortak bir yaşam tarzına sahip olmuştur” denildi.

K-Pop benzeri akımları sürükleyici grupların gençler arasında popülerliğinin arttığını dile getiren bakanlık, bu grupların tüm dünyada sosyal medya aracılığıyla gençler üzerinde görüntü ve müziklerindeki değişiklikle hayranlık uyandırdığını ve hayran kitlelerinin günden güne arttığını kaydetti.

Bakanlık değerlendirmesinde şöyle denildi: “Tüm dünyada bilinen popüler akım gruplarının Twitter ve YouTube gibi yer sağlayıcılarını aktif takip eden hayranlarının sosyal medyadaki paylaşım ve görüntülerinden de yararlanılmakta ve bu hayran gruplarının da popüler akım gruplarıyla özdeşleşebildiği gözlemlenmektedir"

"Genç hayran kitlelerinin, sosyal medya ağları vasıtasıyla çevrimiçi topluluklara katılabildiği de diğer bir gerçektir. Bu hayran grupları kendilerine özel grup isimleri koymakta, grup, kitlelerinin duygularına, düşüncelerine kolaylıkla hitap ederek hayran grubu üzerinde kuvvetli bir bağlılık oluşturmaktadır. Bunun sonucunda gruba olan hayranlık pekiştirilmekte ve grubun hayranları ile sıcak diyalog halinde olması sağlanmakta"

İHBAR HATLARI

 

İnternette görülen zararlı içerikler için oluşturulan BİP ve WhatsApp ihbar hattına (530 918 11 17) gelen başvurular ivedilikle değerlendirilip gerekli işlemler yapılıyor. Aynı zamanda web üzerinden ve e-mail yoluyla zararlı içerik ihbarları da alınıyor. Çocukların dijital risklerden korunması için ebeveynlere yönelik, Dijital Rehber hazırlandı.

Çocuk Dostu Söyleşiler yapılarak, YouTube kanalından canlı yayımlanıyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.