KONYA HABER
Konya
Açık
21°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,9726 %0,51
47,6696 %0,57
4.370,98 % -0,34
Ara
BBN Haber Ekonomi Yabancı tasarımcıdan yerliye dönüş

Yabancı tasarımcıdan yerliye dönüş

Türkiye'de deri sektöründe tasarım tarafında yerli tasarımcılar öne çıkmaya başladı.

KAYNAK: İha
Okunma Süresi: 2 dk

Yerli Tasarımcılar Öne Çıkıyor

Perre Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Dinç, sektörün ilk yıllarında tamamen yabancı tasarımcılarla çalışıldığını, ancak artık yerli tasarımcıların öne çıktığını belirtti. Dinç, "Yabancı tasarımcılardan sadece danışmanlık alıyoruz. Ar-Ge ve tasarıma büyük önem verilmesi gerekiyor" dedi.

İmitasyon Problemi ve Tüketicinin Bilgilendirilmesi

Sektördeki imitasyon problemine dikkat çeken Dinç, "Piyasayı taklit ürünler sardı. 30 yıllık çalışanlar bile gerçek deriyle imitasyonu ayıramıyor. Suni deri diye satılanlar aslında bir kumaş grubuna giriyor. Bu ürünlerin deri olmadığını ve kısa ömürlü olduklarını herkesin bilmesi gerekiyor. Ürünlerin üzerine bu ibarenin belirgin bir şekilde yazılması şart" ifadelerini kullandı.

Etiket ve İşaretleme Problemleri

Dinç, yerli ve yabancı ürünlerin ayrılması için kullanılan etiketlerin yeterince belirgin olmadığını vurguladı. "Etiketlere küçücük yazıyorlar ve bu ürünler bizim pazarı olumsuz etkiliyor" diyen Dinç, bu konuda daha açık ve net bir işaretleme sistemi gerektiğini ifade etti.

Yeni Pazarlara Açılım: Amerika ve Ukrayna

Perre'nin ana pazarı Rusya olmakla birlikte, son dönemde Amerika pazarında ciddi bir büyüme kaydedildiğini belirten Dinç, "Amerika, şu anda en önemli pazarlarımızdan biri haline geldi. Ayrıca, savaş ortamına rağmen Ukrayna’ya da ciddi satışlarımız mevcut" dedi.

Ar-Ge ve Farklılaşmanın Önemi

Yaptıkları Ar-Ge çalışmalarıyla sektörde muadili olmayan ürünler geliştirebildiklerini söyleyen Dinç, "Farklı bir şey yapmak gerekiyor. Sektörde bu şekilde öne çıkabiliyoruz" dedi.

Yeni Tasarımcıların Yetiştirilmesi İçin Destek

Sektörde yeni tasarımcıların yetişmesine büyük önem verdiklerini ifade eden Dinç, "Tasarım yarışmalarına sponsor oluyoruz, kazananları yurt dışına eğitime gönderiyoruz. Sektörün kendi tasarımcılarını yetiştirmesi çok önemli" diye konuştu.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *