Adana'yı Ankara'ya bağlayan demiryolu hattı 9 yıldır sefer yapmıyor: Çukurova Ekspres ne zaman açılacak?
Akdeniz'in incisi Adana'yı başkent Ankara'ya demir yoluyla kesintisiz bir şekilde bağlayan Çukurova Ekspresi seferleri, Ankara'da yürütülen BaşkentRAY inşa çalışmaları sebebiyle hizmete kapatıldığı 23 Haziran 2016 tarihinden bu yana hizmete vermiyor.
Çukurova Ekspres'in Seferleri BaşkentRay Sebep Gösterilerek İptal Edildi
Ankara-Adana tren hattı arasındaki ulaşımı uygun fiyatlara sağlayan Çukurova Ekspresi, hizmete kapandığı zamanın üzerinden uzun yıllar geçmesine rağmen hala hizmete açılmadı. Ulaştırma Bakanlığı'ndan 2016 yılında yapılan açıklamada Çukurova Ekspresi'nin BaşkentRay inşası kapsamında geçici bir süre boyunca sefer gerçekleştirmeyeceği aktarılmıştı. Çukurova Ekspresi'nin başını yakan BaşkentRay, inşa edilmeye başladıktan 2 yıl gibi kısa bir süre içinde biterken, 2016 yılının 23 Haziran tarihinde seferlerini durduran Çukurova Ekspresi'nden aradan geçen 8 yıl, 11 ay ve 11 güne rağmen hala haber alınamıyor.
Adana'dan Ankara'ya Ulaşmanın Kesintisiz Bir Yolu Kalmadı
Yıllardır Ankara ile Adana arasında sefer yaparak başkenti Akdeniz'e ulaştıran Çukurova Ekspresi'nin seferlerinin durdurulmasıyla birlikte Adana'dan Ankara'ya tren yoluyla ulaşmanın kesintisiz bir yolu kalmadı. Ankara'dan Adana'ya tren yoluyla gitmek isteyen vatandaşlar artık Kayseri’ye kadar giden Erciyes Ekspresi ile gidiyor, yolun Kayseri'den sonraki kısmını ise otobüslerle bitiriyorlar.
Vatandaşlar Hattın Açılacağı Tarihi Merakla Takip Ediyor
Aradan geçen yıllara rağmen Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan ya da TCDD’den hattın yeniden hizmete gireceğine dair net bir takvim paylaşılmadı. Ankara ile Adana arasında doğrudan tren seferlerinin yeniden başlamasını talep eden vatandaşlar, başkentle Adana'yı kesintisiz bir şekilde birbirine bağlayan Çukurova Ekspresi için gün sayıyor.

Uzun bir süredir hizmet vermeyen Çukurova Ekspresi, toplam 671 kilometrelik hat uzunluğu ve sahip olduğu 27 istasyonla Türkiye'de bulunun önemli tren hatlarından biriydi. Güzergâhı boyunca Ankara, Kırıkkale, Yozgat, Kayseri, Niğde, Mersin, Adana illerinden geçen hattın tarihi Osmanlı'ya kadar dayanıyor. İstanbul ile Bağdat'ı birbirine bağlayan Bağdat Demiryolu'nun bir parçası olarak 9 Ekim 1918'de hizmete açılmıştır
Kaynak:Muhammet Kürşat Ercan
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.