KONYA HABER
Konya
Açık
25°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,9602 %0,55
47,9418 %0,62
4.412,26 % 0,66
Ara
BBN Haber Ekonomi 500 marka arasından seçildi; dünyanın en değerli markası belli oldu

500 marka arasından seçildi; dünyanın en değerli markası belli oldu

Brand Finance'ın "Dünyanın En Değerli 500 Markası" çalışmasında 574,5 milyar dolar marka değeriyle Apple yine birinci geldi.

KAYNAK: BBN
Okunma Süresi: 3 dk

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından hazırlanan "Global500-Dünyanın En Değerli 500 Markası 2025" çalışması sonuçlandı.

Araştırma verilerinden derlenen bilgiye göre Apple, 574,5 milyar dolarla geçen yıl olduğu gibi dünyanın en değerli markası belirlendi. Şirketin marka değeri 2024'te 516,6 milyar dolardı.

Apple'ı sırasıyla yaklaşık 461,1 milyar dolarla Microsoft, 413 milyar dolarla Google takip etti. Microsoft'un marka değeri 2024'te 340,4 milyar dolar, Google'ın 333,4 milyar dolar seviyesindeydi.

Söz konusu listede ABD şirketi Amazon yaklaşık 356,4 milyar dolarla 4'üncü, ABD'li perakende şirketi Walmart 137,2 milyar dolarla 5'inci, Güney Koreli Samsung 110,6 milyar dolarla 6'ncı, Çinli Tiktok 105,8 milyar dolarla 7'nci, ABD'li Facebook 91,5 milyar dolarla 8'inci, ABD'li NVIDIA 87,9 milyar dolarla 9'uncu, Çinli State Grid 85,6 milyar dolarla 10'uncu oldu.

Araştırma sonuçlarına göre, ülkeler sıralamasında ABD açık ara önde yer aldı. Global 500 listesindeki şirketlerin 190'ını ABD'li firmalar oluştururken, 55'i Çin, 36'sı Japonya, 35'i Fransa, 27'si Almanya, 17'si İngiltere menşeli olarak listede yer aldı.

"ÜLKELER MARKALARIYLA ZENGİNLEŞİYOR, REFAH VE İTİBAR KAZANIYOR"

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, AA muhabirine, dünyanın en değerli markalarına ilişkin değerlendirmede bulundu.

Birleşmiş Milletler verilerine göre, küresel ekonomik büyümenin durgun seyrettiğini belirten İlgüner, "Brand Finance verilerine göre ise dünyanın en değerli 500 markasının toplam değeri yıldan yıla yüzde 10 arttı ve bu yıl 9,5 trilyon dolara yükseldi. Toplam değer yüzde 3'lük küresel ekonomik büyüme oranını aştı." dedi.

Devlet tarafından farklı şekillerde desteklenmesine rağmen Türkiye'nin markalaşmasının henüz yeterli düzeyde olmadığına dikkati çeken İlgüner, şunları kaydetti: "Ülkeler markalarıyla zenginleşiyor, refah ve itibar kazanıyor. Sıralama tablosunun en altında yer alan markanın değeri 4,9 milyar dolar olup bu değere erişen olmadığı için Türk markaları sıralamada bu yıl da yer almadı. Ayrıca, son 10 yılda en değerli Türk markası ile küresel sıralamada en alt sırada yer alan marka arasında değer farkı gittikçe açılıyor. Başka bir deyişle ülkeler markalarıyla zenginleşiyor, refah ve itibar kazanıyor. Örnek vermek gerekirse Avusturya markası Red Bull'un marka değeri 9,7 milyar dolar, Danimarka markası Lego'nun değeri 11 milyar dolar, İsviçre'nin kol saati markası Rolex'in değeri ise 18,8 milyar dolara erişti. Daha da dikkati çekici olanı, Vietnam'ın telekom şirketi Viettel'in eriştiği 6,4 milyar dolar marka değeridir."

Ekonomim'in haberine göre bir ulusal markalaşma hareketine ihtiyaç olduğunu vurgulayan İlgüner, "Sadece kamu değil, özel sektör dahil tüm tarafların katılımıyla konu enine boyuna irdelenmeli ve Türk markalarının küresel ölçekte değer kazanmasının önü açılmalı." ifadesini kullandı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *