KONYA HABER
Konya
Açık
27°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
41,0969 %0,51
47,9662 %0,56
4.495,77 % 0,29
Ara
BBN Haber Dünya Kilolu yolcular artık iki koltuk satın alabilecek

Kilolu yolcular artık iki koltuk satın alabilecek

Amerikan havayolu şirketi Southwest Airlines, aldığı yeni bir kararla 27 Ocak’tan itibaren koltuk kollarının içine sığmayan kilolu yolcuların ikinci bir koltuğu önceden satın almasını zorunlu hale getirecek.

KAYNAK: BBN
Okunma Süresi: 1 dk

ABD’li havayolu şirketi Southwest Airlines, kilolu yolculara ilişkin yayınladığı yeni kararla tartışma konusu oldu.

Bugüne kadar kilolu yolculara ücretsiz ek koltuk tahsis eden Southwest Airlines, 27 Ocak 2026 itibarıyla tek koltuğa sığmayan yolcuların rezervasyon sırasında ikinci bir koltuk satın almasını zorunlu olacak.

GERİ ÖDEME ŞARTLARI NELER?

ABD’li şirket tarafından yapılan açıklamada, ''Daha önce ek koltuk uygulamasından yararlanan yolculara, rezervasyon sırasında ikinci koltuğu satın almaları gerektiğini iletiyoruz.'' ifadelerine yer verildi. Öte yandan şirket, geri ödemenin yalnızca uçuşun tamamen dolmaması, her iki biletin aynı sınıfta alınması ve uçuş sonrası doksan gün içinde talepte bulunulması durumunda yapılacağını belirtti.

KARARA TEPKİ YAĞIDI

Orlando merkezli seyahat danışmanı Jason Vaughn, değişikliğin yalnızca kilolu yolcuları değil, tüm yolcuları olumsuz etkileyeceğini belirterek ''Bu karar uçuş deneyimini herkes için daha kötü hale getirecek'' dedi.

Southwest’in uzun yıllar serbest koltuk seçimi ve ücretsiz bagaj gibi politikalarıyla rakiplerinden ayrıldığını hatırlatan uzmanlar, şirketin bu adımla çizgisini kaybettiğini vurguluyor. Vaughn ise ''Artık kim olduklarını bilmiyorlar, müşteriyle bağlarını kaybettiler'' sözleriyle tepki gösterdi. Türkiye

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *