‘Krizden franchise ile çıkıyoruz’

‘Krizden franchise ile çıkıyoruz’

Armiya Teknoloji’nin Ramada Otel’de düzenlediği “Krizden Franchise ile Çıkıyoruz” konferansı franchise sektörünün duayen ismi İlhan Erkan’ın sunumunda ve  Prof.Dr.Hüseyin Altunbaş’ın yönetiminde yapıldı.

Özellikle pandemi ile birlikte iş yapış şekillerinin değiştiği günümüzde Türkiye’nin her tarafına yayılmaya başlayan yerel markalara da yol göstermek amaçlı düzenlenen “Krizden Franchise ile Çıkıyoruz” konferansı 9 Ekim Cumartesi günü Konya Ramada Otel’de gerçekleşti.  TAB Gıda’nın eski yöneticisi ve franchise sektörünün akıl hocası İlhan ERKAN, franchise yönetimindeki tecrübelerini katılımcılara aktardı. Burger King gibi önemli dünya markasının yönetiminde edindiği tecrübeleri girişimcilere ve firma sahiplerine keyifli bir sunuşla aktardı.

Konferansın yönetimini ise S.Ü.İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hüseyin Altunbaş yaptı. Aynı zamanda UFRAD Yönetim Kurulu Üyesi de olan İlhan ERKAN:“Firmaların büyümesinin ana yolu, stratejilerinin altının dolu olması gerekir. Her aşamayı ince ince düşünmek zorundasınız. Unuttuğunuz önemsemediğiniz küçücük bir detay sizin batmanıza yol açabilir. Zor durumlarda kalmanıza sebep olabilir. Bu sebeple özellikle hizmet sektöründe çalışan firmalar temizlik konusuna ayrıca odaklanmalılar. Bizim Burger King tecrübemizde eğitim çok önemliydi. Her personel eğitilir ve her iş eğitimle alışkanlık haline getirilir. Başarısızlığa yol açacak her yol önceden düşünülerek önlenir. Türkiye’de gözlemlediğim ise maalesef herkes her şeyden anladığı için işin uzmanlarına danışılmıyor. İşin uzmanlığı önemsenmediğinde krizler peşi sıra geliyor. Adım adım işin uzmanlarının yönetiminde franchise işini yönetebilirsiniz. Aksi takdirde franchise sizin için zor bir süreç olabilir. Markanızın tüm bileşenlerini iyi belirlemelisiniz. Bu bileşenlerinizi de değer yaratacak şekilde yönetmelisiniz. Yanlışlar üzerinde ısrar etmemelisiniz. Doğru yöntemi bulup kazancınızı ve marka algınızı doğru yöne çekmelisiniz. Bunlar günümüzde ancak uzmanlıkla yapılacak işler. Amerikalı şirketlerdeki profesyonel anlayış benim en çok hoşuma giden anlayıştı. Türkiye’deki yerel şirketlerinde bu profesyonel anlayışa geçmesi gerekir. Aksi halde başarı rastlantıyla gelmiyor. Geldiğini zannettiğiniz başarı bir sonraki sezonda elinizde olmayabiliyor.” dedi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.