Ortaokul ve lise öğrencilerini yakından etkileyen ortak sınav takvimi açıklandı. Öğrencilerin eğitim süreçlerini desteklemek ve öğrendiklerini ne ölçüde anladıklarını değerlendirebilmek amacıyla bu yıl 6. sınıf ile 10. sınıf arasındaki toplam 10 dersten yazılı sınavlar gerçekleştirilecek. Yeni sistemde, açık uçlu sorulara yer verilecek ve öğretmenler de bu sınavlar üzerinden öğrencileri değerlendirecek.

Ortak Sınavın amacı ne?
Ortak sınavların düzenlenme nedenlerinden biri, öğrencilerin akademik gelişimlerini daha etkili bir biçimde takip edebilmektir. Bu sınavlar, öğrencilerin konuları ne denli anladığını ölçmeye yararken, aynı zamanda müfredat uygulamalarında okullar arasında bir uyum sağlama hedefini de taşımaktadır. Öğrencilerin performanslarını standart bir sınav sistemi ile değerlendirmek için yapılan bu organizasyon, eğitimin kalitesini artırma amacını gütmektedir. Milli Eğitim Bakanlığı, sınavlar aracılığıyla elde edilen verileri kullanarak eğitim sistemindeki eksiklikleri tespit etmeyi ve gerekli önlemleri almayı planlamaktadır.
2025-2026 Dönem Sınav Takvimi
MEB, 1. dönem 1. ortak sınavlarına ilişkin tarihleri duyurdu. Kasım 2025 ayında gerçekleştirilecek olan yazılı sınavlar şu şekilde planlandı: 4 Kasım Salı günü 7. sınıf Türkçe, 5 Kasım Çarşamba günü 8. sınıf Türkçe, 6 Kasım Perşembe günü 9. sınıf Matematik dersleri için sınavlar yapılacak. Nisan 2026 dönemine gelindiğinde ise, 7 Nisan Salı günü 6. sınıf Türkçe sınavı, 8 Nisan Çarşamba günü 6. sınıf Matematik ve 8. sınıf Matematik derslerine yönelik sınavlar ve 9 Nisan Perşembe günü 10. sınıf Matematik sınavı yapılacak. Ayrıca 10 Nisan Cuma günü ise 10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersi için sınav gerçekleştirilecek.
2. Dönem Sınavları ne zaman?
2. dönem yazılı sınav takvimi ise Haziran 2026'ya kadar uzanacaktır. 2 Haziran Salı günü 7. sınıf Matematik dersine yönelik sınav yapılacak. Takip eden günlerde, 3 Haziran Çarşamba günü 9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı sınavı gerçekleştirilecektir. Bu süreçte öğrencilerin elde edecekleri sonuçlar, öğretim yılının sonunda genel başarının değerlendirileceği önemli bir kriter olarak ön plana çıkacak. Öğrenciler, ortak sınavların sonuçlarına göre gelişimlerini gözlemleme fırsatı bulacaklar. Ayrıca öğretmenler, bu verileri kullanarak hangi konularda daha fazla destek vermeleri gerektiğini tespit edebilecekler.