KONYA HABER
Konya
Kısa süreli hafif yoğunluklu yağmur
12°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
KONYA
00:00:00
Öğle vaktine kalan
Ara
BBN Haber Ekonomi O bankada "IBAN Krizi" patlak verdi: Yeni IBAN'lar bildirilmedi...

O bankada "IBAN Krizi" patlak verdi: Yeni IBAN'lar bildirilmedi...

Türkiye'nin ilk şubesiz dijital bankası olan Enpara.com'un, QNB Finansbank'tan ayrılarak "Enpara Bank A.Ş." adıyla kendi bankasına dönüşme süreci, bazı müşteriler için tam bir kabusa dönüştü. Geçtiğimiz Cuma günü tamamlanan devir işleminin ardından, tüm müşterilerin IBAN numaraları değişirken, çok sayıda sosyal medya kullanıcısı, kendilerine yeni IBAN'larının bildirilmediğini ve özellikle yurt dışından bekledikleri paraların "tanımsız hesap" hatasıyla geri döndüğünü iddia ederek isyan etti.

KAYNAK: Haber Merkezi
Okunma Süresi: 2 dk

Milyonlarca müşterisi bulunan Enpara.com, Cuma günü itibarıyla resmen "Enpara Bank" oldu. Ancak, bu tarihi devrimin ardından, özellikle hafta başının gelmesiyle birlikte, para transferlerinde ciddi sorunlar yaşandığına dair şikayetler patlak verdi.

İŞTE O BÜYÜK KRİZ: “YURT DIŞINDAN ÖDEME BEKLEYENLER PARASINI ALAMIYOR!”

Sosyal medyada dile getirilen en büyük ve en ciddi iddia, uluslararası para transferleriyle ilgili oldu.

Şok İddia: Çok sayıda kullanıcı, yurt dışından bekledikleri ödemeleri alamadıklarını iddia etti.

Gerekçe: İddialara göre, Enpara, uluslararası para transfer sistemi olan SWIFT'e kayıt olmadan hesap taşıma işlemini gerçekleştirdi. Bu nedenle, yurt dışından eski IBAN'a gönderilen paralar, yeni hesaba yönlendirilemeyerek göndericiye iade ediliyor.

BANKANIN "90 GÜN OTOMATİK YÖNLENDİRME" SÖZÜNE RAĞMEN SORUN YAŞANIYOR

Bu kriz, Enpara'nın daha önce müşterilerine verdiği bir sözle de çelişiyor. Banka, devir öncesinde yaptığı duyuruda, eski IBAN'lara yapılan EFT ve SWIFT transferlerinin 90 gün boyunca otomatik olarak yeni hesaplara yönlendirileceğini açıklamıştı. Ancak yaşanan son gelişmeler, bu sistemin en azından SWIFT transferlerinde düzgün çalışmadığı yönündeki endişeleri artırdı.

BANKADAN AÇIKLAMA VAR MI? ŞİMDİLİK SADECE "YENİ UYGULAMAYI İNDİRİN" MESAJI

Yaşanan bu krizle ilgili olarak, bankanın müşterilerine şu ana kadar sadece genel bir SMS gönderdiği belirtildi. Bu mesajda, "Enpara.com'u kullanmaya devam edebilmeniz için yeni uygulamamızı indirmeniz... gerekmektedir," denilirken, iddia edilen IBAN ve SWIFT sorunuyla ilgili herhangi bir açıklama yapılmadı.

NELER AYNI KALDI?

Bu krizin gölgesinde, bazı olumlu gelişmeler de var. Enpara, yeni dönemde de;

EFT, FAST ve havale işlemlerinin ücretsiz,

Ve kredi kartlarının ömür boyu aidatsız olacağını duyurdu.

Mevcut kartlar kullanılmaya devam edecek ve QNB Finansbank ATM'leri yine ücretsiz olacak.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *