Kendi arabasını kendi üretti…
CARİO MERAKI
Cabrio araçlara duyulan merak, bir otomobil merakından çok, hürriyet duygusunun somut hâli olarak görülüyor.
Üstü açık bir arabada rüzgârı hissetmek, şehir gürültüsünden uzaklaşıp doğrudan tabiatla temas etmek, birçok kişiye benzersiz bir haz veriyor. Cabrio tutkunları genellikle romantik, maceraperest ve rahatına düşkün karakterlerle özdeşleştiriliyor.
Böyle bir tutkuya sahip olan Trabzonlu Sabri Yavuz, yıllarca İstanbul'da şoförlük yaptıktan sonra, çocukluk hayali olan otomobili kendi imkanlarıyla yaptı.

ahırda çalıştı KALORİFER SACI KULLANDI
Teknik ya da mühendislik eğitimi almayan Yavuz, 2005 yılında, İstanbul'daki atölyesinde el emeğiyle tasarlayıp ürettiği araca "Zigana" adını verdi.
İki kişilik araç, polyester gövde, Lombardın motor ve şanzıman sistemi ile donatıldı. Üstü açılıp kapanabilen yapısıyla dikkat çeken otomobilin zemininde ise kalorifer sacı kullanıldı. Aracın fren sistemi kurmalı olarak tasarlandı.
Bütün montajı, kaynak ve kaporta işlemlerini elleriyle yapan Yavuz, sarı renge boyadığı otomobilin üzerine de "Milli ve Yerli" ibaresini yerleştirdi.
Özel olarak seçilen 34 SY 1461 plakası ile de sahibinin baş harflerini ve Trabzon'un fetih yılını simgeledi. Yavuz, aracı 2005 yılında yaklaşık 50 bin TL maliyetle tamamladı. Emekliliğinin ardından otomobilini memleketi Trabzon'un Yomra ilçesine getiren Yavuz, burada yoğun ilgiyle karşılaştı.
Vatandaşların sık sık fotoğraf çektirdiği 'Zigana' için bazı otomobil tutkunları 1 milyon 500 bin TL teklif etti. Ancak Yavuz, tüm teklifleri geri çevirdi. El yapımı Zigana, yalnızca işlevselliğiyle değil, Karadeniz insanının azmini ve becerisini simgeleyen bir sembol olarak da dikkat çekiyor.

“ATÖLYEDE SABAHA KADAR ÇALIŞTIM”
20 beygirlik motorlu ‘Zigana' ile dağ tepe demeden gezen Sabri Yavuz, "Cumartesi ve Pazar günleri atölyede sabaha kadar çalışmaya başladım. Ortaya böyle bir araç çıktı. Her bir farklı aracın parçasını aldım. Tamamen kendi el işçiliğim. Sadece motorun ruhsatı var. Başka bir şeyin ruhsatı yok" dedi.

“1,5 MİLYON TEKLİF ETTİLER AMA SATMADIM”
Aracın 2005 yılında 50 bin TL maliyetini olduğunu kaydeden Yavuz, "Çok ilgi gösteren var. Çok teklifler geliyor. Bunu bir başkasının kullanması sakıncalı ve yasak. 2005 model aracım o zaman 50 bin TL'ye yakın bir maliyeti oldu. Satın almak isteyenle oldu. 1,5 milyon teklif etti ama satmadım. Bundan sonrası ise hedeflerim var ama araç düşünmüyorum. Artık havadan gidecek bir planör planlıyorum. Uçmak istiyorum ama bölgemizde aradığım parçaları bulamıyorum" şeklinde konuştu.