Youtuber ve infuluencerler bunu yapmazlarsa cezaya çarptırılacak
2025 yılı için e-ticarette 5 trilyon TL, e-ihracatta ise 8 milyar dolar büyüklüğe ulaşılması hedefi koyan Ticaret Bakanlığı, sektörün hareket ve denetim alanını belirleyen yasal düzenlemeleri nihayete erdirdi.
E-ticaret sektörüne çeki düzen
E-ticaret sektöründe kanunun ardından ilgili yönetmelikleri de çıkaran Ticaret Bakanlığı, sektörde artık denetim, değişim ve dönüşüm dönemini başlatıyor. Son birkaç yıldır sektör kanun ve yönetmelik değişiklikleri gölgesinde düşük hızlı büyürken, dünya standartlarında hazırlanan mevzuatlar ile sektör artık önüne bakacak.
Cezalar ağır
Son çıkarılan yönetmelikle sektörde adil rekabet ve büyümenin sağlanabilmesi için getirilen reklam kısıtlarının uygulanmamasının Bakanlığı aldatmaya gireceği ve cezai yaptırım uygulanacağı karar altına alındı.
Youtuber ve ınfluencerlara yaptırım
Yani e-ticaret platformları bundan sonra Youtube, sosyal medya ve influencerlara yaptırdıkları reklamlardan da sorumlu olacak ve bunları bakanlığa bildirecek. Bildirmeyene cezai işlem gerçekleştirilecek.
Yanı sıra komisyon indirimleri de bakanlık tarafından denetim altına alınmış olacak.
Hülle reklama izin yok
E-Ticaret Kanunu'nu destekleyici alt mevzuatların tamamlanmasıyla birlikte bakanlık bundan sonraki süreçte sadece denetime odaklanacak. Yeni düzenlemeye göre platformların reklam bütçelerinin yüzde 25'ine kadar yapılan sponsorluk harcamalarına yönelik tanınan istisna yüzde 50'ye yükseltildi.
Öte yandan platformların aracılık hizmeti sunduğu firmalara veya üçüncü kişilere, reklam yaptırarak reklam bütçesini aşması ve bu harcamalarında maliyetine katlandığı tutara Bakanlığa yaptığı bildirimde yer vermemesi halinde Bakanlığı aldattıkları varsayılacak.
Kaynak:BBN
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.