Sanayi okulların okullar ise sanayinin içine giriyor… Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hayata geçirilen Dijital İkiz Atölyeleri Projesi sayesinde öğrenciler daha okul sıralarındayken, üretime, gelişmeye, teknik beceriye ve geleceğin fabrikalarına adım atmış olacaklar.
DİJİTAL FABRİKA DENEYİMİ
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hayata geçirilen Dijital İkiz Atölyeleri Projesi, mesleki eğitimdeki gelişme ve kalkınmayı dijital çağın imkanlarıyla birleştiren bir çalışma.
Projeyle birlikte öğrenciler yüksek maliyetli, tehlike içerebilen veya sınırlı erişime sahip üretim ortamlarını dijital olarak deneyimlerken; süreçleri analiz etme, veri okuma ve üst düzey teknolojilere hakim olma gibi pek çok beceriyi de kazanabilecekler.
DİJİTAL İKİZ ATÖLYELER NASIL ÇALIŞACAK
Dijital İkiz Atölyeleri mesleki ve teknik eğitimin standartlaştırılması, beceri kazanımlarının veri temelli olarak izlenmesi ve nitelikli işgücünün yetiştirilmesine önemli imkanlar sunacak.
Mesleki eğitim yeniden güç kazanarak işgücü piyasasıyla uyumlu hale gelebilecek.
Dijital ikiz teknolojisi, üretim süreçlerinin dijital ortamda birebir simülasyonunu mümkün kılan, riskleri azaltan, karar mekanizmalarını güçlendiren üst düzey bir teknoloji olarak geniş bir kapı aralıyor.
Bu model, yeni nesil iş gücünün yetiştirilmesi bakımından stratejik bir öneme sahip.
Bu projeyle öğrencilerimiz yüksek maliyetli, tehlike içerebilen veya sınırlı erişime sahip üretim ortamlarını dijital olarak deneyimleyebilecekler. Öğrencilerimizin, makineleri işletebilen, süreçleri analiz edebilen, veriyi okuyabilen, problem çözme kabiliyeti yüksek, üretim süreçlerinin arkasındaki mantığı kavrayabilen bireyler olmasını amaçlanıyor. Bir anlamda bu projeyle, daha okul sıralarındayken 'geleceğin fabrikalarına' adım atmış olacaklar. Bu yaklaşım öğrenmeyi güvenli, tekrarlanabilir ve tüm bölgelere eşit şekilde erişilebilir kıldığı için, özellikle dezavantajlı bölgelerdeki öğrenciler açısından da kritik bir fırsat sunmakta. Türkiye'nin kalkınma politikasının temel yapı taşlarından biri olan fırsat eşitliği, bu proje ile mesleki eğitim alanında yeni ve güçlü bir karşılık bulmakta. Hayata geçirilen bu model, Sanayi 4.0'ın ihtiyaç duyduğu yetkinliklere sahip yeni nesil iş gücünün yetiştirilmesi bakımından stratejik bir öneme sahip.
SIRADA KONYA VAR
Proje kapsamında İstanbul Haydarpaşa Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ile Ankara, Antalya, Bursa, Erzurum, Gaziantep, İzmir, Kocaeli, Sakarya ve Samsun'daki okullar, dijital ikiz altyapısının kurulduğu ve öğretmen eğitimlerinin yürütüldüğü ilk merkezler arasında yer alıyor. Sırada Konya'da var.