KONYA HABER
Konya
Açık
25°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,9587 %0,61
47,9564 %0,68
4.382,69 % -0,02
Ara
BBN Haber Güncel 2024'te sadece Konya'dan 2 milyon 325 bin 183 çağrı yapıldı

2024'te sadece Konya'dan 2 milyon 325 bin 183 çağrı yapıldı

Konya’da 2024 yılında 112 Acil Çağrı Merkezi’ne 2 milyon 325 bin 183 çağrı gelirken, bunların 444 bin 852’si asılsız çağrı olarak kayıtlara geçti.

KAYNAK: BBN
Okunma Süresi: 2 dk

Konya Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü’nden yapılan açıklamada, 112 Acil Çağrı Merkezi sisteminin iki temel amacı olduğu belirtilerek, “Acil çağrı yapılmasını gerektirecek durumlarda vatandaşlarımızın birden çok numara yerine tek bir numarayı bilmeleri ve acil çağrı alındıktan sonra ihtiyaç duyulacak tüm ekiplerin en kısa sürede olay mahalline ulaşmalarıdır. 2024 yılı içerisinde 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne toplam 2 milyon 325 bin 183 çağrı gelmiştir. Bu çağrıların 970 bin 805’i asıllı çağrı, 444 bin 852 asılsız çağrı, 909 bin 526 anons sırasında kapanan çağrıdır. Oransal olarak ise yaklaşık yüzde 42’si asıllı, yüzde 19’u asılsız, yüzde 39‘u ise anons sırasında kapanan çağrıdır. Konya 112 Acil Çağrı Merkezine gelen çağrıların tümüne cevap verilmiş olup, cevaplama süresi ortalama 1 ile 1.5 saniye arasında değişmektedir” denildi.

3182-aw490857-05-ozel.jpg
112’yi gereksiz çağrılarla meşgul etmeyin uyarısı

Açıklamada, 112'yi gereksiz her aramanın; farkında olmadan bir insanın yaşama hakkının elinden alınmasına yol açabileceği kaydedilerek, “112 Acil Çağrı Hattı'nın gereksiz yere meşgul edilmesi nedeniyle gerçekten acil yardım bekleyen kişi veya kişiler hayatlarını kaybedebilirler. Bu konuda farkındalık oluşturmak amacıyla çevremize 112 Acil Çağrı Merkezinin ne kadar önemli bir görev üstlendiğini, 24 saat kesintisiz hizmet verdiğini, gereksiz çağrılarla 112'nin meşgul edilmemesi gerektiğini belirtmeliyiz. Konum hizmeti ve tüm görüşmelerin kayıt altına alınarak mahkemelerde delil olarak kullanılabildiği unutulmamalı, asılsız ihbarda bulunulması veya gereksiz meşgul edilmesi halinde yasal işlem başlatıldığı bilinmelidir. Çocuklar ebeveynleri tarafından kontrolsüz olarak verilen tablet ve telefonlar aracılığıyla 112 Acil Çağrı Merkezini arayabilmekte ve gereksiz meşgul edebilmektedirler. Ayrıca sim kartsız telefonlardan da 112 Acil Çağrı Merkezi aranabildiğinden, gereksiz aramaları önlemek için sim kartsız telefonların da çocuklara verilmemesi gerekmektedir.”

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *