KONYA HABER
Konya
Açık
25°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
41,1799 %0,26
47,9787 %0,45
4.696,41 % 0,46
Ara
BBN Haber Bilim ve Teknoloji Bu gizli tehkileyi biliyor musunuz: Elektrikli aracı olanlar şaşırdı

Bu gizli tehkileyi biliyor musunuz: Elektrikli aracı olanlar şaşırdı

Elektrikli otomobillerde son dönemde sıkça meydana gelen yangınlar, araç sahiplerini endişelendiriyor. Uzmanlar ise söndürüldü zannedilen yangınların birkaç gün sonra tekrardan alevlenebileceğini belirterek kritik uyarılarda bulunuyor. İşte detaylar...

KAYNAK: İha
Okunma Süresi: 2 dk

Satışında büyük artış yaşanan ve artık yollarda sıklıkla gördüğümüz elektrikli otomobillerde gözden kaçan tehlike gün yüzüne çıktı.

Son dönemde elektrikli araçlarda çıkan yangınlar medyada sıklıkla yer alıyor. Fırat Üniversitesi Fizik Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Canan Aksu Canbay, bu araçlarda kullanılan lityum iyon bataryalarının termal kaçış riskinin çok yüksek olduğunu aktardı.

Prof. Dr. Canbay, yangın söndürme tüpleriyle alevleri söndürmenin mümkün olduğunu fakat içten içe batarya hücresinde meydana gelen yanmanın devam ettiğini ifade etti. Canbay, her ne kadar yüzeyde bir alevlenme görülmese de birkaç gün sonra batarya içerisindeki hücrede tekrardan alevlenme riskinin ortaya çıktığını dile getirdi.

“TEKRARDAN ALEVLENME RİSKİ ORTAYA ÇIKIYOR”

Elektrikli otomobillerin geleneksel olarak kullanılan otomobiller gibi içten yanmalı motorlarla çalışmadığını belirten Fizik Uzmanı Prof. Dr. Canbay, "Elektrikli otomobillerde temel prensip elektrik enerjisinin bataryada kimyasal enerji olarak depolanması ve bunun daha sonra birçok motora aktarılması şeklinde gerçekleşiyor. Özellikle elektrikli otomobillerde en çok kullanılan batarya lityum iyon bataryalar ve lityum iyon bataryalarda termal kaçış riski çok yüksek. Dolayısıyla bu termal kaçış riskinden dolayı hücrelerde meydana gelen aşırı ısınma hücrelerde bir iletim mekanizmasıyla birbirine aktarılıyor ve devamında aşırı ısınma sonucu bir yangın çıkıyor" dedi.

"Yangının çıkmasıyla beraber içeride bir gaz meydana geliyor" diyen Canbay, "Bu silsile birbirini tetikleyerek alevlenmeye neden oluyor. Bunları portatif yangın söndürme tüpleriyle söndürmek mümkün, sadece o an için aktif alev ile oksijen arasındaki bağı kesiyorsunuz fakat bu içten içe batarya hücresinde meydana gelen yanma, devam ediyor. Her ne kadar yüzeyde bir alevlenme görmeseniz de birkaç gün sonra batarya içerisindeki hücrede tekrardan alevlenme riski ortaya çıkıyor" ifadelerini kullandı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *