Eski çamlar bardak oldu: Herkes eski müşterisini arıyor ama tüketici alışkanlıkları bakın nasıl değişti

Eski çamlar bardak oldu: Herkes eski müşterisini arıyor ama tüketici alışkanlıkları bakın nasıl değişti

Eski alış verişler eski müşteriler aranıyor ama artık onlar müşteri değil bir tüketici. Tüketicilerin de eskiyle bir bağı kalmadı. Peki günümüz müşterileri nasıl alış-veriş yapıyor? İşte detaylar...

Tüketici davranışlarındaki değişti. Esnaflar özellikle geleneksel olanlar eski müşterilerini arıyor ama artık onlar yok. Daha açıkçası müşteri yok. Artık tüketici var. Tüketicilerin alış-veriş alışkanlıkları ise oldukça farklı.

TÜKETİCİLER NEYE DİKKAT EDİYOR?

Perakendenin geleceğini dijitalleşme ve yeni nesil iş gücü uygulamaları birlikte şekillendiriyor. Bununla beraber tüketici davranışlarındaki değişim sektörü dönüştüren bir diğer alan…

HIZLI ALIŞ-VERİŞ DENEYİMİ?

Satın alma hız, alışveriş ise deneyimdi; pandemiyle bu çizgi silindi, perakende şimdi aynı anda her ikisini ve hatta daha fazlasını sunmak zorunda.

Z KUŞAĞI VE YAPAY ZEKÂ DESTEKLİ ALIŞ-VERİŞ

Z kuşağının alışveriş tercihlerinden yapay zekâ destekli sadakat sistemlerine kadar beklentiler çeşitleniyor.

YENİ TÜKETİCİNİN ARADIĞI ANLAM, FAYDA VE BÜTÜNSELLİK

Bugünün tüketicisi; markadan çok anlam, fiyattan çok fayda, üründen çok bütünsel çözüm peşinde.

Önemli başka bir parametre de çok kanallı satış stratejileri.

Fiziksel ve dijital ayrımı siliniyor; perakende, bütünleşik bir deneyime dönüşüyor.

ÇEVRİM İÇİ ALIŞ-VERİŞ

Tüketiciler, mağazada deneyimlediği ürünü çevrimiçi olarak satın alabiliyor.

Bugün tüketicilerin büyük oranı, dijital ve fiziksel kanalların entegre edilmesini artık bir beklentiden öte görüyor. Tüketici yolculuğu artık ayrı ayrı kanallarda değil, tek bir akıllı ekosistem içinde devam ediyor.

ALIŞ-VERİŞTE DİJİTALLEŞME ETKİSİ

Şüphesiz hem dönüşen hem de dönüştüren bir diğer alan dijitalleşme…

Dijitalleşme ve ileri teknolojiler sadece işgücü ve tüketici eğilimlerini değil; iş yapma biçimlerimizi de köklü bir dönüşüme uğratıyor.

Yapay zekâ ve otomasyonun sunduğu dijital atılımlar, ödeme sistemlerindeki yenilikler operasyonel süreçlerde benzersiz bir verimlilik çağını başlatıyor.

Tüm bunlarla birlikte, günümüzün küresel riskleri tedarik zincirlerinde esnekliği zorunlu hale getiriyor.

Pandemi ve artan jeopolitik riskler, tedarik zincirlerinin verimli ve dayanıklı olması gerektiğini gösterdi.

Dikey entegrasyon, çoklu tedarik modelleri ve yapay zekâ destekli envanter tahminleme gibi araçlar bu dayanıklılığı sağlamak için öne çıkıyor.

Kaynak:Olcay Kurt

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.