KONYA HABER
Konya
Açık
17°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
41,3197 %0,23
48,8110 %0,44
4.909,85 % 0,51
Ara
BBN Haber 3.sayfa 19 milyondan fazla ziyaretçi ağırlandı

19 milyondan fazla ziyaretçi ağırlandı

2022 yılının Ocak ve Haziran ayları arasında Türkiye’de ziyaret eden 19 milyon 530 bin 618 ziyaretçi varken, bunun 5 milyon 564 bin 818’i sadece haziran ayında gerçekleşti.

Okunma Süresi: 1 dk

Medya takip kurumu Ajans Press’in, Kültür ve Turizm Bakanlığı verilerinden elde ettiği bilgilere göre, 2022 yılının Ocak ve Haziran ayları arasında Türkiye’yi ziyaret eden 19 milyon 530 bin 618 kişi olduğu kaydedildi. Bu ziyaretçilerin 5 milyon 564 bin 818’i sadece haziran ayında gelirken, 2022 yılında Türkiye’ye gelen ziyaretçi sayısının 2021 yılının aynı dönemine oranla yüzde 158,41 arttığı saptandı. Son 2 yıllık pandemi sürecinden turizm de büyük oranda etkilenirken, bu yıl toparlanmaya başladığı görüldü. Türkiye’ye gelen yabancı ziyaretçilerin en çok geldiği ilk 5 il ise şu şekilde oldu; İstanbul, Antalya, Edirne, Muğla, Artvin. Buna karşın Türkiye’ye en fazla ziyaretçi yollayan ülkeler ise; Almanya, Rusya, İngiltere, Bulgaristan ve İran oldu.

Ajans Press, turizm ile alakalı medyaya yansıyan haber adetlerini inceledi. Ajans Press’in yazılı ve online basın arşivinden derlediği bilgilere göre bu yıl turizm ile alakalı basına 118 bin 907 haber yansıdığı tespit edildi. Haber içerikleri incelendiğinde ise yurt içi turizmin daha ön planda olduğu gözlenirken, turizm gelirlerindeki artışın medyada geniş yansıma bulduğu görüldü. Özelikle belirli tatil beldelerindeki yüksek ücretler ise sosyal medya ve online mecralarda daha fazla yer buldu.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *