KONYA HABER
Konya
Açık
12°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
KONYA
00:00:00
İmsak vaktine kalan
Ara
BBN Haber Dünya ABD, 1 Kasım itibarıyla orta ve ağır hizmet tipi kamyonlara yüzde 25 vergi

ABD, 1 Kasım itibarıyla orta ve ağır hizmet tipi kamyonlara yüzde 25 vergi

ABD Başkanı Donald Trump, 1 Kasım’dan itibaren ABD’ye ithal edilen tüm orta ve ağır hizmet tipi kamyonlara yüzde 25 gümrük vergisi uygulanacağını duyurdu.

KAYNAK: İha
Okunma Süresi: 3 dk

ABD Başkanı Donald Trump, kendisine ait Truth Social adlı sosyal medya hesabından ABD’nin gümrük vergisi politikalarına ilişkin yeni bir açıklama yayımladı. Trump, "1 Kasım 2025’ten itibaren diğer ülkelerden ABD’ye getirilen tüm orta ve ağır hizmet türü kamyonlara yüzde 25 oranında tarife uygulanacaktır" dedi.

TRUMP'UN AÇIKLAMASI

Trump’ın açıklaması, ABD’ye en fazla kamyon ihraç eden ülkeler arasında yer alan Kanada’nın Başbakanı Mark Carney ile Beyaz Saray’da yapacağı görüşmeden bir gün önce geldi. ABD Başkanı Trump, geçtiğimiz ay "ulusal güvenlik gerekçesiyle" ağır kamyon ithalatına 1 Ekim itibarıyla yeni vergiler getirileceğini açıklamıştı. Yeni vergilerin ABD’li üreticileri "haksız dış rekabetten" korumayı amaçladığını belirten Trump, bu adımın Paccar’ın sahibi olduğu Peterbilt ve Kenworth ile Daimler Truck’ın sahibi olduğu Freightliner gibi üreticilerin yararına olacağını söylemişti. Trump’ın bugün yaptığı açıklama, geçen hafta başlaması planlanan tarifelerin yaklaşık 30 gün ertelenmesi ve daha önce gümrük vergisi planına dahil olmayan orta hizmet tipi kamyonların da vergilendirilmeye başlanması anlamına gelecek.

ABD, Japonya ve Avrupa Birliği (AB) ile yapılan ticaret anlaşmaları kapsamında hafif hizmet tipi araçlarda yüzde 15 gümrük vergisi uygulamayı kabul etmişti. Ancak bu oranların AB ve Japonya'dan ithal edilecek büyük araçlar için geçerli olup olmayacağı henüz bilinmiyor. Trump yönetimi ayrıca, montajı Kanada ve Meksika’da gerçekleştirilen araçların, ABD menşeli parçalarının bedellerinin gümrük vergilerinden düşürülmesine izin vermişti.

ABD Ticaret Odası, daha önce Ticaret Bakanlığı’na yeni kamyon tarifeleri uygulanmaması çağrısında bulunarak, ABD’nin en fazla ithalat yaptığı beş ülkenin Meksika, Kanada, Japonya, Almanya ve Finlandiya olduğunu ve bunların tamamının ABD’nin müttefiki veya yakın ortağı oldukları için ABD’nin ulusal güvenliğine tehdit oluşturmadığı yönünde görüş bildirmişti.

Meksika, ABD’ye en fazla orta ve ağır hizmet tipi kamyon ihraç eden ülke

Meksika, ABD’ye en fazla orta ve ağır hizmet tipi kamyon ihraç eden ülke konumunda bulunuyor. Ocak ayında yayımlanan ve resmi istatistiklere dayanan bir rapora göre ABD’nin Meksika’dan ithal ettiği orta ve ağır hizmet tipi kamyonlar, 2019’dan bu yana toplam üç kat artış gösterdi.
Meksika, ABD’nin yeni gümrük vergisi planına karşı çıkmış ve geçtiğimiz mayıs ayında ABD Ticaret Bakanlığı’na gönderdiği bir bildiride, ABD’ye ihraç edilen tüm Meksika menşeli kamyonların ortalama yüzde 50 oranında ABD bileşeni bulunduğunu bildirmişti.
Kuzey Amerika Serbest Ticaret Anlaşması (USMCA) çerçevesinde eğer ağır hizmet tipi bir kamyonun hammadde, parçalar ve işçilik dahil olmak üzere değerinin yüzde 64’ü Kuzey Amerika kaynaklı ise bu kamyonlar, ABD’ye gümrük vergisinden muaf olarak ithal edilebiliyor. ABD Uluslararası Ticaret İdaresi’ne (ITA) göre, Meksika’da 14 otobüs, kamyon ve çekici üreticisi veya montajcısı ile 2 motor üreticisi bulunuyor.
İsveçli Volvo, Meksika’nın Monterrey kentinde 700 milyon dolarlık bir ağır kamyon fabrikası inşa ediyor ve bu tesisin, 2026’da faaliyete geçmesi bekleniyor.
Chrysler’in ana şirketi Stellantis de Meksika’da ağır hizmet tipi Ram kamyonları ve ticari araçlar üretiyor ve bu şirketin de tarifelerden etkilenmesi bekleniyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *