KONYA HABER
Konya
Açık
25°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,9602 %0,55
47,9418 %0,62
4.412,26 % 0,66
Ara
BBN Haber Ekonomi Vatandaş 100 lirasının 83 lirasını gıdaya harcadı

Vatandaş 100 lirasının 83 lirasını gıdaya harcadı

Vatandaş enflasyondan belini doğrultamadı. Vatandaş 2024 yılında en çok gıda harcamasına para harcadı. Satın alma gücündeki düşüşün yanı sıra vatandaş kazandığı 100 liranın 83 lirasını gıdaya harcadı. İşte haberin ayrıntıları.

KAYNAK: BBN
Okunma Süresi: 2 dk

Son 3 yıldır yüksek enflasyon rekor kırarken vatandaş gelirinin önemli bir bölümünü beslenmeye ayırdı.

VATANDAŞ KARININ ANCAK DOYURDU

2024 yılında yüzde 41.76 olarak açıklanan resmi gıda enflasyonuna karşılık aynı yıl vatandaşın market alışverişi harcaması yüzde 67 arttı. Alışverişe çıkan tüketicinin her 100 TL’lik harcamasının 83 TL’sini gıda ve içecek alışverişlerine gitti. Vatandaş kişisel bakımına ise 9 TL ve ev bakımına ise 8 TL harcayabildi.

İNDİRİMLİ MARKETLERE İLGİ FAZLA OLDU

Son 3 yıldır sepet ortalamaları ise hızlı bir yükseliş kaydetti. Ipsos tarafından yayınlanan ‘Hızlı Tüketim Ürünleri’ raporu, 2022 yılında 88 TL olan ortalama sepet büyüklüğünün 2023’te yüzde 72 büyüyerek 152 TL’ye çıktığını gösterdi.

2024 yılında alışverişe çıkan bir tüketicinin ortalama harcaması ise 229 TL olarak gerçekleşti. Bu rakamlara göre 2022 yılı baz alındığında, geçen sene bir alışveriş için tüketici yüzde 160 daha fazla harcama yapmak zorunda kaldı. Pandemi yüzünden düşüşe eğiliminde olan alışveriş sıklığında ise 2024 yılında yükselme izlendi. 2024 yılında vatandaşlar haftada yaklaşık 4, yılda ise 219 defa alışverişe gitti. Vatandaş önceki seneye kıyasla 17 kez daha fazla alışveriş yapı. Harcadığı tüm paranın üçte birinden fazlası ise indirim marketlerinin kasalarına geçti. İndirim marketlerin cirosu ise yüzde 72, ulusal market zincirlerinin cirosu ise yüzde 69 arttı.

VATANDAŞ KIRMIZI ET ALAMADI

Sözcü'den Sayime Başçı'nın haberine göre, ortalama bir hane, her 100 TL’lik harcamasının yaklaşık 54 TL’si markalı, 24 TL’si açık, 22 TL’sini ise market markalı ürünlere gitti.

Vatandaş kırmızı et yer almazken, geçen yıl beyaz et alışverişi yüzde 3, yoğurt alışverişi yüzde 2, kağıt ürünleri ise yüzde 8.3’lük düşüş kaydedildi. 2024’te gıda ve içecek alışverişlerinde cirolar yüzde 66 arttı. Yanı sıra Kişisel bakım yüzde 60, ev bakımı ise yüzde 84 artış kaydedildi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *