KONYA HABER
Konya
Açık
32°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,9157 %0,77
47,9224 %1,05
4.383,41 % 0,12
Ara
BBN Haber Ekonomi Haksız fiyat artışı yapan marketlerin başı artık dertte! 3 farklı şikayet noktası

Haksız fiyat artışı yapan marketlerin başı artık dertte! 3 farklı şikayet noktası

Son zamanlarda yaşanan haksız fiyat artışları 3 farklı iletişim kanalından yetkililere bildirebiliyor.

KAYNAK: İha
Okunma Süresi: 3 dk

Fahiş fiyatla mücadelede vatandaşlar şikayet için 3 farklı iletişim kanalını kullanabiliyor. Fahiş fiyatı fark eden vatandaşlar Ticaret Bakanlığı'nın E-devlet üzerinden uygulamaya aldığı "Haksız Fiyat Artışı Şikayet Bildirimi" formunu doldurarak şikayetlerini bakanlığa iletebiliyor. Ticaret Bakanlığı'na ait Alo 175 Tüketici Danışma Hattı'nı arayarak da şikayet oluşturabilirken, Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) üzerinden de şikayet başvuruları alınabiliyor. Şikayetler, işletmenin denetlenmesini ve fahiş fiyat tespit edilmesi halinde cezai yaptırım uygulanmasını sağlayabiliyor.

aw267576-02.jpg

"Fahiş fiyatta bir takvim yılı içinde 3 kereden fazla bunu yaparlarsa 6 gün kapatma cezasıyla karşı karşıya kalıyor"

Aynı ürünün farklı yerlerde farklı fiyatlarda piyasaya çıkabildiğini anlatan Avukat Tutku Akman, "Bir yerde 10 lira olan bir ürün başka bir yerde 100 lira olabiliyor. İnsanlar da en uygununu bulmak için zaman kaybediyor oradan oraya sürüklenerek ama devletimiz bu konuda şöyle bir önlem alıyor. Eğer bir ürün için iki farklı fiyatta fahiş fiyat varsa, bunun için Alo 175 hattından arayarak bu fahiş fiyatı bildirebilirler ya da E-devlet üzerinden şikayetçi olarak bu fahiş fiyatı belirtebilirler. Hızlı çözüm olması amacıyla da CİMER'den bununla ilgili şikayetçi olabilirler. Vatandaşlarımız internet yok diye üzülmesin ya da işte ben buna giremiyorum diye evhamlanmasına gerek yok. Anında 175'i arayarak şu markette, şu bakkalda ya da şu kırtasiyede böyle bir fiyat artışı var. Bununla ilgili önlem alınmasını istiyoruz diye bildirmeleri yeterli. Çünkü devletimiz bununla ilgili 100 bin liradan 1 milyona kadar cezai yaptırım uyguluyor. Son uygulamalarda 1 milyona yakın cezai yaptırımlar yapılıyor ve aynı zamanda eğer bir takvim yılı içinde 3 kereden fazla bunu yaparlarsa da 6 gün kapatma cezasıyla karşı karşıya kalıyor. Bu da bizim vatandaşlarımız için aslında koruyucu bir önlem anlamına geliyor" dedi.

aw267576-03.jpg

"İndirim yaptım" diyerek aslında uygun olan ürünle beraber aynı seviyeye getiriyorlar ve haksız bir rekabet oluşturuyorlar"

Eskiden fahiş fiyatla ilgili Tarım İl Müdürlüğüne ya da en yakın karakola gidildiğini belirten Avukat Akman, "İş yoğunluğundan dolayı bu söylediğimiz fahiş fiyatlar bir adım geriye atılıyordu önem sırasında. Şimdi yaşlılarımız zaten kendileri internetle haşır neşir olamadıkları için ama günümüzde telefon herkesin elinde mevcut, telefondan da 175'i tuşlayarak "burada şöyle bir fahiş fiyat uygulaması var, bununla ilgili bir bildirimde bulunmak istiyorum ve şikayetçi olmak istiyorum" demesi de yeterli artık. Bunun şöyle bir durumu da var, fahiş fiyatı ne kadar yükseltiyorsa sonrasında belli ürünlerde "indirim yaptım" diyerek aslında uygun olan ürünle beraber aynı seviyeye getiriyorlar ve haksız bir rekabet oluşturuyorlar. Bu da fahiş fiyatın getirdiği bir yaptırım. Çok fazla bir ürüne bedel yüklemezseniz indirim yapma gibi bir olanağınız da olmaz. Hatta bazı yerlerde dönemsel olarak indirimler mevcut oluyor. Bu da fahiş fiyatın getirisi. Ne kadar çok bir ürün için yüksek bedel belirlerseniz indirim yapmanız da bu kadar kolay. Reklamlar oluyor ama bu da fahiş fiyatın getirisi olan bir sonuç. Bu nedenle de ne olursa olsun göz yumulmaması gerekli. Vatandaşımız bir fahiş fiyat gördüğünde bununla ilgili bildirimde bulunursa o kadar çabuk ortalama bir fiyat belirlenebilir. Bu da bizim yararımıza olacak bir durum. Çünkü durumu olan var rahatlıkla alıyor olabilir ama gün geçiremeyen hatta bir sonraki gün ne yapacağız diye düşünen insanlar da var, bununla ilgili bunalıma giren insanlar var. Biz kendimiz için olmasa bile en azından o insanlar için de bu vatandaşlık görevimizi yapmamız gerekiyor. E-devlete girildikten sonra Ticaret Bakanlığı'nın düzenlediği "fahiş fiyat artışı" olan düzenlemelerle ilgili Haksız Fiyat Artışı Şikayet Bildirimi Formu var, bu formu doldurarak da insanlar şikayette bulunabilir" diye konuştu.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *