KONYA HABER
Konya
Açık
16°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
41,3796 %0,35
48,6458 %0,72
4.903,41 % 1,35
Ara
BBN Haber Eğitim Ödev arkadaşı mı, kopya dostu mu? Ailelere yapay zekâ uyarısı

Ödev arkadaşı mı, kopya dostu mu? Ailelere yapay zekâ uyarısı

Okullar açıldı ödevler verilmeye başlandı. Çocukların ödevlerinde yapay zeka kullanımı giderek artıyor. Peki bu durum öğrenmeyi destekliyor mu, yoksa tembelliğe mi yol açıyor? İşte detaylar...

KAYNAK: BBN
Okunma Süresi: 2 dk

Ödev arkadaşı mı kopya dostu mu?

EĞİTİMDE DİJİTAL DÖNEM

Dijital çağda çocukların ödev yaparken yapay zeka uygulamalarına başvurması artık sık rastlanan bir durum.

Ancak uzmanlar, bu uygulamaların bilinçsizce kullanıldığında çocukların araştırma, sorgulama ve eleştirel düşünme becerilerini zayıflatabileceği uyarısında bulunuyor.

Çocuk Gelişimi Uzmanı Emine Ergün, yapay zekanın doğru sınırlar içinde “ödev arkadaşı” olabileceğini ancak tek başına bırakıldığında çocukları tembelliğe sürükleyebileceğini vurguladı.

“Araştırmaya teşvik edebilir ama tembelliğe de sürükleyebilir”

Ergün’e göre yapay zeka, ödev yaparken çocuklara araştırma ve inceleme açısından büyük kolaylık sağlıyor.

Ancak tüm ödevi yapay zekaya bırakmak, çocukların hiçbir emek harcamadan yüksek not almasına yol açabiliyor.

Emine Ergün, “Bu durum çocukları tembelliğe sevk edeceği için anne babaların dikkatli olması gerekiyor” dedi.

Yapay zeka ödev arkadaşı mı, kopya aracı mı?

Yapay zeka destekli ödevlerin zaman ve bilgiye erişimde kolaylık sağladığını belirten Ergün, klasik yöntemlerin önemini ise şu sözlerle anlattı:

“Ansiklopedi, kitap ve kütüphane kullanımı gibi yöntemler unutulmamalı. Çocukların her iki yöntemi de tanıması, hangi ödevde hangisinin daha uygun olduğuna karar vererek kullanması etkili olacaktır.”

“Okumadan çıktı alıyorlar”

Hazır cevapların risklerine de değinen Çocuk Gelişimi Uzmanı Ergün, çocukların çoğu zaman yapay zekadan aldıkları çıktıyı okumadan dosyaya eklediklerini söyledi.

“Ne verdiklerinden bile haberleri olmuyor. Bu yöntem; araştırma, okuma, inceleme, sorgulama gibi becerilerin gelişmesini engelleyebilir” uyarısında bulundu.

“Yasaklamak doğru değil, sınırlı kullanım şart”

Yapay zekanın tamamen yasaklanmasının çözüm olmayacağını belirten Ergün, dengeli kullanımın önemine işaret etti:

“Bazı ödevlerde yapay zekaya izin verilebilir. Ama proje ya da maket gibi yaratıcılığı geliştiren ödevlerde çocukların kendi becerilerini kullanması çok daha etkili olacaktır.”

Ailelere uyarı: ‘Ne yaptıklarını takip edin’

Çocukların teknolojiyle iç içe büyüdüğünü hatırlatan Ergün, ailelerin sorumluluklarına dikkat çekti:

“Çocuk bilgisayar başına geçtiğinde gerçekten ödev mi yapıyor, yoksa hazır ödev sitelerinde mi dolaşıyor? Yaptığının farkında mı, aldığı çıktıyı okudu mu? Önemli olan sadece ödevin teslim edilmesi değil; sorumluluk, doğru davranışlar ve ahlaki değerlerle birlikte beceri kazanmasıdır.

Uzmanlara göre yapay zeka, eğitimde yasaklanacak bir araç değil.

Ancak bilinçsizce kullanıldığında çocukların yaratıcılığını, araştırma ve eleştirel düşünme becerilerini köreltebilir.

Bu nedenle hem öğretmenlere hem de ailelere önemli sorumluluklar düşüyor. 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *