Artık sadece e-Devlet üzerinden kabul ediliyor. Kira sözleşmesi nasıl yapılır
Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından e-Devlet üzerinden kira sözleşmesi hazırlama hizmeti devreye alınmış durumda. Bu uygulama, ev sahipleri ile kiracıların işlemlerini daha hızlı ve güvenli bir şekilde tamamlamalarını sağlıyor. Kira sözleşmelerinin geçerli olabilmesi için hem ev sahibi hem de kiracının sürece dijital ortamda dahil olması gerekiyor. Taşınmaz sahipleri sözleşme taslağını oluşturduktan sonra, kiracıların sisteme giriş yaparak bu taslağı onaylaması şart. Ayrıca, e-Devlet'te oluşturulan belgeler barkodlu olarak indirilebiliyor, bu da belgelerin resmi nitelik kazanmasını sağlıyor.
Sözleşmenin belirli şartları var
Sisteme giriş yapmak isteyen kullanıcıların 18 yaşını doldurmuş olması ve Hazine ve Maliye Bakanlığı'nın "Kira Sözleşmesi İşlemleri" hizmetine erişmesi gerekiyor. Özellikle 10 hissedara kadar ortak mülkiyete sahip taşınmazlar için bu hizmetin kullanılabileceği belirtiliyor.
Kira sözleşmesi hazırlama adımları:
- e-Devlet’e kullanıcı bilgileriyle giriş yapın.
- Hazine ve Maliye Bakanlığı'nın "Kira Sözleşmesi İşlemleri" sekmesine erişin.
- Belge oluştururken kiracı ve ev sahibinin T.C. kimlik numarası ile iletişim bilgilerini girin.
- Taşınmazın adres bilgileri, kira bedeli, depozito tutarı, başlangıç/bitiş tarihleri gibi detayları ekleyin.
- Özel şartlar varsa belgeye dahil edin.
- Taslağı kontrol ettikten sonra onaylayın.
- Kiracı, e-Devlet üzerinden sözleşmeyi onayladığında belge geçerlilik kazanır.
Kaynak:BBN
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.