Uçağınız rötar yaptıysa üzülmeyin! 18 bin lira tazminat
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), “Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik”te yaptığı değişiklik ile teknik ve operasyonel nedenlerle 3 saatten fazla geciken uçuşlar için havayolu şirketlerine yolculara tazminat ödeme zorunluluğu getirildi.
Öncesinde yalnızca uçuş iptallerinde vardı
Resmi Gazete’de yayımlanan yönetmelik değişikliği ile daha öncesinde yalnızca uçuş iptallerinde ve uçağa alınmama gibi durumlarda ödenen tazminatlar artık uçuşlar 3 saatin üzerinde rötar yaptığında da ödenecek. Sivil Havacılık İdaresi'nin ilgili düzenlemenin 7. maddesinde yaptığı değişiklikle planlanan son varış yerine 3 saat ve daha fazla sürede ulaştırılması halinde yolcunun tazminat hakkı olacak.
Hava yolu şirketleri 18 bin liraya kadar tazminat verecek
İlgili düzenlemenin 8. maddesinde yer alan yeni değişikliğe göre tazminat miktarları, iç hat uçuşlarda 100 Euro, dış hatlarda ise; 0-bin500 km arası 250 Euro, bin 500-3 bin 500 km arası 400 Euro, 3 bin 500 km ve üzeri uçuşlarda ise 600 Euro olacak.
Kaynak:Abdulğani ÇİFTÇİ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.