LGS tercihi yapacak öğrenciler dikkat! Bu tavsiyeler size göre
*Hocam, 28 Haziran 2024-05 Ağustos 2024 tarihleri arasında LGS velileri ve öğrencilerini bekleyen zorlu bir süreç var. Bu önemli konu, İlgili kişilerin zihinlerini doğal olarak meşgul edecek. Özellikle puanla öğrenci alan nitelikli okulların seçimi ile birlikte öğrencilere ve velilere farklı imkânlar sunan Özel Lise Tercihleri konusunu da yakından ilgilendiren bu süreçle ilgili neler söylemek istersiniz?
Yılmaz TAŞCI: LGS sonuçlarının ve bazı sayısal verilerin açıklanmasıyla birlikte birçok öğrencimizin; geçen yıla göre puanların tek başına yeterli olmayacağı, yüzdelik dilimlerin bile soru işaretleri doğurduğu bir ortamda umduğu okullara yerleşememe durumuyla karşılaşacakları görülüyor. Hangi okula gideceğim/gitmeliyim? Özel okul tercihinde ne yapmalıyım? Sorularına cevap arayan veli ve öğrencilerimiz olacaktır.
Öncelikle sonuçlar ne olursa olsun, tüm öğrencilerimiz bu ülke için bir değer olduğunu bilsinler. Sınavların bir son değil yeni bir başlangıç olduğunu akıllarından çıkarmasınlar. Her yıl olduğu gibi tüm sınavlarda üzülenler de var, sevinenler de…Her bir öğrencimiz bu ülkenin kaderini belirleyecek ve yön verecek şahsiyetler olduklarını hiçbir zaman unutmasınlar. Seçecekleri, mutlu olacakları ve sorumluluklarını yerine getirecekleri iyi bir lise aynı zamanda iyi bir üniversite ye de kapıları açacaktır. Bu durum sadece kendileri için değil, bu ülke içinde büyük önem arz ediyor.
*LGS Sonuçları ve eğitime yansımaları hakkında ne düşünüyorsunuz?
**Bu konular hakkında öncelikle paylaşılan tablolar dikkatli incelenmelidir.
2024 LGS'de % 50 başarı oranı, sadece Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi testinde yüzde 57.44, Yabancı Dil testinde ise yüzde 51 olarak aşıldı. En düşük başarı yüzdesi ise matematik testinde yüzde 32.68 ile gerçekleşti. Fen bilimleri testi ise yüzde 43.16 başarı oranı ile matematiği izledi.
Ne yapılmalı denilirse;
-Okullar olarak bizlerde üzerimize düşenleri yapmalı, bu sonuçları doğru okumalıyız. Tüm paydaşlar sorumluluk bilinciyle hareket etmeli.
-Temel eğitim güçlendirilmek ve daha çok önem vermek zorundayız.
-Öğrencilerimiz daha sık aralıklarla izleme değerlendirmeye alınmalı, farklı ölçme değerlendirme teknikleri ile çok yönlü tanımaya çalışmalıyız.
-Yabancı dil eğitimi yeniden ele alınmalı güçlendirilmeli-OYKA tekniğinin çok ötesinde öneriler geliştirilmeli.
-Tüm çocuklarımızın çok yönlü desteklenmesi gerekiyor. Farklılaştırılmış eğitime önem verilmeli.
-Öğrenci ve velilerin merkezi sınava ilişkin beklentileri sorgulanmalı, doğru yönlendirmeler yapılmalı.
-Meslek liselerinin takdire şayan çalışmalarına da şahit olduğumuz dönemler oldu. Bu okullara yönelik güçlendirici, talep edilebilir çalışmalara devam edilmeli.
-Herkese en iyi eğitimi vermek zorundayız. Kaybedecek hiçbir çocuğumuz yok. Her çocuğun başarılı olacağı bir alan muhakkak vardır. Bulunmalı.
-Burada önemli olan doğru tespitler yapmak ve lise seçerken dikkatli olmak.
-Liseye atılan adımlar Üniversite hayatlarını/kariyerlerini belirleyecek etken faktörlerden.
-İnsan mektebi olan okullar öncelemeli. Karnenin sadece sol tarafını değil, sağ tarafını da önemseyen, Türkiye Yüzyılını inşa edecek ruhta çalışan öğretmenlerin olduğu okullar öncelikle tercih edilmeli.
*Özel Okullar da kayıt süreci hakkında-resmi okullarda tercih süreciyle ilgili ne söylersiniz?
**Özel okullarda kayıtlar 28 Haziran 2024 itibariyle başladı. (28 Haziran 2024-17 Temmuz 2024)
-Resmi liseler için tercihler 28 Haziran 2024-17 Temmuz 2024 tarihleri arasında olacak.
-Kazanalar listesi 22 Temmuz 2024 de açıklanacak.
-22-26 Temmuz 2024 tarihlerinde 1. Nakil işlemleri, 29 Temmuz 2024-02 Ağustos 2024 tarihlerinde 2. Nakil işlemleri gerçekleşecek.
-05 Ağustos’ta 2. Nakil sonuçları da açıklanacak.
Yerel yerleştirmede 5 okul-merkezi puanla 10 okul-pansiyonlu 5 okul tercih edilebilecek.
-Öğrencileri tercihlerde bekleyen zorluklar nelerdir? Çok sayıda birinci var. Puan eşitliğinde neler olacak?
--Sayısal veriler incelendiğinde, sınava giren öğrenci sayısı çok, ancak artsa da kontenjanlar yetersiz...
Örnekle açıklayalım: Geçen yıl olduğu gibi bu yılda 352 öğrencinin tümünün ilk sıralarda Galatasaray ve İstanbul Erkek liselerini tercih ettiğini düşünürsek; iki okul da 500 puandan kontenjanlarını kapatmış olacaklar. Kontenjan durumu Galatasaray Lisesi 100, İstanbul Erkek Lisesi 150 olunca toplamda 250 öğrenci yerleşmiş olacak. Ancak öğrencilerin sınavdan tam puan almış olmaları da yeterli olmayacak. Benzer durumlar öncelikli tercih edilecek farklı liseler içinde geçerli.
Sınavla öğrenci alan liselere yerleştirmelerde puan eşitliğinde 7 kriter kullanılacaktır. Bunlar:
-Okul Başarı Puanı (OBP) üstünlüğü
-8’inci sınıflardaki Yıl Sonu Başarı Puanı (YBP) üstünlüğü
-7’nci sınıflardaki Yıl Sonu Başarı Puanı (YBP) üstünlüğü
-6’ncı sınıflardaki Yıl Sonu Başarı Puanı (YBP) üstünlüğü
-8’inci sınıfta özürsüz devamsızlık yapılan gün sayısının azlığı
-Tercih önceliği
-Öğrencinin doğum tarihine göre yaşı küçük olan yerleştirmede öncelikli olacak.
*Özel Okul olarak sizi tercih sebebi nedir? Ya da veliler özel okul tercihinde nelere dikkat etmeliler? Tercih eden öğrencilere burs imkânı sunuyor musunuz? Özel Konya Başak Eğitim Kurumu olarak öğrenci başarısına bakışınız ve bu konudaki değerlendirmeleriniz nelerdir?
**Tüm çalışanlarımız olarak, “İnsan yetiştirme ufku sonsuzluğa dayanan bir okul” olduğumuzu düşünüyoruz. Özel Konya Başak Eğitimcileri olarak her öğrencinin başarılı olacağı bir alanın mutlaka var olduğuna inanıyoruz. Her öğrencimizin öğrenmek isteyeceğini, başarısız olmayı kimsenin istemediğini ve başarısızlıklarla başa çıkılabileceğini düşünüyor ve telkinde bulunuyoruz. Kullandığımız nitelikli yayınlar ve öğretmenlerimizin yapmış oldukları özverili çalışmalar, Veli-Okul-Öğrenci işbirliğimizle başarıyı yakalayan bir kurum olduğumuzu düşünüyorum.
Bütün Programlarımızda örtük/açık, öğrencilerimizi ihtiyaçları ilgileri ve yetenekleri doğrultusunda programlar geliştirmeye çalışıyoruz. Onların sosyal becerilerini ve birbirlerine karşı sorumluluk duygularını yükseltmeye çalışmak önceliklerimiz arasında yer almaktadır.
Öğrencilerimize Zihinsel-Duygusal-Davranışsal Yetkinlikler kazandıracak şekilde uygulamalara yer veren bir okuluz. Bir okuldaki eğitim kalitesi, eğitim ortamlarının kalitesi ile yakından ilgilidir. Eğitim ortamının kalitesini etkileyen faktörlerden biri de o okuldaki iklimdir. Sağlıklı bir okul iklimimiz olduğuna inanıyorum.
Beslenme Dostu, e-twinning kalite etiketine sahip, belli bir geleneği olan okuluz.
Bir okul öğrenci mezun etmekten başka bir işlev gerçekleştirmiyorsa, yani onlarla renklendirilmiş bir kültür kazandırmıyorsa o okula bir eğitim kurumu olarak bakmak ne derece doğrudur?
Velilerimiz okul tercihinde bu konuya çok dikkat etmelidirler. Geleneği olan okul, geçmişin zenginliği ile geleceği kucakladığı gibi aynı zamanda cesarette verir.
Sahip olduğu Rehberlik gücüyle düzen duygusu aşılar. Uzun bir geçmişi olan özel okul başlı başına bir örgütlenme zaferi olup birçok alanda etkisi yüksektir. Sorumluluk öğretir.
Geleceği olan özel bir okul meydan okur. Kurum olarak, İrade ve yeteneğin topluma hizmet edecek sağlam kişiliklerin iki temel unsuru olduğuna inanıyoruz. Gelenekleri aracılığıyla bu unsurları öğrencilerine aşılayan bir okul gerçek bir eğitim abidesi olarak nitelendirilmeli diye düşünüyorum.
Değerler Eğitimi Çalışmaları ile cevher olarak gelen öğrencilerine, mücevher olacak bir ruh kazandırmak ve hayata hazırlamak için yaptıkları çalışmaları verilerle paydaşlarına sunabilen okul olduğumuzu düşünüyorum.
Yaptığımız çalışmalar, sosyal medyadan takip edilebilir. Sadece bilgi boyutu değil, “Duygu-Düşünce-Davranış ve Değerler” boyutları da ele alınarak birçok programlarla veli ve öğrencilerimizin yanında olmayı başaran bir okuluz.
Burslar konusuna gelirsek;
Güçlü bir maziye sahip, 29 yıllık tecrübesi ve Eğitime yön veren bir kurum olarak, Özel Konya Başak Anadolu Lisesi olarak bizler, bu süreçte öğrencilerimiz ve velilerimizin yanında olduğumuzu hissettirmek adına onlara yüksek burs imkânları sunuyoruz.
Birçok öğrencimiz istedikleri okullara giremedik diye üzülmesinler.
Bizler onların geleceğine katkı sunmak adına onları en güzel şekilde yetiştirmek, Türkiye Yüzyılını birlikte inşa etmek için hazırız. Geleceğe yön veren okulumuza gelip bizlerden detaylı bilgiler alabilirler.
*Çocuklarımız resmi ya da özel hangi okula giderlerse gitsinler içinde bulunduğumuz dijital çağı da ele alırsak öncelikli konular sizce neler olmalıdır?
**Tüm eğitimcilerimizin; mazisi güçlü olan bir milletin evlatları olarak, dünyayı memleketi bilen, insanlığı kucaklayacak bir nesil yetiştirme sorumluluğuyla, hareket etmesi gerekiyor. Sibernetik, genetik ve dijital teknolojilerin iç içe geçtiği çağımızda gençlerimizin mahremiyet çizgisinden çıkmadan, kalbini eline alarak utanmadan onurlu şekilde yürüyüp yol alacakları, hayallerini yaşamak ve topluma faydalı olmak adına bilgiyi ürüne, ürünü esere dönüştürecek şahsiyetler olması için, onların gelişimi adına her türlü fedakârlıktan kaçınılmamalıdır. Çocuklarımız hiçbir zaman yalnızlaşmamalı, kendi toplumuna yabancılaşmamalı, dijital ortamın kötülüklerine maruz bırakılmamalı, kimliğini, şahsiyetini her alanda korumaları için kadim kültürünü bilmeli, özümsemeli, Türkiye Yüzyılını inşa edecek şekilde eğitim almalıdırlar. Bu konuda hepimize büyük işler düşüyor.
Okullarımızda İşin sadece bilgi yönü değil, insani, ahlaki, vicdani yönleri de ele alınmalı. Yaşam da bir köprü görevi olan okullar tercih edilirken bu söylediklerim göz ardı edilmemelidir.
*Sayın hocam; vermiş olduğunuz bilgilerden dolayı gazetemiz adına teşekkürlerimizi sunarız…
Kaynak:Hümeyra KARADAĞ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.