KONYA HABER
Konya
Açık
22°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
41,1803 %0,26
47,9009 %0,46
4.676,99 % 0,05
Ara
BBN Haber Güncel Konya’nın Akdeniz’e açılan kapısı Demirkapı devler arasında

Konya’nın Akdeniz’e açılan kapısı Demirkapı devler arasında

Konya ile Antalya’yı birbirine bağlayan Demirkapı Tüneli, son 20 yıla damga vuran devasa tünel yatırımları arasında 9.sırada yer alıp Türkiye’nin en büyük tünellerinden birisi oldu

KAYNAK: Mustafa Kaya
Okunma Süresi: 3 dk

Tünel yapım çalışmaları kapsamında 2003-2024 yılları arasında büyük atılım gerçekleştiren Türkiye 739,4 km uzunluğunda 429 adet tünel yapılarak yol ağımızdaki tünellerin sayısı 512'ye, toplam uzunlukları 789,4​ km'ye ulaştırdı. 2024 yılında 36 km uzunluğunda 17 adet tünelin yapımı tamamlanırken ülkenin dev tüneller listesi de belli oldu.

Zirvede toplam uzunluğu 16.2 kilometre olan ve 2023 yılında hizmete açılan Akdeniz Sahil Yolu Tünelleri yer alıyor. Trabzon’u Gümüşhane üzerinden Bayburt, Aşkale ve Erzurum’a bağlayan ve yüksek yoğunlukta trafik yükü taşıyan güzergahta inşa edilen Yeni Zigana Tüneli ise 14,5 km uzunluğunda çift tüpten oluşurken toplam uzunluğu bağlantı yolları ile birlikte 15,1 km’ye ulaşıyor.
Zigana Tüneli ve bağlantı yolarının yapımı, tasarımı ve kontrolünde yüzde yüz yerli ve milli kaynaklar kullanıldı ve proje Türk mühendisleri ve işçileri tarafından inşa edilmiştir. Zigana Tüneli aynı zamanda, ülkemizin ve Avrupa’nın en uzun çift tüp karayolu tüneli olarak tarihe geçti.

dji-0901.jpg

DEMİRKAPI DEVLER ARASINDA

Konya’nın Akdeniz’e açılan kapısı Demirkapı Tüneli de devler arasında yer alıyor. 3 Mayıs 2023 tarihinde hizmete sunulan Demirkapı Tüneli, Antalya’yı Konya’ya ve iç kesimlere bağlayan kuzey-güney aksı konumundaki Antalya–Taşağıl–Derebucak–Konya Yolu güzergahında 5.068 m uzunluğunda inşa edildi. Kamuoyunda ‘iklim değiştiren tünel’ olarak bilinen Demirkapı Tüneli, Antalya’yı Konya’ya bağlayan kuzey-güney aksının en önemli geçiş noktasını oluşturuyor. Proje ile Akdeniz ve İç Anadolu'yu ayıran Torosların tünel konforuyla sadece 4 dakikada geçilmesi sağlanıyor. Demirkapı Tüneli, son 20 yılda inşa edilen en büyük 9. Tünel olarak kayıtlara geçti.

kapak.jpg

İşe son dönemde inşa edilen bazı tüneller ve uzunlukları…

Beyşehir Tüneli (2023) - 1,530 m, Ermenek Tüneli (2017) - 1,860 m, Zeytinburnu-Kazlıçeşme Tüneli (2009) - 2,000 m, Dranaz Tüneli (2009) - 2,016 m, İspir Tüneli (2023) - 2,030 m, Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli (2012) - 2,025 m, Üçköprü Tüneli (2017) - 2,040 m, Dolmabahçe-Fulya Tüneli (2012) - 2,127 m, Tirebolu-1 Tüneli (2008) - 2,175 m, Güneykent Tüneli (2021) - 2,230 m, Akhisar Tüneli (2018) - 2,245 m, Pirinkayalar Tüneli (2022) - 2,272 m, Kuskunkıran Tüneli (2012) - 2,306 m, Dolmabahçe-Bomonti Tüneli (2010) - 2,390 m, Osmangazi Tüneli (2010) - 2,465 m, Yenikapı-Hacıosman Tüneli (2019) - 2,600 m, Kızılcahamam-Çerkeş Tüneli (2020) - 2,750 m, Akçaabat-Kavaklı Tüneli (2019) - 2,868 m, Susuz Tüneli (2022) - 2,900 m, Altınkaya Tüneli (2018) - 2,930 m, Topçam Tüneli (2008) - 3,100 m, Bolu Dağı Tüneli (2007) - 3,125 m, Kağıthane-Piyalepaşa Tüneli (2009) - 3,186 m, Kırkdilim Tüneli (2014) - 3,300 m, Orhangazi Tüneli (2014) - 3,417 m, Ordu Çevre Yolu Tüneli (2021) - 3,460 m, Gümüşhane Tüneli (2021) - 3,510 m, Çamburnu Tüneli (2020) - 3,510 m, Çatalca Tüneli (2017) - 3,706 m, Nefise Akçelik Tüneli (2007) - 3,825 m, Kuzey Marmara Otoyolu Tünelleri (2020)-4005, Troya Tüneli (2022) - 4,007 m, Salmankaş Şehit Hamit Şahin Tüneli (2019) - 4,029 m, Nuri Pakdil Tüneli (2020) - 4,034 m, Sabuncubeli Tüneli (2018) - 4,065 m, Torul Tüneli (2019) - 4,785 m, Demirkapı Tüneli (2023) - 5,068 m, Yavuz Sultan Selim Tüneli (2016) - 5,100 m, Cankurtaran Tüneli (2018) - 5,228 m, Avrasya Tüneli (2016) - 5,400 m, Ilgaz 15 Temmuz İstiklal Tüneli (2016) - 5,486 m, Eğribel Tüneli (2022) - 11,800 m, Ovit Tüneli (2018) - 14,346 m, Yeni Zigana Tüneli (2023) - 14,500 m ve Akdeniz Sahil Yolu Tünelleri (2023) - 16,207 m (toplam uzunluk)

Yorumlar
1
1453 5 ay önce
Bide Beyşehir ve derebucak arası yapılsa çok iyi olacak o tünele bu yol hiç takılmamış ve sadece bir dinlenme tesisi var bu kadar işlek bir yola bir dinlenme tesisi olur mu
BEĞENME
0
CEVAPLA