KONYA HABER
Konya
Açık
19°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
41,0788 %0,51
47,7315 %0,57
4.455,51 % 0,43
Ara
BBN Haber Dünya Korsanlık geri mi döndü: Boğazlarda silahlı soygunlar hız kesmiyor

Korsanlık geri mi döndü: Boğazlarda silahlı soygunlar hız kesmiyor

2025’in ilk altı ayında Malakka ve Singapur boğazlarında 80 korsanlık ve silahlı soygun vakası yaşandı. Geçen yıl aynı dönemde bu sayı yalnızca 21’di. Veriler, Asya’da deniz korsanlığıyla mücadele eden ReCAAP’ın Bilgi Paylaşım Merkezi tarafından açıklandı.

KAYNAK: BBN
Okunma Süresi: 2 dk

Singapur, Malezya ve Endonezya arasında yer alan Malakka boğazı, Hint Okyanusu ile Pasifik’i Güney Çin Denizi üzerinden birbirine bağlayan stratejik bir ticaret koridoru. Her yıl yaklaşık 90 bin ticaret gemisi ve küresel deniz ticaretinin yüzde 60’ı bu dar sulardan geçiyor.

SALDIRILARIN ÇOĞU HANGİ BOĞAZDA?

Rapora göre olayların büyük bölümü, gemilerin dar sularda yavaşlamak zorunda kaldığı Singapur Boğazı'ndaki Phillip Kanalı’nda meydana geldi.

Vakaların çoğu fırsatçı ve çatışmasız nitelikteydi; mürettebat genellikle zarar görmedi.

2025’teki hiçbir olay “Kategori 1” yani silahlı çatışma veya rehin alma düzeyinde olmadı.

Vakaların yüzde 90’ında yaralanma görülmezken, sadece bir denizci hafif şekilde yaralandı. En çok dökme yük gemileri (yüzde 52) hedef alındı; onları tankerler (yüzde 24) ve konteyner gemileri (yüzde 11) izledi.

KORSANLIK NEDEN CANLANDI?

Uzmanlara göre artışın bir nedeni, Kızıldeniz’de Husilerin saldırıları nedeniyle ticaret gemilerinin rotalarını Malakka’ya kaydırması olabilir.

Ayrıca korsan grupların çoğu, Endonezya’nın Riau ve Cula adalarından hareket eden düşük seviyeli suç ağlarına bağlı.

Saldırganlar genellikle sampan adı verilen küçük tahta teknelerle gece vakti gemilere yanaşıyor, uzun kanca ve iplerle güverteye çıkıyor. Teknolojiyi de kullanarak, AIS (Otomatik Tanımlama Sistemi) verilerinden faydalanarak gemilerin konumlarını takip ediyorlar.

Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO), artışın “endişe verici” olduğunu belirterek tüm gemilere güvenlik protokollerine uymaları ve vakaları anında bildirmeleri çağrısında bulundu. TRT

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *