KONYA HABER
Konya
Parçalı bulutlu
29°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
41,2986 %0,23
48,5630 %0,44
4.857,67 % 0,25
Ara
BBN Haber Güncel IRF'den Türkiye'ye başarı ödülü

IRF'den Türkiye'ye başarı ödülü

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, IRF Küresel Yol Başarı Ödülleri kapsamında Kömürhan Köprüsü'nün Gergin Eğik Askılı ve Ters-Y tipi özelliği ile yapım metodolojisi kategorisinde en iyi proje seçildiğini duyurdu.

KAYNAK: İha
Okunma Süresi: 3 dk

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, her yıl düzenlenen IRF Küresel Yol Başarı Ödülleri kapsamında Kömürhan Köprüsü'nün Gergin Eğik Askılı ve Ters-Y tipi özelliği ile yapım metodolojisi kategorisinde en iyi proje seçilerek ödüle layık görüldüğünü duyurdu. Elazığ ile Malatya illeri arasındaki doğal sınırda yer alan Kömürhan Köprüsü'nün, sadece bölgenin ulaşımını kolaylaştırmakla kalmadığını aynı zamanda bir mühendislik eseri olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, 660 metre uzunluğundaki köprünün taşıt trafiğine karşılıklı yönde ikişer şeritli olarak hizmet verdiğini kaydederek, "Gergin eğik askılı ve Ters-Y tipi kule olarak tasarlanan köprü; aynı zamandan 168,5 metrelik tek pilon ve 380 metrelik orta açıklığı ile dünya literatüründe ise 4. sırada yer alıyor. Gergin eğik askılı projelendirdiğimiz köprümüzün orta açıklığı 25 adet çelik segmentten oluşuyor. Köprüde 42 adet de kablo imalatı gerçekleştirdik" ifadelerini kullandı.

aw287369-01.jpg

"Eyfel Kulesi kadar çelik kullanıldı"
Ayrıca, köprünün inşasında kullanılan 7 bin ton çeliğin, Paris'in simgesi olan Eyfel Kulesi'nde kullanılan çelik miktarına eşdeğer olduğuna da dikkati çeken Uraloğlu, "Çelik imalatlarının montajı için yapılan kaynak işlemleri yaklaşık 450 kilometre uzunluğunda; çelik segmentlerin kule bağlantısını sağlayan kablo uzunluğu ise tam 853 kilometre" açıklamasında bulundu.

aw287369-02.jpg

"Yapım, tasarım ve kontrolde yüzde 100 yerli kaynaklar kullanıldı"
Kömürhan Köprüsü ve Tüneli'nin yapımı, tasarımı ve kontrolünde yüzde 100 yerli ve milli kaynakların kullanıldığını anımsatan Bakan Uraloğlu, "Tamamen Türk mühendisleri ve işçilerinin alın teriyle inşa edilen Kömürhan Köprüsü gurur kaynağımız olmaya devam ediyor. Bu devasa yapı, ülkemizin mühendislikte ulaştığı zirveyi ve milli kaynaklarımızın gücünü de tekrar gözler önüne serdi" şeklinde konuştu. Uraloğlu, IRF 2024 Küresel Yol Başarı Ödülleri'nin 12 Aralık 2024 tarihinde Amerika Birleşik Devletleri Orlando'da yapılacak törenle takdim edileceğini belirtti.

aw287369-03.jpg

"Köprü enerjisini güneşten alacak"
Hızlı ve güvenli trafik akışı ile önemli turizm ve ticaret merkezlerine ulaşımda kolaylık sağlayan Kömürhan Köprüsü ve Tüneli ile zamandan 62 milyon lira, akaryakıttan 38 milyon lira olmak üzere her yıl toplam 100 milyon lira tasarruf edildiğinin de altını çizen Bakan Uraloğlu, "Karbon emisyonu ise bu projemizle yılda 2 bin 731 ton azaltılıyor. Köprünün kapsamını daha da üst seviyeye çıkarmak adına 5 Nisan 2024 tarihinde yapımına başladığımız Kömürhan Güneş Enerjisi Santrali'nin kurulumunu tamamladık ve buradan enerji elde etmeye başladık. 20 dönümlük arazi üzerine kurduğumuz santral ile yıllık toplam 6 milyon liradan fazla tasarruf edeceğiz" diye konuştu.

"Daha önce de birçok projemiz ödül aldı"
Bakan Uraloğlu, daha önce hayata geçirdikleri bazı projelerin daha önce de IRF tarafından ödüle layık görüldüğünü hatırlatarak şöyle devam etti:
"Yavuz Sultan Selim Köprüsü 2019 yılında Dizayn kategorisinde, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu 2021 yılında Proje Finansmanı ve Ekonomi kategorisinde ve 2022 yılında yine 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Yapım Metodolojisi kategorisinde birincilik ödülüne layık görülmüştü. Geçen yıl ise Zigana Tüneli Yapım Metodolojisi, Eğiste Hadimi Viyadüğü ise Kalite Yönetimi kategorisinde birinci seçilmişti. Bu ödüller, ülkemizin mühendislik alanındaki gelişmişliğinin ve kaydedilen ilerlemenin önemini de ortaya koyuyor."

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *