"MEDAŞ'ı gündemden düşürdük"
Uçmazbaş, sunum öncesinde yaptığı konuşmada "Özelleştirme sonrasında yaşadığımız dönüşüm sırasında bölgemizin en önemli gündem maddelerinden biri MEDAŞ'tı. Çok şükür kurulan yeni ekibin yetişmesiyle artık MEDAŞ'ı gündem olmaktan çıkardık. Sistemin oturmasıyla bölgemizin en iyi hizmet veren kurumlarından biri olduğumuza inanıyorum. Hatalarımız olmuyor mu, tabi oluyor. Ancak bunları da büyük şirket olmanın verdiği güvenle kabul ediyor ve en kısa sürede çözmeye çalışıyoruz. Artık gelen taleplerin çoğu ya MEDAŞ'taki işinin öne çekilmesi talebi ya da mevzuat uyarınca yapamadığımız işlerle ilgili talepler. Öte yandan geldiğimiz noktada da eksikliklerimiz var. Bunları da gidermek için uğraşıyoruz." dedi. Sunum sonrasında basın mensuplarıyla karşılıklı görüş alışverişinde bulunuldu.
Öncelikli Hedef 3,7 Milyon Tüketiciye Sürekli Enerji Temin Etmek
Erol Uçmazbaş, “Amacımız hizmet kalitemizi yükselterek bölgemizdeki 3,7 milyon vatandaşımızakesintisiz enerji temin etmek. Arıza sayısını mümkün olduğunca az sayıda tutarak vatandaşlarımıza en iyi şekilde hizmet sağlamaya devam edeceğiz” dedi.
Yatırımlar
2022 yılında 2,1 milyar TL tutarında yatırımı tamamlamak üzere olduğunun bilgisini veren Genel Müdür Uçmazbaş, 2023 yılında bu rakamı arttırarak 3 milyar TL seviyesine çıkarmayı planladıklarını aktardı. Bu yatırımların kapsamı genellikle ekonomik ömrünü doldurmuş tesislerin yenilenmesi, alternatif yeni hatların yapılması, yeni yerleşim yerlerinin enerjilendirilmesi, havai şebekelerin yer altına alınması ve cadde-sokak aydınlatmalarından oluştuğunu aktardı. Ar-ge ve teknoloji yatırımlarını önemli bütçeler ayırdıklarını belirterek tedarik sürekliliği ve teknik kalitenin artırılması, kullanılan malzemelerin yerli ve milli imkanlarla üretilmesi amacıyla 23,6 milyon liralık 36 Ar-Ge projesi yürütüldüğü bilgisini paylaştı.
Arıza Sayısı %31Oranında Düştü
5 yıllık dönemde müşteri başına kesinti süresinin % 40 oranında, kesinti adedinin ise % 45 oranında düştüğünü ifade eden Uçmazbaş, bunda en büyük etkenin yatırımlara, yaşanan tüm ekonomik zorluklara rağmen devam edilmesine ve aynı zamanda bu paranın yapılan doğru planlamalarla doğru yere harcanması olduğunu söyledi. Uçmazbaş, “Teknolojiyi etkin olarak kullanıyoruz. SCADA sistemine yaptığımız yatırımlar ile mevcut SCADA sistemini genişleterek, daha fazla noktada enerji kesintilerinden anında haber alarak arızaları kısa sürede gideriyoruz” dedi.
Hedefimiz %100 Müşteri Memnuniyeti
Yıllık çağrı sayısının 1,5 milyonun üstünde olduğu MEDAŞ Çağrı Merkezi ile ilgili Erol Uçmazbaş, “ Çağrı Merkezimizde ulaşabilirlik oranı neredeyse % 100'dür ve %98'2'sine 20 saniye altında cevap vermekteyiz. Müşterilerimizden çağrı merkezimize gelen her talep veya şikayet kayıt altına alınarak müşterimize başvurusu ile ilgili bilgilendirme SMS’i gönderilmektedir. Ayrıca yapılan başvuru sonuçlandığında müşterilerimiz SMS ve/veya aranarak bilgilendirilmekte ve teyit etmekteyiz. Gelen tüm şikâyetler titizlikle incelenip, ilgili işletme yöneticisi tarafından müşteriler aranarak bilgilendirilmekte ve sorunlar çözülmektedir. Düzenli olarak çağrı merkezimizle görüşen müşterilerimizi arayarak aldıkları hizmetten memnuniyetlerini sorgulamakta ve alınan bilgiler ışığında kendimizi revize etmekteyiz” dedi.
Memnuniyette Birinci
Enerji Bakanlığı tarafından yapılan son 4 yılın müşteri memnuniyet anketinde memnuniyeti en yüksek dağıtım şirketi olarak 2 kez 1. 2 kez 2. olduklarını, TEDAŞ tarafından yapılan 21 elektrik dağıtım şirketi arasında Elektrik Hizmeti Muhtar Memnuniyet Araştırması Anketi’nde üç kez üst üste 1. birinci oldukları bilgisini paylaşan Genel Müdür Erol Uçmazbaş, “Yerel yönetimde muhtarlarımızın önemini biliyoruz. Bu nedenle, muhtarlarımızın öneri, şikâyet ve taleplerine en hızlı şekilde çözüm bulmaya gayret gösteriyoruz. Kurduğumuz sistemlerle amacımız en kısa sürede geri dönüş yapmaktır. Önemli olan bu talepleri almak değil, bu gelen taleplerle ilgilenmek. Biz buna önem verdik ve takip ettik” dedi.
Kış Hazırlıkları Tamamlandı
Kış şartlarından dolayı elektrik enerjisi kesintilerinin yaşandığına değinen Uçmazbaş, hizmet verilen bölgelerde kış aylarında sorun yaşanmaması için bakım ve onarım çalışmalarının tamamlandığını herhangi bir arıza yaşanması halinde ise ekiplerin müdahaleye hazır bir şekilde bekletildiğini ifade etti. Kesintilerin yaşanmaması için bakım yatırımlarının 2022 yılı içerisinde periyodik aralıklarla devam ettiğini ve 250 milyon TL tutarında bakımın tamamlanmak üzere olduğunu belirtti.
Eğitim-Sosyal Sorumluluk
Sektörel anlamda çalışanlarını geleceğe hazırlayarak donanımlı bir şekilde gelişmelerine katkıda bulunmak amacıyla; idari, teknik, kişisel gelişim konularında eğitimler düzenleyerek yılda ortalama 160 bin saat eğitim verdiklerini belirten Erol Uçmazbaş, elektrik dağıtım hizmetlerinin yanı sırasosyal sorumluluk projeleri ile doğal yaşamın korunması ve çevre duyarlılığı içinde çalışmalarda bulunduklarını ifade etti.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.