KONYA HABER
Konya
Açık
32°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,9157 %0,77
47,9224 %1,05
4.383,41 % 0,12
Ara
BBN Haber Ekonomi Konya yeni nesil yük vagonlarının lojistik merkezi olma yolunda: Demir ipek yolunun kalbi burada atacak

Konya yeni nesil yük vagonlarının lojistik merkezi olma yolunda: Demir ipek yolunun kalbi burada atacak

2025'te 127 yeni nesil milli yük vagonunu raylara indirildi. Asya ve Avrupa arasında demir ipek yolu ağının merkezinde bulunan Konya yeni nesil tren yolu taşımacılığında merkezi bir konuma yerleşiyor. İşte detaylar...

KAYNAK: Cihad Alpan
Okunma Süresi: 3 dk

Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayi AŞ'nin (TÜRASAŞ) yerli ve milli yük vagonu üretiminde adeta rekor kırdı.

Avrupa Karşılıklı İşletilebilirlik Şartları (TSI) Sertifikası"na sahip yeni nesil milli yük vagonları Sggmrs ve Sggrs'nin yurt içinde olduğu gibi uluslararası taşımacılıkta da kullanılacak.

127 YENİ NESİL VAGON

2025'te 127 yeni nesil yerli ve milli yük vagonunu raylara indirdik. Sggmrs vagonlarına iki adet 45'lik, iki adet 40'lık veya 4 adet 20'lik konteyner yüklenebilirken, Sggrs vagonlarına iki adet 40'lık veya 4 adet 20'lik konteyner yüklenebiliyor.

Özellikle Sggmrs tipi yeni nesil milli yük vagonumuz 29,5 metre uzunluğu, iki vagonluk konteyneri tek vagonda taşıyabilme özelliği, rakiplerinden 9,5 ton daha hafif olması ve eş değer vagonlara göre 4 ton daha fazla yük taşıyabilmesiyle sınıfının en ayırt edici ürünü haline geldi.

1,85 MİLYON TON ULUSLARARASI YÜK TAŞINDI

Yerli ve milli üretim kapasitesinin güçlenmesiyle Türkiye'nin lojistik kabiliyetinin daha da artırılacak.

TCDD Taşımacılık AŞ tarafından bu yıl yaklaşık 1,85 milyon ton uluslararası yükün taşındı.

Bu taşımaların 1,35 milyon tonu Avrupa yönüne gerçekleşirken yeni nesil milli yük vagonları Avrupa yönü taşımaların yüzde 17,4'ünü, tüm uluslararası taşımaların ise yüzde 16,4'ünü gerçekleştirdi.

Yeni nesil milli vagonlar demir yolu filosundaki payı arttıkça taşıdıkları yük miktarı da artacak.

KONYA'YA YENİ LOJİSTİK MİSYON

Konya, doğu batı aksında demir ipek yolunun merkezi konumunda bulunuyor.

TCDD verilerine göre, Konya Lojistik Merkezi'nin faaliyete geçmesi ile Konya için en az 2 milyon ton/yıla çıkması hedeflenmekte.

Konya Lojistik Merkezi'nden, Konya sanayisi ve tarımı için önemli mamul ve ürünlerin taşımasının yapılması planlanmakta. Bu ürünlerin ulusal ve uluslar arası pazarlarda fiyat, hız ve kalite konusunda rekabet edebilme söz konusu lojistik ile mümkün olabilecek.

KONYA LOJİSTİK KÖYü

Konya Organize Sanayi Bölgesi ve diğer organize sanayi bölgeleri ve sanayilerine yakın bölgeye kurulan lojistik köyün aktif bir şekilde kullanımını sağlamak, işletmeleri lojistik köyü kullanmaya teşvik etmek ve Konya Organize Sanayi bölgesinde üretilen başta ağır sanayi ürünleri olmak üzere diğer ürünlerin taşınmasını kolaylaştırmak için lojistik köy ile Konya Organize Sanayi Bölgesi’nin optimum kullanımına imkan sağlanacak.

Konya Lojistik Merkezi'ndeki hizmetler özetle şu şekilde.

Taşıma modları arasında geçiş sağlanması
Intermodal transfer ve operasyonların yapılması
Yükleme, boşaltma, elleçleme ve tartı hizmetleri
Depolama ve ambarlama hizmetler
Gümrük hizmetleri
Park hizmetleri
Yardımcı hizmetler: Güvenlik, bakım-onarım tesisleri, müşteri ofis alanları, showroomlar, toplantı/konferans odaları, yemek tesisleri, toplu taşıma imkanları, banka, posta, ekstra depo hizmetleri, vb.…

Kayacık Lojistik Merkezi ile Konya sanayisinde üretilen ürünler demiryolu ile Mersin limanına indirildiği gibi Bakü-Tiflis-Kars hattından Azerbaycan, Gürcistan, Türkmenistan, Kazakistan ve Çin’e ulaştırılabiliyor.

,

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *