Ramazan ayı tarih mi oluyor? Oruç tutanların sayısı azaldı

Ramazan ayı tarih mi oluyor? Oruç tutanların sayısı azaldı

Ipsos’un 2025 Ramazan 14 bin hanenin verilerinde derlediği araştırmasına göre, oruç tutanlar azalıyor, iftara misafir daveti alışkanlığı yavaş yavaş terk ediliyor... İşte yeni Ramazan trendleri...

Ipsos, 14 bin hane üzerinden yaptığı “Gündeme Dair” ve “Hane Tüketim Paneli”nin sonuçları Ramazan ayında insanların davranışlarına ilişkin ilginç verileri ortaya koydu. Türkiye genelinde gerçekleştirilen 2025 Ramazan dosyasına göre ekonomideki dalgalanmalar insanların Ramazan alışkanlıklarını şekillendirici etkiye sahip.

Enflasyon ve Ramazan'a hazırlık alışverişi

Araştırmaya göre 2024 yılında Ramazan alışverişleri önceki yıla kıyasla daha çok Ramazan öncesi haftada gerçekleşti. Ramazan ayına özel yapılan harcamalar, enflasyonun üzerinde bir artış gösterdi. Hızlı tüketim ürünleri harcamalarındaki yükseliş, vatandaşların Ramazan sofralarını kurma maliyetinin daha da arttığını ortaya çıkardı.

Oruç tutma alışkanlıkları değişiyor

Araştırmaya göre, her 10 kişiden 8’i oruç tutacağını söyledi. Ramazan ayı boyunca oruç tutacağını söyleyenlerin oranı geçen yıla kıyasla azaldı. İpsos'tan alınan bilgilere göre; Buna karşılık belli günlerde oruç tutacağını belirtenlerin oranında artış gözlendi.

Ramazan ayı giderlerin arttığı ay

Ramazan ayında giderlerin artacağı yönündeki beklenti geçen yıla kıyasla daha fazla gündemde. . Ramazan ayına özel alışveriş yapan ya da yapmayı planlayanların oranı yüzde 70 seviyesinde gerçekleşti. Ekonomik nedenlerle bu tür alışveriş yapmayacağını söyleyenlerin oranı yüzde 58 olarak ölçüldü .

İndirim marketleri her zamanki gibi cazip

Ramazan alışverişlerinde en çok tercih edilen alış veriş mekânları marketler. Ulusal zincir marketlerin tercih edilme oranının 2025 yılında arttı.

Et yerine hurma

Ramazan ayı alışverişinde öne çıkan gıda ise hurma oldu. Her 10 hurma alışverişinin yedisi Ramazan’a has gerçekleşti. Alışveriş sepetinde yer alan diğer gıdalar ise şöyle sıralandı: Balık, hazır tatlılar, paketli atıştırmalıklar, paketli limonata, kırmızı et, pişirmeye hazır tatlılar, bulyon, şarküteri ürünleri, ikramlıklar ve meyve suları.

İftarda misafir ağırlama

Araştırmaya göre, Ramazan ayında misafir ağırlama eğiliminin azaldı. Önceki yıllarda Ramazan’da misafiri olduğunu belirtenlerin oranı yüzde 69 olarak gerçekleşirken, bu yıl misafir ağırlayamayacağını söyleyenlerin oranı yüzde 57’ye yükseldi.

Eski ramazanlara özlem

Araştırmaya katılanların, en çok özledikleri ise eski Ramazanlardaki aile birlikteliği, dostluk ve komşuluk ilişkileri dlarak kayda geçildi..

Kaynak:BBN

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
2 Yorum