Tüketicinin yeni tercihi: Yakın olan değil ucuz, perakende değil toptan market
Ekonomik kriz altında yaşamaya çalışan tüketici yeni alışkanlıklar da geliştiriyor.
TÜKETİCİ ALIŞKANLIKLARI YENİDEN GÜNCELLENİYOR
Büyüklüğü 1 trilyon TL’yi aşan organize gıda perakende sektöründe tüketici trendleri yeniden güncelleniyor. Hemen hemen bütün zincir marketlerin uyguladığı ‘çok şubeli’ sistemle her sokakta market olmasına rağmen, tüketiciler ‘toptan fiyatına perakende’ satış yapan gross-marketleri tercih etmeye başladı.
UYGUN AYLIK ALIŞ VERİŞ İMKANI
Tekstilden gıdaya çok geniş yelpazesi ve uygun fiyatla öne çıkan bu marketler, tüketicilerin aylık toptan alışveriş yapma alışkanlığını yeniden kazanmasına da neden oluyor.
ALIŞVERİŞTE İNDİRİMLİ 'TOPTAN'A GEÇİLDİ
Gross-marketler; indirim marketlerinde olduğu gibi az sayıda personel, sade mağaza tasarımı ve yüksek hacimli satışa dayalı iş modeliyle hizmet üretiyor.
Geleneksel zincir marketlerin aksine, tüketicilere toptan fiyatlara yakın ürün satışı yapabiliyorlar.
KONYA, ANKARA, BURSA, İZMİR
Bazıları bireysel müşterilere, bazıları ise hem bireysel hem ticari müşterilere hitap ediyor. 2023’ten bu yana birçok şehirde açılan gross-marketler, özellikle İstanbul, Ankara, Konya, Bursa ve İzmir gibi büyükşehirlerde hızla konumlandı.
Alışkanlıkları zamlar yüzünden değişen tüketici, artık yakın olmak evet ama tercih ucuz olandan yana. Ayrıca perakende değil toptan.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.