KONYA HABER
Konya
Açık
19°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,9936 %0,51
47,7842 %0,56
4.396,99 % -0,23
Ara
BBN Haber Genel Depremde iletişim soruna Japon modeli

Depremde iletişim soruna Japon modeli

Depremden sonra yoğun aramalar nedeniyle hatların kesilmemesi için yeni önlemler gündemde... 23 Nisan'daki 6,2'lik İstanbul depreminde 52 milyon kişi aynı anda arama yapmış, bu durum 10 dakikalık kesintiye sebep olmuştu. Çözüm için Japonya'daki model üzerinde çalışılıyor.

Okunma Süresi: 2 dk

Depremden sonra yakınlarına ulaşmak isteyenlerin hatlarda oluşturduğu yoğunluğun kesintiye sebep olamaması için arayışlar sürüyor.

Olası krizlerin önüne geçmek ve haberleşmenin aksamaması için birçok alternatif tedbir üzerinde duruluyor.

JAPON UYGULAMASI TÜRKİYE İÇİN UYGUN MU?

Japonya'da uygulanan formül de bunlardan biri.

Buna göre; herkes telefonuna "Ben iyiyim ve şuradayım." mesajı bırakabilecek.

Arayanlar bu mesajı dinleyip telefonu kapatacak.

Böylece hatlara bir anda yüklenmenin önüne geçilecek..

Depremde iletişim sorunu masada: Japonya'daki model Türkiye'ye gelecek - 1İstanbul'da nisan ayında meydana gelen depremde kesintiler yaşanmıştı

52 MİLYON KİŞİ AYNI ANDA ARAMA YAPTI SİSTEM KİLİTLENDİ

Bakanlık verilerine göre; 23 Nisan'da İstanbul'da meydana gelen 6.2'lik depremde 52 milyon kişi aynı anda arama yaptı.

Bu durum 10 dakikalık bir kesintiye sebep oldu.

Yeni uygulamayla bu ve benzeri krizlerin önüne geçilmesi amaçlanıyor.

SÜREÇ NASIL İŞLEYECEK?

Peki olası bir deprem anında nasıl bir süreç işletiliyor?

Depremin büyüklüğü ve etkisine göre; bakanlık, BTK ve operatör temsilcileri AFAD Koordinasyon Merkezi'nde Kriz Masası oluşturuyor.

Olay yerindeki koordinasyon bu merkez üzerinden gerçekleştiriliyor.

Depremin hemen ardından operatörler tarafından durum tespiti yapılıyor ve ilk rapor yazılıyor.

Risk durumuna göre bölge içi ve bölge dışı mobil baz istasyonları ve acil müdahale araçlarının sevki gerçekleştiriliyor

Enerji kesintisi durumuna göre de işletmeciler tarafından jeneratör, akaryakıt ve enerji ekibi takviyesi planlamaları gerçekleştiriliyor.

Depremzedelere ücretsiz görüşme, SMS ve internet paketi tanımlanıyor ve sistem böylece devreye girmiş oluyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *