Avrupa'daki havalimanlarında personel eksikliği ve aşırı yoğunluk krizi sürüyor
Avrupa genelinde havalimanlarında çalışan sayısı azalırken, yolcu ve uçuş sayılarının artması, uluslararası yolcuların bölgeye seyahatini çileye dönüştürmeye devam ediyor.
Brüksel Havalimanı'ndan bir gün boyunca uçak kalkmadı
Bir aydan fazladır bazı personelin grev yaptığı havalimanlarında ise uçuş iptalleri meydana geliyor.
Belçika'daki Brüksel Havalimanı'nda 20 Haziran'da güvenlik görevlilerinin greve gitmesi nedeniyle bir gün boyunca yolcu uçağı kalkamadı.
Yolcuların ve bagajların güvenlik taraması yapılamadığı için Brüksel Havalimanı'ndan gidiş yönlü uçuş gerçekleştirilemedi. Havalimanı o gün için sadece gelen yolcu ve kargo hizmeti verebildi.
Havayolu firmalarının çalışanlarının grevleri de Brüksel Havalimanı'nda yoğunluklara sebep oluyor. Grevden ötürü uçuşlar ya rötar yapıyor ya da iptal oluyor.
22 Temmuz'dan bu yana Ryanair çalışanlarının grevleri nedeniyle Brüksel ve Charleroi Havalimanlarındaki aksamalar yığılmalara neden oldu
Haziran ortasında da Ryanair'in yanı sıra Brüksel Havayolları çalışanları 3 gün boyunca grev yapmış, Brüksel Havalimanı'nda 500'den fazla sefer aksamıştı.
Amsterdam Havalimanı'nda uçuşların yüzde 41,5'inde gecikme yaşandı
Hollanda'nın Amsterdam Schiphol Havalimanı yetkilileri nisandan bu yana devam eden yoğunluğa çözüm bulmakta zorlanıyor.
Hollanda Kraliyet Havayolları KLM'nin yer hizmetleri görevlilerinin 23 Nisan sabahı başlattığı grev sona ermesine rağmen Amsterdam Schiphol Havalimanı'nda valizlerin birikmesi, gecikmesi ve kaybolması sorunu hala çözülemiyor.
Çok sayıda uçuşun iptal edildiği havalimanındaki uçuşların bir kısmı Rotterdam ve Eindhoven şehirlerindeki çevre havalimanlarına kaydırılıyor.
Devam eden yoğunluğu azaltmak için uçuşu 4 saatten fazla olan yolcular havalimanı dışında bekletilirken, havalimanının dış hatlar gidiş kısmındaki yoğunluklar sebebiyle oluşan sıralar yüzlerce metreyi buluyor.
20 Temmuz'da havalimanındaki bagaj sisteminin arızalanması sebebiyle kabin valizi haricinde bagajı olan binlerce yolcunun bileti iptal edilirken, havalimanında valiz yığınları oluştu.
CNN Travel’in 26 Mayıs-19 Temmuz tarihlerindeki uçuşların rötar durumuna göre oluşturduğu "en problemli havalimanları" listesinde dördüncü sırada yer alan Schiphol’de belirtilen tarihlerdeki uçuşların yüzde 41,5'inde gecikme yaşandığı kaydedildi.
Zürih Havalimanı'nda her gün 250 bagaj, sahibine verilemiyor
İsviçre'de okulların tatile girmesiyle birlikte çok sayıda ailenin bir anda yurt dışına seyahat etmesi, ülkedeki havalimanlarında işleyişi büyük oranda aksattı.
Uçuş yoğunluğundan en çok etkilenen Zürih Havalimanı'nda personel yetersizliği ve bazı uçuş iptalleri dolayısıyla 29 ve 30 Haziran'da bagaj alım kısmında 750 bavul yığıldı.
Bunun yanı sıra havalimanında bagaj hizmetlerindeki aksamadan ötürü her gün ortalama 250 bagaj sahibine teslim edilemezken, an itibarıyla 1700'ün üzerinde bagaj, yolcusuna teslim edilmeyi bekliyor.
Havayolu firması Swissport'un sözcüsü Nathalie Berchtold, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, havalimanında kalan bagajları kargo yoluyla sahiplerine teslim etmeye çalışarak sorunu çözeceklerini bildirdi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.