Marka şehir; KONYA

Marka şehir; KONYA

Konya son yıllarda güçlü yatırımcı ve firmalarıyla “tarım şehri” imajını “sanayi şehri”ne evriltip ülke ve dünya çapında dev markalar çıkarmaya devam ediyor

EMİN ADIMLARLA HEDEFE

Türkiye’nin tarım başkenti Konya, son yıllarda sanayi alanında yaptığı atılımlar ve bağrından çıkardığı4 gülü markalarla sanayi şehri olma yolunda emin adımlarla hedefine ilerliyor. Ülkede iktisadi faaliyetlerin daraldığı, enflasyon ve faizlerin yüzde 20’leri aştığı bir dönemde yıllık ihracatını 2 milyar doların üzerine çıkaran Konya; uzun yıllardır olduğu gibi istihdam, gayri safi yurt içi hasıla, girişimcilik gibi birçok parametrede Türkiye ortalamasının üstünde veriler ile ülke ekonomisine pozitif katkı sağlayan bir şehir oldu.

DÜNYA İLE REKABET

Rakamlardaki iyileşmeye paralel olarak Konya’nın ekonomik müreffehliği de günden güne artıyor. Zira şehrimizde kişi başına düşen GSYH; 2014 yılındaki yaklaşık 21 bin TL’den, bugün 36-37 bin TL’ye yükselmiş durumda. Konya, işsizlik rakamlarının en düşük olduğu iller arasında yer almaya devam etmiş olup, sektörel dağılımda ise sanayi/inşaat ve tarım alanlarında Türkiye ortalamasının üzerinde çalışan istihdamıyla öne çıkmıştır. Dünyayla rekabet eden Konya sanayisi 2019 yılında Türkiye’nin toplam ihracatından aldığı payı yüzde 1,21’e çıkartarak en yüksek ihracat yapan şehirler listesinde 12. sıraya yükseldi.

KONYA MENŞEİLİ ÜRÜNLER

İSO ilk 500’de 5, ikinci 500’de ise 16 firması olan Konya bununla birlikte hemen her sektörde ülke ve dünya sanayisine yön veren kuruluşlara sahip. Otomotiv yedek parça, tarım makineleri, süt ve süt ürünleri,  değirmen sanayii, sıralı otogaz sistemleri, bisküvi-şekerleme, kuruyemiş, dondurma,  ayakkabı, gıda, tekstil, mobilya ve savunma sanayi başta olmak üzere hemen her sektörde dev markalara sahip Konya, “made in Konya” ibareli ürünlerle dünya çapındaki bilinirliğini arttırıyor. Son olarak Torku’nun yerli ve milli mayayı üretmesiyle gündeme gelen Konya; hemen her sektörde iddialı ve söz sahibi. Made in Konya ibareli binden fazla ürün bulunurken Konya sanayisi şehrin tanıtımında da büyük ve etkin bir rol oynuyor.

NEDEN KONYA’YA YATIRIM YAPILMALI?

1.Hızla Artan İhracat Kapasitesi

2000-2019 yılları arasında 22 kat artan ihracat değerinin ardından Cumhuriyşet tarihinin ihracat rekoru kırıldı ve 2019’da 2,014 milyar dolar ihracat gerçekleştirildi. 170’den fazla ülkeye mal iraç eden Konya sanayisi dünya ile rekabet eder konumda.

2.Güçlü Endüstriyel Altyapı

9 organize sanayi bölgesi, 14 özel sanayi bölgesi, 44 küçük özel sanayi sitesi ile tam bir sanayi şehri olan Konya, yeni dönem yatırımları ile Türkiye’nin en büyük OSB faaliyetlerine adım atacak.  45 binden fazla KOBİ’si bulunan Konya her sektörde faaliyet gösteriyor.

3.Genç ve Kalifiye İnsan Sermayesi

5 üniversite, 130.000'den fazla üniversite öğrencisi, 85.000'den fazla teknik okul öğrencisi ile güçlü bir potansiyeli bünyesinde barındıran Konya; rakip illere göre daha ucuz maliyetle öne çıkıyor.

4.Stratejik Konum

Anadolu’nun merkezindeki Konya karayolu ile 3 saatte 10 milyon, 6 saatte 64 milyon insana ulaşım imkanına sahip. Konya Organize Sanayi Bölgesinde lojistik merkez projesi ile de dünya genelinde 1,6 milyar insana kısa sürede ulaşma potansiyeli ortaya çıkacak.

5.Yatırımlar için Teşvik, Destek ve Muafiyetler

KDV ve gümrük vergisi muafiyeti, işveren hissesi prim desteği ve arazi tahsisi gibi pek çok alandaki teşvik ve destekler yatırımcılar için Konya’yı cazip bir seçenek haline getiriyor.

6.Zengin Doğal Kaynaklar

Türkiye’deki tek birincil alüminyum üreticisi, Türkiye tuzunun % 65’i, zengin linyit kaynakları, gelişmiş demir ve döküm sektörü gibi birçok doğal madenin bulunduğu Konya, hammadde temini noktasında en avantajlı iller arasında yer alıyor.

7.Tarım, Endüstri ve Ticaret Merkezi

Geniş tarım alanları, bölgenin en büyük fuar merkezi ve gıda sektöründe lider şehir avantajların da Konya’yı tarım, endüstri ticarette önemli bir merkez yapıyor.

8.Güçlü Sosyal Sermaye ve İşbirliği Ortamı

Halen iki bakanı ve Ankara’da çok sayıda bürokratı bulunan Konya; yüksek bürokratik desteğe sahip.  Bununla birlikte güçlü STK’lar, kamu ve özel kuruluşlar arasında ortaklık ve aktif ticaret örgütleri önemli bir işbirliği ve avantaj teşkil ediyor.

9.Yaşayan Şehir

Köklü tarihi geçmiş, düşük suç oranı, çeşitli sosyal ve kültürel etkinlikler, yıllık 2,9 milyon ziyaretçi potansiyeli Konya’yı hem yaşanılabilir hem de yaşayan şehir yapıyor.

10.Enerji Şehri

Karapınar Yenilenebilir Enerji Kaynak alanı ile ülkedeki en avantajlı noktalardan biri, yüksek güneş radyasyon oranları ve müsait geniş araziler, rüzgâr enerjisi için avantajlı bölgeler ve tarımsal atıklardan biyogaz üretme potansiyeli Konya’yı enerjide de önemli bir merkez haline getirdi.  (Tarkan Kaleli)

 

MARKA ŞEHİR KONYA’NIN GÜÇLÜ MARKALARI

İSO İLK 500 LİSTESİ

Konya Şeker 44. sırada,

Panagro Tarım Hayvancılık Gıda Sanayi 134. sırada,

Eti Alüminyum 143. sırada,

Aydınlar Yedek Parça 299. sırada,

Ova Un Fabrikası 429. sırada yer aldı.

İSO İKİNCİ 500 LİSTESİ

Kombassan Kağıt Matbaa Gıda ve Tekstil San. Tic. A.Ş. 44. Sırada

Tümosan Motor ve Traktör Sanayi A.Ş. 58. Sırada

Safa Tarım A.Ş. 84. sırada

Hekimoğlu Un Fabrikası Tic. ve San. A.Ş. 151. sırada

Ömer Atiker Makine Metal İnşaat ve Yakıt Sistemleri İth. İhr. A.Ş. 160. sırada

Enka Süt ve Gıda Mamülleri San. ve Tic. A.Ş. 216. sırada

Konya Çimento Sanayii A.Ş. 219. sırada

RTM Tarım Kimya San. ve Tic. A.Ş. 229. Sırada

Akova Süt ve Gıda Mamülleri San. ve Tic. A.Ş. 238. sırada

Altınapa Değirmencilik Tic. ve San. A.Ş. 273. sırada

Çöğenler Yemcilik Tarım Ürünleri Hayvancılık ve Petrol Ürünleri 384. sırada

Kompen PVC Yapı ve İnşaat Malzemeleri San. ve Tic. A.Ş. 440. sırada

Sezersan Matbaacılık ve Ambalaj San. Tic. A.Ş. 452. sırada

Büyük Hekimoğulları Gıda San. ve Tic. A.Ş. 454. sırada

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.