Depremden sonra yakınlarına ulaşmak isteyenlerin hatlarda oluşturduğu yoğunluğun kesintiye sebep olamaması için arayışlar sürüyor.
Olası krizlerin önüne geçmek ve haberleşmenin aksamaması için birçok alternatif tedbir üzerinde duruluyor.
JAPON UYGULAMASI TÜRKİYE İÇİN UYGUN MU?
Japonya'da uygulanan formül de bunlardan biri.
Buna göre; herkes telefonuna "Ben iyiyim ve şuradayım." mesajı bırakabilecek.
Arayanlar bu mesajı dinleyip telefonu kapatacak.
Böylece hatlara bir anda yüklenmenin önüne geçilecek..
Depremde iletişim sorunu masada: Japonya'daki model Türkiye'ye gelecek - 1İstanbul'da nisan ayında meydana gelen depremde kesintiler yaşanmıştı
52 MİLYON KİŞİ AYNI ANDA ARAMA YAPTI SİSTEM KİLİTLENDİ
Bakanlık verilerine göre; 23 Nisan'da İstanbul'da meydana gelen 6.2'lik depremde 52 milyon kişi aynı anda arama yaptı.
Bu durum 10 dakikalık bir kesintiye sebep oldu.
Yeni uygulamayla bu ve benzeri krizlerin önüne geçilmesi amaçlanıyor.
SÜREÇ NASIL İŞLEYECEK?
Peki olası bir deprem anında nasıl bir süreç işletiliyor?
Depremin büyüklüğü ve etkisine göre; bakanlık, BTK ve operatör temsilcileri AFAD Koordinasyon Merkezi'nde Kriz Masası oluşturuyor.
Olay yerindeki koordinasyon bu merkez üzerinden gerçekleştiriliyor.
Depremin hemen ardından operatörler tarafından durum tespiti yapılıyor ve ilk rapor yazılıyor.
Risk durumuna göre bölge içi ve bölge dışı mobil baz istasyonları ve acil müdahale araçlarının sevki gerçekleştiriliyor
Enerji kesintisi durumuna göre de işletmeciler tarafından jeneratör, akaryakıt ve enerji ekibi takviyesi planlamaları gerçekleştiriliyor.
Depremzedelere ücretsiz görüşme, SMS ve internet paketi tanımlanıyor ve sistem böylece devreye girmiş oluyor.