KONYA HABER
Konya
Açık
25°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,9587 %0,61
47,9564 %0,68
4.382,69 % -0,02
Ara
BBN Haber Bilim ve Teknoloji Egzozdan su buharı çıkıyor: O motosiklet markasından hidrojenli motosiklet hamlesi!

Egzozdan su buharı çıkıyor: O motosiklet markasından hidrojenli motosiklet hamlesi!

Kawasaki, motosiklet endüstrisinde devrim niteliğindeki hidrojenle çalışan prototipini tanıttı. Ninja H2 tabanlı bu yenilikçi model, sıfıra yakın karbon emisyonu ve yüksek performansıyla ön plana çıkıyor.

KAYNAK: BBN
Okunma Süresi: 2 dk

Küresel otomotiv sektörü içten yanmalı motorların geleceğini tartışırken, Kawasaki dikkat çekici bir hamleyle sahneye çıktı. Japon motosiklet üreticisi, Ninja H2 modelini temel alarak geliştirdiği hidrojenle çalışan motosiklet prototipini tanıtarak önemli bir ilke imza attı.

İki tekerde yeşil dönüşüm

Kawasaki'nin bu girişimi, Honda, Yamaha, Suzuki ve Toyota gibi Japon devleriyle birlikte yer aldığı HySE (Hydrogen Small mobility & Engine technology) konsorsiyumu kapsamında geliştirildi. Amaç, küçük hacimli mobilite araçlarında hidrojen teknolojisinin uygulanabilirliğini test etmek. Söz konusu konsorsiyumda ilk somut örnek ise Kawasaki'nin bu prototip modeli oldu.

Egzozdan su buharı çıkıyor: Kawasaki'den hidrojenli motosiklet hamlesi! - 1. Resim

Ninja h2’den ilham aldı

Geliştirilen prototipin kalbinde, Ninja H2’nin 998 cc’lik süper şarjlı, sıralı dört silindirli motorunun hidrojenle çalışan bir versiyonu yer alıyor. Motor, silindirlere doğrudan hidrojen enjekte edecek şekilde yeniden tasarlanırken, hidrojenin ortaya çıkardığı güce karşı ekstra olarak kuvvetlendirilmiş.

Elektrikli gibi temiz benzinli gibi keyifli bir model

Bu motorun en dikkat çeken özelliği, karbon salımı açısından geleneksel yakıtlı motorlara kıyasla oldukça temiz olması. Elektrikli motorlar gibi çevreci olan hidrojen sistem, yanma sonucu egzoz salınımında dışarı su buharı atıyor. Sadece motor yağının çok az miktarda yanması nedeniyle eser seviyede CO₂ üretimi söz konusu. Öte yandan benzinli motorların çalışma sesi ve titreşimi, elektrikli motorlarda yer almasa da, hidrojen sistem motosiklet sürücülerinin aradığı sürüş keyfini tamamen sağlar nitelikte.

Egzozdan su buharı çıkıyor: Kawasaki'den hidrojenli motosiklet hamlesi! - 2. Resim

Pistte boy gösterdi

2030'lu yılların başlarında hidrojenli motosiklet modellerini ticarileştirmeyi planlayan Kawasaki, bu hedefe ulaşmak için hidrojen altyapısının yaygınlaşmasını ve dolum istasyonlarının günlük hayata entegrasyonu yakından izliyor.

Türkiye gazetesi

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *