KONYA HABER
Konya
Açık
32°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,9136 %0,75
47,9282 %0,87
4.383,41 % 0,12
Ara
BBN Haber Ekonomi Pas geçen bir uçağın maliyeti dudak uçuklatıyor

Pas geçen bir uçağın maliyeti dudak uçuklatıyor

Uçaklar zaman zaman inemiyorlar. Bu bazen hava koşularındaki zorluklar, bazen de ülkelerdeki savaş hallerinden kaynaklı ya da pistteki bazı teknik sorunlar yüzünden olabiliyor. Peki bir pas geçmenin maliyeti ne keder? İşte detaylar...

KAYNAK: BBN
Okunma Süresi: 2 dk

Büyük bir uçağın fazladan bir saat havada kalmasının servete maloluyor

10 BİN DOLARLIK YÜK

University College London bünyesindeki UCL Energy Institute’ta görevli profesör Andreas Schäfer, uluslararası uzun uçuşlar yapan büyük bir uçağın fazladan bir saat havada kalmasının yaklaşık 10 bin dolarlık ek maliyet getirdiğini söylüyor.

MASRAFLAR YÜKLÜ

Schäfer'a göre bu maliyetin büyük bölümü yakıt, işçilik ve bakım masraflarından kaynaklanıyor ve sınırlı talebin olduğu rekabetçi bir pazarda, bu tür bir artış bir havayolu şirketini “kârlılığın sınırlarına çok hızlı bir şekilde” getirebilir.

AŞIRI DURUMLARDA İŞ MODELLERİ LENİDEN TANIMLANABİLİR

Bazı taşıyıcılar, daha önce aktarmasız olan uçuşlara durak ekledi ya da artık kârlı olmayan rotalardan vazgeçti. Diğerleri, talebin düşmesi ya da uzun mesafeleri tam dolulukla uçurmanın mali açıdan mantıksız hale gelmesi nedeniyle daha az yolcu veya daha az kargo taşıdı. Aşırı durumlarda, iş modellerinin tamamen yeniden kurgulanması gerekti.

HAVA SAHALARININ KAPANMA SÜRELERİ

Embry‑Riddle Havacılık Üniversitesi’nden Profesör Ahmed Abdelghany, “Hava sahası kapanmalarının süresi uzadıkça, havayolu şirketlerine etkisi de o kadar artar” şeklinde konuştu.

Finlandiya merkezli Finnair, onlarca yıldır Avrupa ile Asya arasındaki uçuşlar için merkez olmayı hedefleyen bir strateji yürütüyordu. Bu strateji, savaşın başlamasıyla çöktü.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *