Rus uçak gemisini Türkiye mi alacak? Ruslar onaramıyor

Rus uçak gemisini Türkiye mi alacak? Ruslar onaramıyor

Rusya'nın tek uçak gemisi Amiral Kuznetsov'un kaderi belirsizliğini korurken, yetkililer geminin onarılmayacağını açıkladı. Bu karar, Rus donanmasının prestij kaybı ve Karadeniz'deki gerileyen gücünün sembolü olarak görülüyor. Gemiyi Türkiye satın alırmı?

Rus Donanması’nın 40 yıllık uçak gemisini Türkiye mi satın alacak?

2017 YILINDAN BU YANA HİZMET DIŞI

2017’den beri hizmet dışı olması ve bakım çalışmalarının askıya alınmasının ardından yıllardır belirsizdi.

ONARIMIN BİR ANLAMI YOK

Ancak Rusya’nın devlet gemi inşa şirketi USC’nin başkanı Andrey Kostin, Kommersant gazetesine yaptığı açıklamada “Artık onu onarmanın bir anlamı yok” dedi.

SEKİZ YILDIR HİZMET DIŞI

1985 yılında denize indirilen Amiral Kuznetsov, Moskova'nın Suriye'deki askeri harekatında görev almıştı ancak son sekiz yıldır hizmet dışı. Yıllarca süren bakım gecikmeleri ve artan maliyetler, geminin modern savaş koşullarındaki teknik yeterliliğine dair soru işaretleri doğurdu.

RUSYA, TEK UÇAK GEMİSİNİ

305 metre uzunluğundaki Amiral Kuznetsov, Sovyetler Birliği tarafından inşa edilen son ağır uçak gemisiydi ve hava gücüyle taarruz kapasitesini birleştirmek üzere tasarlanmıştı.

Sovyetler Birliği'nin dağılmasının ardından gemi Rusya'nın Kuzey Filosu'na devredildi ve Suriye iç savaşına müdahalede kullanıldı.

UÇAK GEMİSİNİN KAPASİTESİ

59 bin tonluk kapasiteye sahip olan gemi, 8 bin 400 deniz mili menzile ulaşabiliyor, 2 bin 600 kişilik mürettebat taşıyabiliyor ve 26 sabit kanatlı uçak ile 24 helikopter barındırabiliyordu. Ancak gemi uzun yıllardır teknik sorunlarla boğuşuyordu. The National Interest dergisi, onu dünyanın en kötü uçak gemileri listesine dahil etti.

TÜRKİYE SAVYET UÇAK GEMİSİNİ SATIN ALIR MI?

Yunan Allied Shipbroking'in raporuna göre Türkiye, son 12 ayda yaptığı 53 gemi alımıyla dünyada en fazla gemi satın alan üçüncü ülke oldu. Türkiye'yi bu alanda yalnızca Çin ve Yunanistan geride bıraktı.

Rapora göre Çin, 265 adetlik gemi alımıyla listenin zirvesine yerleşti. Çin, bu dönemde 178 kargo gemisi, 62 tanker, 12 LPG taşıyıcısı ve 23 konteyner gemisi satın aldı. Çin’in ardından gelen Yunanistan ise 164 gemi alımı gerçekleştirdi. Bu gemiler arasında 108 kargo, 43 tanker, 7 konteyner ve 6 LPG taşıyıcısı yer aldı.

Türkiye ise 53 gemilik alım ile dünya genelinde denizcilik sektöründeki yerini güçlendirdi. Satın alınan gemiler arasında 30 kargo gemisi, 11 tanker, 8 konteyner gemisi ve 4 LPG taşıyıcısı bulunuyor. Türkiye’nin bu başarısı, filosunu modernleştirme ve ticaret kapasitesini artırma yönündeki stratejik adımlarının bir sonucu olarak değerlendiriliyor.

TÜRKİYE'NİN MAVİ VATAN GÜVENLİK STRATEJİSİ

Uzmanlar Türkiye'nin Rusya'ya ait bu uçak gemisini alabileceği belirtiliyor. Özellikle bu teknolojinin ülkeye getirilmesi açısından konu önemseniyor.

2000’lerin başında Türkiye, açık denizlerdeki hak ve menfaatlerinin arttırılması ve korunması amacıyla havuzlu çıkarma gemisini ‘havuzlu çıkarma gemisi’ projesini başlattı. TCG ANADOLU Çok Maksatlı Amfibi Gemisi’ni yüzde 70 yerlilikle üreterek 10 Nisan 2023 tarihinde Türk Deniz Kuvvetleri envanterine kattı.

Uzmanlar, Türkiye'nin denizcilik sektöründe attığı bu adımların ilerleyen dönemde daha fazla uluslararası rekabet ve mavi vatan savunma gücüne güç katacağını ve bölgesel merkez olma hedeflerini destekleyeceğini belirtiyor. Ayrıca bu alandaki yatırımlar, yerli gemi inşa sanayisine olan talebi de artırarak yan sanayi ve istihdama katkı sağlayacak.

Fotoğraf: NTV

Kaynak:Olcay Kurt

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.