KONYA HABER
Konya
Açık
10°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
KONYA
00:00:00
Öğle vaktine kalan
Ara
BBN Haber Ekonomi İkinci el araç alacak milyonlarca kişiye tarihi "Ekspertiz" uyarısı! Fiyatlar cep yakıyor

İkinci el araç alacak milyonlarca kişiye tarihi "Ekspertiz" uyarısı! Fiyatlar cep yakıyor

Türkiye'de yılda 8 milyon aracın el değiştirdiği ikinci el otomobil piyasasında, dolandırıcıların yeni oyun alanı "ekspertiz" firmaları oldu. "Güven kapısı" olması gereken bazı ekspertiz firmaları, fahiş fiyatlar, eğitimsiz ustalar, "anlaşmalı" sahte raporlar ve kayıt dışılıkla, alıcıları bir kez daha mağdur ediyor. Sektörde basit bir kontrol 3 bin liradan başlarken, "full paket" adı altında alınan ücretler 20 bin lirayı buluyor.

KAYNAK: Haber Merkezi
Okunma Süresi: 2 dk

"Aracım temiz, istediğin ekspere götürelim," sözü, artık ikinci el araç alım satımında bir güvence olmaktan çıkıyor. Kilometre düşürme, pert kaydını gizleme gibi dolandırıcılıklardan korunmak için ekspertiz firmalarına sığınan vatandaşlar, bu kez de bazı "merdiven altı" ekspertizlerin tuzağına düşme riskiyle karşı karşıya.

FİYATLAR KONTROLDEN ÇIKTI: 20 BİN LİRAYI BULUYOR!

Ekspertiz sektöründeki en büyük sorunlardan biri, fahiş ve standartsız fiyatlar.

Basit bir diagnostik (arıza tespit) incelemesi: 3.000 TL'den başlıyor.

"Full Paket" (kapsamlı hizmet): Fiyatlar 20.000 TL'ye kadar tırmanabiliyor.

Hasar Tespit Ücreti: Sadece mini bir boya hasarı olan aracın tamir ücretini belirlemek için istenen ekspertiz ücreti bile 8.500 lirayı bulabiliyor.

SAHTECİLİĞİN YENİ YÖNTEMİ: “ANLAŞMALI EKSPERTİZ”

Piyasadaki en büyük ve en tehlikeli dolandırıcılık yöntemi ise, satıcı ile ekspertiz firmasının "anlaşmalı" olarak çalışması.

Sistem Nasıl İşliyor?: Kazalı veya büyük hasarlı aracını satmak isteyen bir kişi ya da galeri, alıcıya, "Araç temiz, isterseniz benim bildiğim ekspere götürelim," diyerek onu anlaşmalı olduğu ekspertiz şirketine yönlendiriyor.

Sonuç: İddiaya göre, bu anlaşmalı ekspertizler, büyük hasarlı, hatta birkaç aracın birleştirilmesiyle oluşturulmuş "pert" araçlara bile "sorun yok, temiz" raporu verebiliyor. Aldatıldığını daha sonra başka bir serviste öğrenen mağdurlar ise, uzun ve masraflı dava süreçleriyle karşı karşıya kalıyor.

SEKTÖR TEMSİLCİLERİ UYARIYOR: “KAPI ÖNÜ EKSPERTİZLERİNE DİKKAT!”

Sektör temsilcileri, Türkiye'de kayıtlı ve kurumsal olarak çalışan 10-15 büyük firma olduğunu, ancak bunların yanı sıra, "kapı önü ekspertizi" tabir edilen ve hiçbir belgesi olmayan binlerce kayıt dışı yapılanmanın piyasayı riske attığını belirtiyor.

TÜKETİCİ DERNEKLERİNDEN ÇAĞRI: “BAKANLIK HAREKETE GEÇMELİ”

Tüketici dernekleri, bu kaosun önüne geçilmesi için Ticaret Bakanlığı'nı göreve çağırıyor: “Yılda 8-10 milyon aracın geçtiği ekspertiz sektörü sıkı bir şekilde kontrol edilmeli. Aksi halde ekspertiz, dolandırıcılığa karşı son kale olmaktan çıkıp, kendi başına bir sorun halini alacaktır.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *