Sanayi mi, yetkili servis mi? Vatandaş fırsatçılara karşı ne yapacağı şaşırdı

Sanayi mi, yetkili servis mi? Vatandaş fırsatçılara karşı ne yapacağı şaşırdı

3 bin liralık iş yerine 25-28 bin lira istiyorlar! Oto sanayiindeki fırsatçı vurguncular vatandaşı korkutuyor. Peki vatandaş ne yapmalı? İşde detaylar...

Kaza yapan veya aracını bakıma götürmek isteyen vatandaşlar şaşkın. Sanayi mi, servis mi ikileminde kalan vatandaşlar ne yapacağını bilemiyor.

ARAÇ BAKIM VE ONARIMLARI VATANDAŞI BEZDİRDİ

Son yıllarda vatandaş oto sanayilerinden adeta kaçıyor. Oto sanayiinde gördükleri olumsuzluklar karşısında vatandaşlar ne yapacaklarını bilemiyorlar.

SANAYİ YETKİLİ SERVGİSE GÖRE UCUZ AMA

Önceki yıllarda oto sanayide verilen hizmetler yetkili servislere göre daha ucuzdu. Üstelik iyi ustalar bakım ve tamir konusunda uzmandı. Kimse güven krizi yaşatmıyordu. Ancak son yıllarda durum değişti. Şikayetler arttı.

Oto sanayilerinde bazı kötü niyetli ustaların sergilediği yaklaşımlar, tüm sektörü zan altında bırakmaya başladı.

İnsanlar motor arıza ışığı yanında hemen oto sanayilerin yolunu tutuyorlar. Ancak kendilerine karşı uygulanan tutum ve verilen fiyatlar vatandaşı tedirgin ediyor.

TURBODA SORUN MU VAR?

Toyota marka aracının motor arıza ışığı yanınca sanayiye götüren bir vatandaş ustadan "turbosu değişecek" yanıtı aldı. Kendisine 28 bin lira fiyat çıkarıldı. Aynı usta vatandaşa tamir edebileceklerini de söyledi. Bu kez fiyatı 18 bin liraya düşürdü.

OTOMOBİLİN BEYNİ Mİ ARIZALI?

İkna olmayan vatandaş aracını başka bir sanayiye götürdü. O oto sanayiindeki usta ise turbonun sağlam olduğunu sorunun aracın beyninde olduğunu, ECU sistemi de denilen elektronik kontrol ünitesinin değişmesi gerektiğini söyledi. 30 bin lira da fiyat çekti.

SON ÇARE SERVİS

Vatandaş bu fiyatları duyunca, pahalı olduğunu düşündüğü servise götürdü aracını. Serviste yapılan incelemede aracın turbosunun da beyninin de sağlam olduğu anlaşıldı. Sorun EGR valfinin tıkalı olmasıydı. Valf temizlendi. Aracın arıza lambası söndü. Sorun ise 4 bin 250 TL’ye çözülmüş oldu. Örnekleri çoğaltmak mümkün.

OTO SANAYİİNDE GÜVEN KAYBI

Vatandaşlar oto sanayilerinde yaşanan bu duruma bir çare bulunmasını istiyorlar. Servise de gidilse, oto sanayiine de gidilse fırsatçılığa dur denilmesini, güven unsurunun yerleştirilmesi gerektiğini de belirtiyorlar.

Çünkü oto sanayilerinde sadece fiyatlarda fırsatçılık yapılmıyor. Kullanılmış yağlar tekrar tekrar kullanılabiliyor. Yeni filtreler yerine eski filtreler takılıyor. Sıfır araç yerine ikinci el parçalar kullanılabiliyor. Her anlamda masraf ve özellikle de güvenlik riski oluşuyor. Bu durumdan bir çok oto sanayi ustası da memnun değil.

SEKTÖR ZAN ALTINDA OLMAKTAN NASIL KURTULUR?

Fırsatçılardan oto sanayiindeki bir çok usta da şikayetçi. Kendilerinin zan altında kaldığını ifade ediyorlar.

TÜKETİCİLER NE YAPABİLİR?

Vatandaşlar şüpheli durumlarda ALO 175 Tüketici Danışma Hattı aranmalı veya Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurabiliyorlar.

Ya da araçlarını servis dışında herhangi bir yere götürmeyebilirler.

Kaynak:Olcay Kurt

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.