KONYA HABER
Konya
Açık
32°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,9136 %0,75
47,9282 %0,87
4.383,41 % 0,12
Ara
BBN Haber Güncel Aldatıcı reklamlara 125 milyon TL ceza

Aldatıcı reklamlara 125 milyon TL ceza

Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, 2025 yılı Ocak-Mayıs döneminde aldatıcı reklamlara yönelik 125 milyon liralık idari para cezası uyguladı. Kurul, 661 dosya için ise durdurma cezası verdi.

KAYNAK: BBN
Okunma Süresi: 2 dk

Reklam Kurulu’nun 15 Mayıs’ta gerçekleştirdiği toplantısında ele alınan 65 dosyadan 56’sı mevzuata aykırı bulundu. Bunlara durdurma cezasıyla birlikte 10 milyon 495 bin lira idari para cezası verildi. 5 dosya için de tüketici mağduriyetinin önlenmesi için engel tedbiri uygulandı.

Bakanlıktan yapılan açıklamada 2025 yılı Ocak-Mayıs döneminde toplam 736 dosya ele alınırken, bunların 661 tanesinde durdurma cezası verildi ve 125 milyon 281 bin liralık da idari para cezası veridi.

Mayıs ayında tüketicilerin rasyonel karar alma süreçlerini etkileyecek şekilde hazırlanan ara yüz tasarımlarıyla, internet sitesi alışverişlerinde tüketicilerin karşılaşmayacakları mal ve hizmetleri ön plana çıkarmaya yönelik uygulama ve reklamlar da denetlendi.

Ürün sıralamaları yanı sıra tüketici yorumlarını manipüle etmeye yönelik uygulamalar da ele alınırken, tüketicilerin satın alma davranışlarını etkilemeye yönelik tanıtımda bulunan 6 firma hakkında 3.5 milyon lira idari para cezası verildi ve reklamları durduruldu.

Banka bilgilerini alıp ‘ücretsiz dene’ diyenler de mercek altında

Öte yandan Reklam Kurulu, Mayıs ayı toplantısında tüketicilerin banka bilgilere alarak, 1 veya 2 ay ücretsiz deneme seçeneği sunan reklamları da mercek altına aldı.

Yapılan incelemede, tüketicilerin normalde taraf olmayacağı işlemleri yapmalarına yol açacak tasarımlar ile abonelik paketlerinin ücretsiz deneme şeklinde sunulması ve ödeme bilgilerinin kaydedilmesi ‘karanlık tasarım’ olarak nitelendirildi ve firmaya pare cezası verilirken, ticari uygulama da durduruldu.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *