Kafe ve restoranların iftar fırsatçılığı yaptığı ortaya çıktı
Ekonomik sorunlar Ramazan ayındaki bazı alışkanlıkları da değiştirdi. Ramazan ayının başlamasıyla birlikte iftar alışkanlıklarında da değişimler gözlendi.
Areda Piar’ın araştırmasına göre Türkiye’de vatandaşların dışarıda iftar yapma oranlarını, tercih ettikleri mekanları ve iftar menüleri hakkındaki bazı önemli gerçekleri su yüzüne çıkardı.
Sonuçlar, artan fiyatların iftar tercihleri üzerinde önemli bir etkisi olduğunu gösteriyor. Daha önemlisi ise kafe ve lokanta esnafının iftar fırsatçılığı.
Ramazan boyunca dışarıda iftar yapma oranları düştü
Araştırma sonuçlarına göre, vatandaşların %45,8’i iftarlarını tamamen evde yapmayı tercih ediyor.
Aynı araştırmaya öre %37,5’lik bir kesim ise yalnızca özel günlerde, arkadaş veya akraba buluşmalarında kafe ve restoranlara gidiyor.
Ramazan boyunca dışarıda iftar yapma oranları oldukça düşük seviyede seyrediyor: %14,2 yalnızca iki veya üç kez iftarını dışarıda yaparken, %1,7’lik bir grup haftada birkaç kez restoran veya kafelerde orucunu açıyor.
Tercihler orta sınıf lokanta
Dışarıda iftar yapanlar en çok tercihi orta sınıf restoranlar.
Araştırma sonuçlarına göre:
Yüzde 67,8 orta segment restoranları, yüzde 17,8 belediye sosyal tesislerini tercih ediyor. Yüzde 14,4'nün tercihi ise lüks restoranlar.
Araştırmaya göre, yüzde 68’lik kesim fiyatların artışı nedeniyle dışarıda iftar yapmayı düşünmüyor.
Yanı sıra yüzde 20,6 önceki yıllara kıyasla daha az dışarıda iftar yaptığını açıkladı. Yüzde 52,5, kişi başı 500 TL ve altı menüleri tercih ediyor. Yüzde 30,7, kişi başı 500-1000 TL arası menüleri seçiyor. Yüzde 10,3, 1000-1500 TL arası iftar menülerine yöneliyor.
Kafe ve restoranlar fırsatçılık yapıyor
Araştırmada katılımcılara “Sizce iftar menülerinde kafe ve restoranlar fırsatçılık yapıyor mu?” sorusu yöneltildi. Cevap verenlerin yüzde 96,1’i bu soruya “Evet” yanıtını verdi.
Ayrıca, yüzde 76,4 menü fiyatlarının yükselmesini fırsatçılıkla ilişkilendirildi. Yüzde 34 ise fiyat artışlarının maliyetlerden kaynaklandığını kanısında.
Restoran seçimi uygun fiyata göre
Araştırmaya katılanların restoran seçiminde öncelik verdiği faktörler ise şöyle: Yüzde 73,7 fiyat uygunluğunu en önemli kriter olarak görüyor. Yüzde 58 lezzet ve kaliteye öncelik veriyor. Yüzde 30,7, iftar menülerinde daha ekonomik seçenekler görmek istiyor. Yüzde 78,6, popüler restoranların Ramazan menülerini gereğinden fazla gösterişli buluyor. Ekonomim
Kaynak:BBN
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.