Otomobil alamayan motosiklete biniyor; Türkiye'de trafikte her 5 araçtan 1'i motosiklet
Motosiklet pazarındaki hızlı büyüme, ithal araçlara getirilen ek vergilerin ardından markaları üretim için harekete geçirdi.
Ticaret Bakanlığı, 31 Aralık tarihli Resmi Gazete’de yayımladığı kararla, Uzakdoğu’dan ithal edilen motosikletlere ek gümrük vergisi getirmişti. Yeni yıldan itibaren AB dışı ülkelerden (Gümrük Birliği ve serbest ticaret anlaşması olmayan ülkelerden) motosiklet ithalatlarında uygulanmakta olan ilave gümrük vergisi yüzde 20’den yüzde 30’a çıkarıldı. Ayrıca gözetim vergisinin de kapsamı genişletildi. Yeni düzenlemeler, motosiklet fiyatlarında yüzde 200’ü aşan fiyat artışına neden oldu.
TRAFİKTEKİ HER 5 ARAÇTAN BİRİ ARTIK MOTOSİKLET
Kurye tarafındaki büyümenin yanı sıra otomobile erişimin giderek zorlaşması ve akaryakıt maliyetlerindeki yüksek artışlar, daha ulaşılabilir bir ulaşım aracı olan motosiklete talebi hızlandırdı. Son 5 yılda motosiklet satışları yüzde 500’e yakın arttı.
Satışlarda son iki yıldır otomobili geride bırakan motosiklet, pazarda yıllık 1 milyon adetlik satışı geçen ilk taşıt aracı oldu. TÜİK verilerine göre, 2024 yılında motosiklet satışları yıllık bazda yüzde 26 artarak 1 milyon 207 bin adede yaklaştı. 2024 yılında ise trafiğe kayıtlı taşıtların yüzde 52’sini otomobil, yüzde 20’sini motosiklet oluşturdu. Farklı bir ifadeyle trafikteki her 5 araçtan birini artık motosiklet oluşturuyor. Ekonomim'e göre ARES sistemindeki aksaklık nedeniyle MOTED henüz ocak ayı verileri açıklanmamış olsa da pazarın geçen yılın üzerinde bir performans gösterdiği belirtiliyor.
Kaynak:BBN
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.