KONYA HABER
Konya
Açık
17°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
41,3419 %0,23
48,8992 %0,43
4.866,76 % 0,20
Ara
BBN Haber Ekonomi Dijital Hizmet Vergisi neleri kapsıyor

Dijital Hizmet Vergisi neleri kapsıyor

Türkiye'de oyundan, uygulamaya; müzikten, filme; reklamdan, e-ticarete internet üzerinden sunulan tüm hizmetlere getirilen "Dijital Hizmet Vergisi'nin detayları ortaya çıktı.

Okunma Süresi: 4 dk

Türkiye'de oyundan, uygulamaya; müzikten, filme; reklamdan, e-ticarete internet üzerinden sunulan tüm hizmetlere getirilen "Dijital Hizmet Vergisi'nin detayları ortaya çıktı. İşte Gelir İdaresi Başkanlığı'nın yayımladığı tebliğe göre yüzde 7.5'lik dijital hizmet vergisine tabi olacak olanlar… Habertürk'ten Necdet Çalışkan'ın haberi...

Türkiye'de 1 Mart 2020 itibarıyla yürürlüğe girecek "Dijital Hizmet Vergisi" ile ilgili detaylar belli oldu. Dijital hizmet gelirlerinden alınacak olan yüzde 7.5'lik vergi ile ilgili olarak Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) "Dijital Hizmet Vergisi Uygulama Genel Tebliği Taslağı"nı yayımladı.

Habertürk'ten Necdet Çalışkan'ın haberine göre taslak, Apple, Google, Facebook, Instagram, Twitter, Netflix, Spotify gibi platformların yanısıra yerli veya yabancı online satış yapan tüm e-ticaret ve pazar yeri şirketlerini ve bu şirketlerin sunduğu hizmetleri yakından ilgilendiriyor.

İşte dijital hizmet vergisinin kapsamına giren o hizmetler ve bu vergiyi ödemek durumunda olan mükellefler:

1- DİJİTAL ORTAMDA SUNULAN REKLAM HİZMETLERİ

Reklamın arama sonuçlarıyla birlikte gösterilmesi ya da reklam verenle ilgili arama sonucunun öncelikli sırada gösterilmesi gibi arama motoru reklamları.

Bant reklamlar (banner).

Video veya kullanıcı paylaşımının izlenmesinden önce, sırasında veya izlenme sonunda dijital ortamlarda yayınlanan her türlü işitsel, görsel veya yazılı reklamlar.

Elektronik cihazlarda yazılımlar vasıtasıyla otomatik olarak çevrimiçi iletilen reklamlar.

Açılır pencere reklamları (pop-up vb.).

Reklam kontrol ve performans ölçüm hizmetleri.

Kullanıcılarla ilgili veri iletimi ve yönetimi gibi hizmetler.

Reklamın sunulmasına ilişkin teknik hizmetler.

2- SESLİ, GÖRSEL VEYA DİJİTAL İÇERİKLERİN SATIŞI VE DİJİTAL İÇERİKLERDEN YARARLANDIRMAYA YÖNELİK HİZMETLER

Bilgisayar, tablet, cep telefonu, akıllı bileklik gibi elektronik cihazlarda kullanılan program, yazılım ve uygulamaların dijital ortamda satışı. 

Sinema filmi, dizi, video, resim, fotoğraf, grafik, makale, dergi, gazete gibi görüntü, ses ve metin dosyası içeriklerinin dijital ortamda satışı.

Oyun konsolunda oynamaya mahsus olanlar dahil olmak üzere, çevrim içi veya çevrimdışı oynanmasına bakılmaksızın her türlü dijital oyunların, oyun ek paketlerinin veya oyun kodlarının dijital ortamda satışı.

Çevrim içi oyunlarda oyuncuya belirli bir bedel karşılığında oyunla ilgili uygulama veya paketlerin (ilave oynama hakkı, ilave oyun süresi, oyun içi özelliklere, materyal ve öğelere erişim, oyun içi karakter oluşturma ya da geliştirme veya oyun içi sanal para temini gibi) dijital ortamda satışı.

3 - KULLANICILARIN BİRBİRLERİYLE ETKİLEŞİME GEÇEBİLECEKLERİ DİJİTAL ORTAMLARIN SAĞLANMASI VE İŞLETİLMESİ HİZMETLERİ

Kullanıcıların yazılı, görsel veya işitsel içerik paylaşılabildiği ya da paylaşılan içeriklere ilişkin yorum yapılabildiği ya da birbirleriyle etkileşime geçebildiği dijital ortamlar ile bir mal veya hizmetin satılabildiği veya satılmasının kolaylaştırıldığı dijital ortamların sağlanmasından ve işletilmesinden elde edilen hasılat.

Dijital ortamda, mal veya hizmet alım veya satımına; ödemenin, teslimatın veya iadenin garanti edilmesi ya da bunlara aracılık edilmesi gibi fonksiyonlar üstlenilmek suretiyle aracılık edilmesi ya da herhangi bir fonksiyon üstlenilmeksizin sadece mal veya hizmetin alım satımının kolaylaştırılması ya da satışa konu mal veya hizmetin bu ortamda ilan edilmesi veya bu ilana erişilebilmesi gibi hizmetlerden elde edilen hasılat.

4- DİJİTAL ORTAMDA SUNULAN HİZMETLERE ARACILIK HİZMETLERİ

Dijital ortamda dijital hizmet sağlayıcıları tarafından verilen aracılık hizmetlerinden elde edilen hasılat.

Dijital ortamda sunulan; mağaza içinde mağaza, kullanıcıya ürün özelliklerini filtreleme ya da fiyat, marka, model vb. bazında karşılaştırma ve sıralama yapma suretiyle yönlendirme gibi aracılık hizmetlerinden elde edilen hasılat.

DİJİTAL HİZMET VERGİSİ İÇİN ONLINE TEST

Cumhurbaşkanı'nın yüzde 1'e kadar indirmeye ve iki katına kadar artırmaya yetkili olduğu dijital hizmet vergisi oranı, mevcut düzenleme kapsamında yüzde 7.5 olarak uygulanacak.

Bu vergi oranı, dijital hizmetlerden Türkiye'de elde ettiği yıllık toplam geliri 20 milyon TL veya bu alanda dünya genelinde elde edilen toplam hasılatı 750 milyon Euro'yu aşan tüm şirketlerden (yerli veya yabancı fark etmeksizin) alınacak.

Habertürk

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *