Türkiye LNG yakıt ikmal merkezi olacak
Boru Hatları ile Petrol Taşıma AŞ'den (BOTAŞ) yapılan açıklamaya göre, deniz taşımacılığında çevreci ve doğa dostu yakıtların kullanımı konusunda çalışmalar hız kazandı. Uluslararası Denizcilik Örgütü'nün (IMO) gemilerde kullanılacak yakıtların emisyon oranlarının düşürülmesini zorunlu kılan yeni düzenlemeleri nedeniyle söz konusu anlaşma büyük önem taşıyor. IMO, 2030'da karbondioksit salımının yüzde 40, 2050’de ise yüzde 70 oranında azaltılmasını öngörüyor. Bu nedenle LNG yakıtlı gemilerin ve LNG bunkering istasyonlarının sayısının artması bekleniyor.
BOTAŞ'ın Türkiye'nin en çevreci kamu kuruluşu olma hedefine değinilen açıklamada, "BOTAŞ, Arkas Holding iştiraki Arkas Petrol ve Japonya’nın en büyük holdinglerinden biri olan Sumitomo Corporation arasında imzalanan gizlilik anlaşmasıyla, LNG’nin gemilerde yakıt olarak kullanımında iş birliği yapılmasına dair ortak çalışmalarda mutabakata varıldı." ifadesi kullanıldı. Açıklamada, Türkiye'nin, halihazırda Doğu Akdeniz'den geçen gemiler için en büyük yakıt tedarik merkezlerinden biri konumunda olduğuna dikkat çekilerek, şunlar kaydedildi: "Ağırlıklı olarak Avrupa’da Rotterdam ve Barcelona gibi ana terminallerde yapılan LNG bunkering faaliyetlerinin gerçekleştirilmesinde kullanılan bunker gemilerinin sayısı her geçen gün artıyor. 2019'da yalnızca 6 olan bunker gemi sayısı 2020'de iki katına çıktı. Siparişte olan bunker gemisi sayısı ise 27."
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.