
Türkiye'de vatandaşların acil durumlarda veya bilgi almak için en çok hangi kısa numaralara başvurduğu, BTK'nın son Elektronik Haberleşme Sektörü Raporu ile ortaya çıktı. Rapor, toplumun önceliklerine ve en çok ihtiyaç duyduğu hizmetlere dair çarpıcı bir tabloyu gözler önüne serdi.

Raporun en şaşırtıcı sonucu, en çok aranan numaranın "112 Acil" olmamasıydı.
Zirvenin Sahibi: Türkiye'de hizmet sunan üç büyük operatörün (Turkcell, TT Mobil ve Vodafone) tamamında, yılın ikinci çeyreğinde en sık aranan kısa numara, hastanelerden randevu almak için kullanılan 182 oldu.

PEKİ, 112 ACİL KAÇINCI SIRADA?
Turkcell ve TT Mobil'de, 182'nin ardından en sık aranan ikinci kısa numara 112 Acil Çağrı Merkezi olarak kayıtlara geçti.
Vodafone'da ise en sık aranan ikinci kısa numara, 186 (Elektrik Arıza) hattı oldu.
Operatörlerde en sık aranan ilk 5 numara arasında, 185 (Su Arıza), 153 (Alo Zabıta/Belediye) ve 170 (Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi) de yer aldı.

Rapor, sadece arama sıklığını değil, görüşme sürelerini de ortaya koydu:
En Uzun Konuşulan Numara: Vatandaşların en uzun süre hatta kaldığı numara, yaklaşık 330 saniyelik (5.5 dakika) ortalama görüşme süresiyle, 170 (Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi) oldu.
En Kısa Konuşulan Numara: Ortalama çağrı süresinin en düşük olduğu kısa numara ise, yaklaşık 60-70 saniyelik süreyle 112 Acil oldu.