Milyonlarca müşterisi bulunan Enpara.com, Cuma günü itibarıyla resmen "Enpara Bank" oldu. Ancak, bu tarihi devrimin ardından, özellikle hafta başının gelmesiyle birlikte, para transferlerinde ciddi sorunlar yaşandığına dair şikayetler patlak verdi.
İŞTE O BÜYÜK KRİZ: “YURT DIŞINDAN ÖDEME BEKLEYENLER PARASINI ALAMIYOR!”
Sosyal medyada dile getirilen en büyük ve en ciddi iddia, uluslararası para transferleriyle ilgili oldu.
Şok İddia: Çok sayıda kullanıcı, yurt dışından bekledikleri ödemeleri alamadıklarını iddia etti.
Gerekçe: İddialara göre, Enpara, uluslararası para transfer sistemi olan SWIFT'e kayıt olmadan hesap taşıma işlemini gerçekleştirdi. Bu nedenle, yurt dışından eski IBAN'a gönderilen paralar, yeni hesaba yönlendirilemeyerek göndericiye iade ediliyor.
BANKANIN "90 GÜN OTOMATİK YÖNLENDİRME" SÖZÜNE RAĞMEN SORUN YAŞANIYOR
Bu kriz, Enpara'nın daha önce müşterilerine verdiği bir sözle de çelişiyor. Banka, devir öncesinde yaptığı duyuruda, eski IBAN'lara yapılan EFT ve SWIFT transferlerinin 90 gün boyunca otomatik olarak yeni hesaplara yönlendirileceğini açıklamıştı. Ancak yaşanan son gelişmeler, bu sistemin en azından SWIFT transferlerinde düzgün çalışmadığı yönündeki endişeleri artırdı.
BANKADAN AÇIKLAMA VAR MI? ŞİMDİLİK SADECE "YENİ UYGULAMAYI İNDİRİN" MESAJI
Yaşanan bu krizle ilgili olarak, bankanın müşterilerine şu ana kadar sadece genel bir SMS gönderdiği belirtildi. Bu mesajda, "Enpara.com'u kullanmaya devam edebilmeniz için yeni uygulamamızı indirmeniz... gerekmektedir," denilirken, iddia edilen IBAN ve SWIFT sorunuyla ilgili herhangi bir açıklama yapılmadı.
NELER AYNI KALDI?
Bu krizin gölgesinde, bazı olumlu gelişmeler de var. Enpara, yeni dönemde de;
EFT, FAST ve havale işlemlerinin ücretsiz,
Ve kredi kartlarının ömür boyu aidatsız olacağını duyurdu.
Mevcut kartlar kullanılmaya devam edecek ve QNB Finansbank ATM'leri yine ücretsiz olacak.